Відповідно до пункту 34-1 частини 1 статті 26, підпунктів 1, 10 пункту «б» частини першої статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 188 Земельного Кодексу України, статті 5, статті 6-1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», статті 19 Закону України «Про охорону земель». Керуючись Законами України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», Земельним кодексом України, законами України «Про охорону земель», "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", відповідно до яких проводиться здійснення державного контролю за використанням та охороною земель. Згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» № 1423, відповідні положення якого набирають чинності 26 травня 2022 року, після затвердження комплексного плану просторового розвитку громади в разі ухвалення радою відповідного рішення виконавчі органи відповідної громади можуть набувати повноваження зі здійснення державного контролю у сфері охорони та використання земель за дотриманням цільового використання земельних ділянок, щодо самовільного зайняття та забур’янення, сільська рада ВИРІШИЛА:
СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(двадцять восьма сесія восьмого скликання)
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
18.08.2023
Про здійснення державного контролю за використанням та охороною земель
Відповідно до пункту 34-1 частини 1 статті 26, підпунктів 1, 10 пункту «б» частини першої статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 188 Земельного Кодексу України, статті 5, статті 6-1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», статті 19 Закону України «Про охорону земель». Керуючись Законами України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», Земельним кодексом України, законами України «Про охорону земель», "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", відповідно до яких проводиться здійснення державного контролю за використанням та охороною земель. Згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» № 1423, відповідні положення якого набирають чинності 26 травня 2022 року, після затвердження комплексного плану просторового розвитку громади в разі ухвалення радою відповідного рішення виконавчі органи відповідної громади можуть набувати повноваження зі здійснення державного контролю у сфері охорони та використання земель за дотриманням цільового використання земельних ділянок, щодо самовільного зайняття та забур’янення, сільська рада ВИРІШИЛА:
- протягом місяця з моменту прийняття цього рішення забезпечити призначення державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель;
- протягом 10 календарних днів після призначення державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель письмово проінформувати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин – Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру;
- повноваження із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель здійснювати через 30 календарних днів після інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин – Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Сільський голова Ігор ЛІДОВИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 28 сесії 8 скликання
Сергіївської сільської ради
від 18.08.2023 року
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
державного інспектора з державного контролю
за використанням та охороною земель
виконавчого комітету Сергіївської сільської ради
Загальні положення
Завдання, обов'язки та повноваження
Державний інспектор з державного контролю за використанням та охороною земель виконавчого комітету Сергіївської сільської ради:
- виконання власниками і користувачами земель комплексу необхідних заходів із захисту земель від заростання бур'янами, чагарниками;
- дотримання режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, а також вимог законодавства щодо збереження захисних насаджень і межових знаків;
- виконання землевласниками та землекористувачами вимог щодо використання земель за цільовим призначенням, розміщенням, проектуванням, будівництвом, введенням в дію об'єктів, що негативно впливають на стан земель, експлуатацією, збереженням протиерозійних, гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень.
- приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
- припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства України до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
- припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону.
земельних ділянок комунальної власності на території Сергіївської територіальної громади шляхом:
- визначення та повернення безпідставно збережених коштів, завданих Сергіївській територіальній громаді збитків користувачами земельних ділянок;
- ведення претензійної роботи з питань використання на території Сергіївської територіальної громади земельних ділянок без правовстановлюючих документів.
- постійно вдосконалювати організацію своєї роботи і підвищувати свою професійну кваліфікацію;
- дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку;
Права
Державний інспектор з державного контролю за використанням та охороною земель має право:
Відповідальність
Державний інспектор з державного контролю за використанням та охороною земель несе відповідальність за:
Секретар Сергіївської
сільської ради _______________ Надія Ілляшенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 28 сесії 8 скликання
Сергіївської сільської ради
від 18.08.2023 року
ПОРЯДОК
здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства та
відшкодування безпідставно збережених коштів
за використання земель комунальної власності
Сергіївської територіальної громади
1.1. Конституцією України визначено, що земля, її надра, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією та Законами України.
1.2. Згідно зі ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок із земель комунальної власності у користування.
1.3. Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об’єктом плати за землю є земельна ділянка.
1.4. Порядок розроблено відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про землеустрій», «Про оренду землі», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», інших нормативно-правових актів з питань регулювання земельних відносин в Україні, а також із врахуванням судової практики Верховного Суду.
1.5. Порядок здійснення державного контролю за порушенням земельного законодавства та добровільного відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Сергіївської громади (далі – Порядок) розроблено з метою захисту прав та інтересів Сергіївської громади в особі Сергіївської сільської ради (далі – територіальної громади), зменшення втрат до місцевого бюджету, шляхом запровадження єдиного механізму добровільного відшкодування землекористувачами безпідставно збережених коштів за використання земельних ділянок комунальної власності, раціонального використання та збереження земель, а також з метою встановлення досудового механізму відшкодування таких коштів.
1.6. Порядок поширюється на всі підприємства, установи та організації, суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб, а також громадян, у користуванні яких перебувають земельні ділянки комунальної власності територіальної громади.
1.7. Порядок встановлює єдину процедуру здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, алгоритм добровільного відшкодування землекористувачами безпідставно збережених коштів за використання ними земельних ділянок комунальної власності територіальної громади.
1.8. Державний контроль за порушенням земельного законодавства, за раціональним використанням та охороною земель і добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Сергіївської територіальної громади без правовстановлюючих документів здійснюється визначеним виконавчим органом та уповноваженими особами – державними інспекторами (далі – інспектор).
1.9. Виконавчим органом Сергіївської сільської ради (або державними інспекторами) на території Сергіївської територіальної громади здійснюються наступні повноваження:
- вирішення земельних спорів у межах території громади щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, обмежень у використанні земель та земельних сервітутів,
- контроль за додержанням громадянами правил добросусідства,
- вирішення спорів щодо розмежування меж районів (за наявності),
- дотриманням режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, а також вимог законодавства щодо збереження захисних насаджень і межових знаків,
- контроль за виконанням землевласниками та землекористувачами вимог щодо використання земель за цільовим призначенням,
- контроль за розміщенням, проектуванням, будівництвом, введенням в дію об’єктів, що негативно впливають на стан земель,
- контроль за розміщенням та експлуатацією, збереженням протиерозійних гідротехнічних споруд,
- контроль за збереженням і вирубкою захисних лісонасаджень;
- контроль за виконанням власниками і користувачами земель комплексу необхідних заходів із захисту земель від заростання бур’янами, чагарниками;
- збір та фіксування фактів порушень;
- проведення претензійної роботи;
- інспектори від імені виконавчого органу Сергіївської сільської ради мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати адміністративні стягнення;
- та інші повноваження, що не суперечать чинному законодавству.
1.20. Безпідставно збережені кошти відшкодовуються землекористувачами у випадках:
- фактичного використання земельної ділянки без належних на те правових підстав (без документів, що посвідчують право користування та/або державної реєстрації прав на неї), а також без здійснення плати за користування нею у формі та розмірах, встановлених законодавством України та актами Сергіївської територіальної громади;
- в інших випадках передбачених чинним законодавством.
У цьому Порядку наведені терміни вживаються у такому значенні:
Документи, що посвідчують право на земельну ділянку – державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, свідоцтво про реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою;
договір оренди (суборенди) землі (з додатковими угодами до них) чи відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
Державний інспектор з державного контролю за використанням та охороною земель (або уповноважена особа) – це посадова особа, яка здійснює свої повноваження згідно посадової інструкції та чинних нормативно-правових актів України та Сергіївської сільської ради.
Інспектором може бути громадянин України, який має вищу освіту, стаж професійної діяльності у сфері землеустрою та/або у сфері права або стаж роботи в органах, що здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, не менше одного року;
акт обстеження земельної ділянки – це документ, у якому викладена інформація, що відображає ситуацію, яка склалася під час використання землекористувачами земельних ділянок;
безпідставно збережене майно (кошти) – це кошти, які землекористувач зберіг у себе без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки Сергіївської сільської ради та які мав заплатити за користування нею до моменту оформлення права користування або власності на неї;
землекористувачі – це юридичні та фізичні особи, зазначені у п. 1.6 цього Порядку, майно яких розміщено на земельній ділянці; землі комунальної власності Сергіївської територіальної громади - це землі володіння, розпорядження і користування якими належить до компетенції Сергіївської сільської ради (далі – земельні ділянки комунальної власності).
3.1. Встановлення фактів використання земельних ділянок комунальної власності здійснює відповідний структурний підрозділ виконавчого комітету Сергіївської сільської ради (далі – відповідальний підрозділ) або інспектор.
3.2. Інспектор виявляє та фіксує факти використання землекористувачами земельних ділянок комунальної власності за відсутності документів, що посвідчують право користування ними та/або за відсутності державної реєстрації прав на них, а також без здійснення плати за використання таких земельних ділянок у формі та розмірах, встановлених законодавством України та актами органу місцевого самоврядування на визначеній території територіальної громади.
3.3. Інспектор, проводячи обстеження земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, може здійснювати фотофіксацію та відеозйомку земельної ділянки, застосовувати технічні засоби фіксування.
3.4. Визначення об’єктів, що підлягають обстеженню, здійснюється на основі:
- звернень від фізичних та юридичних осіб;
- інформації від виконавчих органів сільської ради;
- за дорученням Сергіївської сільської ради, виконавчого комітету, сільського
голови та його заступників;
- моніторингу даних публічної кадастрової карти, державних реєстрів, кадастрів і інших офіційних джерел.
3.5. Інспектор, якому доручено проводити обстеження земельної ділянки, не пізніше 10-ти календарних днів до початку проведення обстеження належним чином повідомляє землекористувача про проведення обстеження, а саме: вручає особисто або надсилає рекомендованим листом про вручення Повідомлення про проведення обстеження землекористувачу (додаток 1). Повідомлення реєструється в системі електронного документообігу.
У повідомленні зазначаються:
дата початку проведення обстеження, об'єкт обстеження, юридична або фізична особа щодо якої проводиться обстеження. У разі відсутності інформації про землекористувача, то за дорученням міського голови чи його заступників таке обстеження може проводитись без направлення письмового повідомлення.
3.6. Тривалість заходів, пов’язаних із обстеженням земельної ділянки не повинна перевищувати 10-ти робочих днів. У разі виникнення обставин, що вимагають продовження (перенесення) терміну обстеження, готується керівнику відповідального підрозділу доповідна записка з пропозиціями щодо продовження або перенесення терміну обстеження на обґрунтований термін. 3.7. Проведенню обстеження передує підготовчий етап.
3.8. На підготовчому етапі інспектор, якому доручено проводити обстеження, проводить роботу зі збору та опрацювання інформації та документів, необхідних для проведення обстеження. При необхідності готуються та направляються запити до відповідних органів державної влади, виконавчих органів міської ради, державної фіскальної служби, територіального органу Держгеокадастру, тощо.
3.9. При проведенні обстеження земельної ділянки інспектор, якому доручено проводити обстеження, повинен мати при собі:
- посвідчення посадової особи органу місцевого самоврядування;
- матеріали та документи, необхідні для проведення обстеження.
3.10. Інспектор проводить обстеження в присутності користувачів земельних ділянок та свідків. У випадку відсутності землекористувачів, обстеження проводиться в присутності не менше аніж двох свідків.
3.11. За результатами обстеження складається акт обстеження земельної ділянки (додаток 2).
Акт обстеження складається не менше, ніж у двох примірниках та нумерується і реєструється в Журналі реєстрації (додаток 6). Журнал прошнуровується, нумерується та заповнюється в порядку, встановленому правилами діловодства.
3.12. Примірники акта підписуються особами, які здійснили обстеження, а також іншими особами, які були присутніми при проведенні обстеження.
3.13. В акті обстеження зазначається:
- номер акта обстеження;
- дату та місце складання акта;
- посаду, прізвище, ім’я та по батькові посадової особи, яка (які) проводила/проводили) обстеження; посади та прізвища осіб, за участю яких проводилось обстеження;
- посаду, прізвище, ім’я та по батькові представника юридичної особи чи прізвище фізичної особи або її представника, які були присутні при обстеженні;
- реквізити юридичної чи фізичної особи, стосовно яких проводиться обстеження;
- інформацію про земельну ділянку, в т.ч. стан її використання, фактичну площу (наприклад, відповідно до меж будівель, паркану, тощо), місце розташування, цільове призначення та інші наявні відомості;
- наявність документів, які посвідчують право користування, факт реєстрації речового права на земельну ділянку та на об’єкти нерухомості (їх частини), які знаходяться на земельній ділянці;
- обставини, встановлені обстеженням;- інформація щодо сплати коштів за використання земельної ділянки;
- перелік документів та матеріалів, що додаються.
3.14. В акті обстеження наводиться (додається) план-схема місця розташування земельної ділянки (схематичний абрис чи викопіювання з картографічних матеріалів планів земельної ділянки з прив'язкою до місцевості).
3.15. Перший примірник акта залишається у відповідальному підрозділі Сергіївської сільської ради, інші примірники вручаються або надсилаються (рекомендованим листом) землекористувачу (землекористувачам).
На них робиться відмітка про відправку поштою або про отримання особою, якій вони адресовані. Примірник акта обстеження вважається одержаним землекористувачем, якщо:
- його вручено уповноваженому представнику землекористувача, який одночасно з одержанням свого примірника, підписується на другому примірнику;
- його надіслано поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення поштового повідомлення адресату. Таке повідомлення надсилається за адресою, за якою здійснено державну реєстрацію землекористувача, або/та за адресою місцезнаходження землекористувача, - юридичної чи фізичної особи - суб'єктів підприємницької діяльності.
3.16. При проведенні обстежень із залученням представників інших органів, копія акта може надаватися таким представникам. Копія акта також може бути надана іншим зацікавленим державним органам, громадянам чи громадським організаціям на їх запит.
3.17. У разі недопущення посадової особи до проведення обстеження, такі обставини фіксуються в акті про недопущення до проведення обстеження (додаток 3).
За результатами такого обстеження надається керівнику відповідального підрозділу Сергіївської сільської ради доповідна записка про недопущення до проведення обстеження з пропозиціями щодо вжиття заходів реагування.
3.18. У разі виявлення використання земельних ділянок комунальної власності без здійснення плати за користування ними в розмірі, встановленому законодавством, землекористувачу надсилається Претензія про сплату безпідставно збережених коштів (додаток 4) за підписом сільського голови або його заступника відповідно до розподілу посадових обов’язків.
3.19. Розрахунок безпідставно збережених коштів здійснює відповідний структурний підрозділ Сергіївської сільської ради або уповноважена ним особа за фактичний період використання земельної ділянки землекористувачем (з моменту набуття права власності на нерухоме майно) до моменту належним чином оформленого права користування на земельну ділянку (на якій розташоване це майно) з урахуванням строків позовної давності, що зменшений на розмір здійснених платежів за використання землі (за наявності).
3.20. Якщо Претензія про сплату безпідставно збережених коштів залишена землекористувачем без належного реагування, матеріали обстеження разом із претензією передаються в установленому порядку до виконавчого органу Сергіївської сільської ради, що займається судово-претензійною роботою Сергіївської сільської ради для здійснення позовної роботи по стягненню коштів.
3.21. У разі визнання землекористувачем розміру безпідставно збережених коштів та сплати щонайменше 30% від нарахованої суми, землекористувач отримує право на розтермінування сплати залишку коштів на строк до 6 місяців відповідно до Договору про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів (додаток 5).
3.22. Договір про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів із розтермінуванням сплати на строк до 6 місяців готується відповідальним структурним підрозділом Сергіївської сільської ради за письмовою заявою землекористувача поданою у довільній формі. Підписаний землекористувачем договір надається для підпису сільському голові чи заступнику сільського голови відповідно до розподілу посадових обов’язків. Реєстрацію договору у відповідному Журналі (зразок додається– додаток 7) та контроль за його виконанням здійснює відповідальний структурний підрозділ (або фінансовий підрозділ) Сергіївської сільської ради.
3.23. У разі визнання землекористувачем розміру безпідставно збережених коштів та наданні згоди на їх добровільне відшкодування згідно Претензії, Землекористувач має право сплатити повну суму безпідставно збережених коштів без укладення Договору про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів.
3.24. У разі невиконання землекористувачем Договору про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів із розтермінуванням сплати, матеріали обстеження разом із договором передаються в установленому порядку до виконавчого органу Сергіївської сільської ради, що займається судово-претензійною роботою Сергіївської сільської ради для стягнення коштів в судовому порядку.
4.1. Питання, неврегульовані цим Порядком, вирішуються згідно з чинним законодавством України.
Секретар сільської ради __________________ Надія Ілляшенко
Додаток 1
до Порядку
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
СЕРГІЇВСЬКОЇ СІЛЬСКОЇ РАДИ
ПОВІДОМЛЕННЯ
Відповідно до Положення про виконавчий комітет Сергіївської сільської ради
від _________No_______, Порядку добровільного відшкодування безпідставно
збережених коштів за використання земель комунальної власності
Сергіївської територіальної громади від _________18.08.2023 р.,
уповноваженою особою виконавчого комітету Сергіївської сільської ради буде
проведено обстеження земельної ділянки за адресою:
____________________________________________________________________
_
на предмет
____________________________________________________________________
__
(зазначити, з якого питання проводиться обстеження)
Назва юридичної особи (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи):
____________________________________________________________________
_
Адреса: __________________________________________________________
Головний спеціаліст-державний інспектор
з контролю за використанням та охороною земель
виконавчого комітету Сергіївської сільської ради _____________
Додаток 2
До Порядку
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
СЕРГІЇВСЬКОЇ СІЛЬСКОЇ РАДИ
АКТ No___
обстеження земельної ділянки
« ___ » __________ 2023р. __________________
Мною (нами), уповноваженою особою з контроль за використанням та охороною земель виконавчого комітету Сергіївської сільської ради ____________________________________________________________________
(повна назва посади, прізвище ім'я та по батькові особи, що проводить обстеження)
__________________________________________________________________
за участю: __________________________________________________________
(повні назви посад, прізвища, ім'я та по батькові осіб, що були залучені до обстеження)
________________________________________________________________
у присутності: _______________________________________________
(назва посади, прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи чи прізвище, ім'я та по
_________________________________________________________________________________
батькові фізичної особи, щодо яких здійснюється обстеження, контактні телефони)
________________________________________________________________
відповідно до Положення про виконавчий комітет Сергіївської сільської ради затвердженого рішенням першої сесії восьмого скликання 13.11.2020 року, Порядку добровільного відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Сергіївської територіальної громади, затвердженого рішенням 28 сесії 8 скликання Сергіївської сільської ради від 18.08.2023 року, проведено обстеження земельної ділянки за адресою: ____________________________________________________________________. Встановлено: Земельна ділянка використовується:
_________________________________________________________________
Назва юридичної особи (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи):
Керівник: ________________________________________________________
Адреса (юридична, поштова, фактична): _______________________________
Ідентифікаційний код (номер ЄДРПОУ): _______________________________
Контактний телефон (факс, e-mail): ___________________________________
_________________________________________________________________
(зазначити результати перевірки обстеження,
_________________________________________________________________
місце розташування земельної ділянки, її площа, категорія земель та склад угідь,
_________________________________________________________________ фактична площа та стан використання земельної ділянки, _________________________________________________________________ наявність документів, що посвідчують право на земельну ділянку, сплата коштів за використання земельної ділянки)
План-схема земельної ділянки додається.
Підписи осіб, які склали акт:
________________________ _______________
(прізвище та ініціали) (підпис)
________________________ _______________
(прізвище та ініціали) (підпис)
Підпис представника юридичної чи фізичної особи, які були присутні при
обстеженні:
________________________ _______________
(прізвище та ініціали) (підпис)
З актом ознайомлений, копію акта отримав:
________________________ _______________
(прізвище та ініціали) (підпис)
Копія акта відправлена поштою (у разі відмови отримання акта)
____________________________ _______________
(дата, ПІП особи, яка відправила копію акта) (підпис)
Додаток 3
До Порядку
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
СЕРГІЇВСЬКОЇ СІЛЬСКОЇ РАДИ
АКТ No_________
Про недопущення до проведення обстеження
« ___ » _________ 2023р. ___________________
Мною (нами), уповноваженою особою з контроль за використанням та охороною земель виконавчого комітету Сергіївської сільської ради ____________________________________________________________________, (повна назва посади, прізвище ім'я та по батькові особи, що проводить обстеження)
________________________________________________________________________________
за участю:_________________________________________________________,
(повні назви посад, прізвища, ім'я та по батькові осіб, що були залучені до обстеження)
_________________________________________________________________
у присутності:_____________________________________________________,
(назва посади, прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи чи прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, щодо яких здійснюється обстеження, контактні телефони)
відповідно до Положення про виконавчий комітет Сергіївської сільської ради від _________ , Порядку добровільного відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Сергіївської територіальної громади, затвердженого рішенням 28 сесії 8 скликання Сергіївської сільської ради від 18.08.2023 року, складено цей акт про недопущення до проведення обстеження державного інспектора (посадової особи) з контролю за використанням та охороною земель Сергіївської сільської ради________________________________________________________________ (назва посади, прізвище, ім'я та по батькові)
Назва юридичної особи (прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи): ____________________________________________________________________ Адреса (юридична, поштова, фактична):
________________________________________________________________
Ідентифікаційний код (номер ЄДРПОУ): ____________________________________________________________________ Контактний телефон (факс, e-mail): ____________________________________________________________________ Про обстеження ______________________________________________________ було попереджено ____________________________________________________ (назва юридичної або ПІП фізичної особи, реквізити попередження)
Обставини недопущення до проведення обстеження: ____________________________________________________________________ (описати дії державного інспектора чи працівників відповідального підрозділу та особи чи осіб, яка не допустила(-и) до проведення обстеження. В чому полягав недопуск до проведення обстеження. ________________________________________________________________
Зазначити пояснення особи, яка не допустила до проведення обстеження та свідків, якщо такі були)
_________________________________________________________________
(ПІП, адреса, телефон)
(ПІП, адреса, телефон)
Підписи осіб, які склали акт:
___________________________ _______________
(прізвище та ініціали) (підпис)
Підпис представника юридичної чи фізичної особи, щодо яких здійснювалось обстеження:
___________________________ _______________
(прізвище та ініціали) (підпис)
Додаток 4
До Порядку
_______________________
_______________________
ПРЕТЕНЗІЯ
__________ 2023 року уповноваженою посадовою особою (інспектором) з контролю за використанням та охороною земель виконавчого комітету Сергіївської сільської ради було встановлено, що земельна ділянка комунальної форми власності за адресою: ________________________________, використовувалась ____________________________________________________ для ____________________________ за відсутності документів, що посвідчують право власності або право користування нею, (за відсутності державної реєстрації прав на неї), а також без здійснення плати за використання земельної ділянки у розмірі, встановленому законодавством, про що свідчить акт обстеження земельної ділянки No______ від __________________ та відповідний розрахунок. (Землекористувач) ____________________ , набувши право власності на об'єкт нерухомості, розташований на земельній ділянці (кадастровий номер __________________________, за наявності) комунальної форми власності, належним чином не оформив та не зареєстрував речові права на цю земельну ділянку, як це передбачено ст.ст.125,126 Земельного кодексу України.
Відповідно, протягом періоду з ____________ р. по ____________ р. Не внесено плату за користування землею у розмірі, встановленому законодавством, внаслідок чого без достатньої правової підстави збережено в себе грошові кошти.
Відповідно до ст. 206 Земельного Кодексу України використання землі в Україні є платним. Відповідно до ч.1 ст.1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно.
Станом на ____________ сума безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної форми власності становить _____________ грн. (розрахунок суми додається).
(При визначенні суми враховано, що ______________ обліковується у Головному управлінні ДФС у ___________________ області як платник, яким за _________ рік задекларовано та сплачено ________________ грн. плати за землю. Тому, сума безпідставно збережених коштів обґрунтовано була зменшена на вказаний розмір внесених платежів.)
Враховуючи викладене, пропонуємо Вам добровільно сплатити суму безпідставно збережених коштів згідно з цією Претензією на зазначені реквізити:
__________________________________________________________________.
Копію платіжного доручення просимо надати до Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради протягом 20-ти календарних днів з моменту отримання цього листа. Одночасно повідомляємо, що у випадку несплати землекористувачем ________ ________________ грн. добровільно, Сергіївською сільською радою буде подано позов до суду про стягнення безпідставно збережених коштів. При цьому зазначаємо, що відповідно до п.п.3.21, 3.22 «Порядку добровільного відшкодування безпідставно збережених коштів за використання земель комунальної власності Сергіївської громади», в разі сплати щонайменше 30% від нарахованої суми, землекористувач отримує право на розтермінування сплати залишку коштів на строк до 6 місяців відповідно до Договору про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів.
Додатки:
Акт обстеження земельної ділянки від ___________ .
Розрахунок суми безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної власності.
Погоджено:
Сільський голова ____________________
Підготовлено:
Уповноважена особа з контролю за
використанням та охороною земель
виконавчого комітету Сергіївської сільської ради _____________________
Додаток 5
До Порядку
ДОГОВІР
про добровільне відшкодування безпідставно збережених коштів
за використання земельних ділянок комунальної власності
___________________
«___» ___________2023 р.
________________________________________ рада, в особі ____________ __________________________________________________________, іменований далі як «Сторона 1», та_________________________________________________ ____________________________________________________________________, (ПІП або назва юридичної особи, яка використовує земельну ділянку), який діє на підставі__________________________________________, іменований далі як «Сторона 2» уклали цей договір про наступне:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- сплати суми безпідставно збережених коштів (плати за землю) у повному обсязі.
- розрахунок безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної форми власності.
Додаток 6
До Порядку
ЖУРНАЛ
реєстрації Актів обстеження земельних ділянок Сергіївської сільської
територіальної громади щодо правопорушення земельного законодавства
Розпочато: «__»_________20__ року
Закінчено: «__»_________20__ року
No п/п |
Дата |
Адреса |
Землевласник/ |
Свідки ПІП, |
Короткий зміст |
ПІП та підпис |
|
|
|
|
|
|
|