Як дізнатись більше про роботодавця: поради для шукача роботи
Пошук роботи - це процес взаємного вибору, а не дорога з одностороннім рухом. Тому природнім є намагання кандидата дізнатися якомога більше про роботодавця, перш ніж витрачати на нього свій час.
У свою чергу і роботодавець може попросити вас розповісти про компанію, в яку ви прийшли на співбесіду. Адже йому важливо знати, що ваш вибір усвідомлений, а не просто тому, що «дуже потрібні гроші».
Випадки, коли людина погоджується на першу-ліпшу пропозицію, характерні хіба для критичних ситуацій — коли вкрай необхідне джерело прибутку. Втім, на такій роботі рідко затримуються надовго.
Тому рекомендуємо шукати компанію, де підходящими є не лише зарплатня, а й місце роботи, атмосфера в колективі, наявні перспективи для кар’єрного зростання, професійного розвитку тощо. Для цього на початку роботи з вакансіями варто скласти чек-лист тобто перелік вимог, яким має відповідати робоче місце комфортне саме для вас. Включити до списку необхідно різноманітні характеристики: назву посади, повноваження і підпорядкування за нею, розмір і форми заробітної плати, регулярність та спосіб її виплати, розташування місця роботи, транспортну розв’язку поруч з ним, графік роботи та багато іншого, що є важливим для вас. Якщо відомо, що шукати, то знайти потрібне набагато простіше.
Далі, розглядаючи пропозиції по роботі, необхідно знайти інформацію та відгуки про компанію, що зацікавила вас своєю вакансією. Розповімо детальніше про джерела, з яких можна дізнатися про потенційного роботодавця.
Ресурси самої компанії
Вивчити ресурси компанії ще до співбесіди варто, навіть якщо вам здається, що ви достатньо про неї знаєте.
Офіційний сайт компанії — місце, де можна дізнатися і про проєкти, над якими вона працює, і про відкриті вакансії та стажування, і про корпоративну культуру та цінності.
Комунікація у соцмережах дає можливість глибше зрозуміти, яка це компанія — весела чи серйозна, чи підтримує близькі вам соціальні ініціативи, зрештою — якою мовою спілкується і чи використовує фемінітиви (адже ми знаємо, що для багатьох це теж важливі маркери під час вибору компанії). Іноді компанії ведуть окрему сторінку, присвячену працевлаштуванню та внутрішній «кухні» компанії, на якій розповідають не лише про нові продукти, послуги, а й про членів команди, їхні офісні будні.
У пошуках погляду на компанію зі сторони варто звернутися до зовнішніх ресурсів. Але враховуйте, що «зовнішній» не означає «об’єктивний».
Нетворкинг. Якщо ви хочете дізнатися більше інформації про компанію — звертайтеся напряму до людей, які мали досвід взаємодії з нею. Опитайте знайомих і друзів, які працюють або працювали в компанії. Якщо таких немає, доведеться докласти трохи більше зусиль:
Проте враховуйте, що, як і у випадку з відгуками, ви матимете справу зі вкрай суб’єктивним сприйняттям реальності.
Для отримання власної думки про роботодавця, станьте його клієнтом, якщо це можливо. Зробіть два-три замовлення, щоб зрозуміти, як ідуть справи у компанії, як налагоджений сервіс і комунікація, як облаштований офіс тощо.