Menu

 Керуючись п. 4 ст. 54, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10.12.2015 №888-19 та з метою оптимізації і вдосконалення роботи виконавчого органу сільської ради, структурування функціональних напрямків діяльності, забезпечення ефективності роботи та забезпечення прав жителів Сергіївської сільської територіальної громади у сфері соціального захисту, сільська рада ВИРІШИЛА:

 

СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(тридцять друга сесія восьмого скликання)

 

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

 

20.12.2023

 

Про створення відділу соціального захисту населення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради, затвердження положення про відділ

 

Керуючись п. 4 ст. 54, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10.12.2015 №888-19 та з метою оптимізації і вдосконалення роботи виконавчого органу сільської ради, структурування функціональних напрямків діяльності, забезпечення ефективності роботи та забезпечення прав жителів Сергіївської сільської територіальної громади у сфері соціального захисту, сільська рада ВИРІШИЛА:

 

  1. Створити з 01 січня 2024 року відділ соціального захисту населення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради.
  2. Затвердити Положення про відділ соціального захисту населення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради (додається).
  3. Затвердити загальну чисельність працівників відділу соціального захисту населення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради у кількості 3 (трьох) штатних одиниць: 1 (одна) - начальник відділу, 2 (два) – спеціалісти І категорії.
  4. Начальнику  відділу бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Сергіївської сільської ради (Ісаєнко О.Ю.) вжити відповідні заходи щодо фінансування створених одиниць.
  5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

Сільський голова                                                                             Ігор ЛІДОВИЙ

 

 

 

      ЗАТВЕРДЖЕНО

 

рішенням 32 сесії 8 скликання

Сергіївської сільської ради

від 20.12.2023

 

ПОЛОЖЕННЯ

про відділ соціального захисту населення

виконавчого комітету Сергіївської сільської ради 

 

  1. Загальні положення.

1.1. Відділ соціального захисту населення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради (надалі – Відділ) утворюється Сергіївською сільською радою та є її виконавчим органом, підзвітний і підконтрольний сільській раді, підпорядкований виконавчому комітету сільської ради, сільському голові.

1.2. Повне найменування українською мовою: Відділ соціального захисту населення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради.

1.3. Скорочена назва: ВСЗН виконавчого комітету Сергіївської сільської ради.

1.4. Відділ немає статусу юридичної особи.

1.5. Структура та чисельність Відділу затверджується рішенням сесії сільської ради.

1.6. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, Постановами Верховної ради України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства соціальної політики України, рішеннями виконавчого комітету сільської ради, розпорядженнями сільського голови, нормативно-правовими актами Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.

1.7. Працівники Відділу, є посадовими особами органу місцевого самоврядування, відповідно до цього Положення мають посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій.

 

  1. Мета Відділу

2.1. Здійснення повноважень з питань соціального захисту населення на території Сергіївської сільської ради, дотримання вимог законодавства у цій сфері, виконання відповідних державних і місцевих програм соціального захисту населення, надання якісних соціальних послуг.

 

  1. Основні завдання та функції Відділу

Основними завданнями та функціями Відділу є:

3.1. Забезпечення соціального захисту населення Сергіївської сільської ради.

3.2. Визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка місцевих програм соціального спрямування, проектів та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.

3.3. Запровадження та надання місцевих гарантій соціального захисту, соціальної підтримки мешканців громади.

3.4. Організація прийому громадян з питань соціального захисту населення та приймання документів для надання соціальної підтримки населенню, зокрема адміністративних послуг соціального характеру.

3.5. Забезпечення виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань, що віднесенні до його діяльності.

3.6. Участь у стратегічному плануванні розвитку соціальної сфери громади, здійснює підготовку пропозицій до проєктів місцевих програм соціального розвитку, проєкту бюджету громади.

3.7. Здійснення планування соціальних послуг відповідно до потреб громади.

3.8. Прийняття документів для взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, сімей загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісти) військовослужбовців, ветеранів війни (в тому числі учасників АТО/ООС), учасники бойових дій на території інших держав; осіб, на яких поширюється дія законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», постраждалі учасники Революції Гідності.

3.9. Вжиття заходів щодо надання соціальної допомоги та компенсацій вразливим верствам населення громади, сім’ям і громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах, всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат і послуг, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету.

3.10. Проведення консультування мешканців сільської ради з питань застосування законодавства щодо пенсійного забезпечення, соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, захисту соціальних прав, інших питань віднесених до його діяльності.

3.11. Проводить підготовку документів щодо присвоєння почесного звання «Мати героїня».

3.12. Формування та передача документів для опрацювання і прийняття рішень структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної державної адміністрації, у тому числі формування та передача засобами автоматизованого обміну інформацією з використанням програмних комплексів електронних справ.

3.13. Проводить роботу та електронні звірки у доступних реєстрах на місцевому рівні.

3.14. Визначення права на отримання соціальної послуги, розрахунок середньомісячного сукупного доходу, створення проєкту рішення по зверненню, затвердження проєкт рішення чи повертати на доопрацювання.

3.15. Призначення та виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги відповідно до постанов КМУ від 23.09.2020 №859 «Деякі питання з призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», від 06.10.2021 №1040 «Деякі питання з призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі» у ПК «ІІС «Соціальна громада».

3.16. Організовує в межах компетенції роботу з надання пільг пенсіонерам, особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним особам та іншим категоріям осіб, які мають право на пільги відповідно до законодавства.

3.17. Видача громадянам: повідомлення (відривний талон) про прийняття заяви та передбачених законом документів, або надіслання відповідного паперового, електронного повідомлення у випадках, передбачених законодавством та повідомлення про прийняте рішення щодо надання соціальної допомоги відповідно до поданої заяви.

3.18. Формування та ведення обліку паперових особових справ.

3.19. Збір та обробка документів для оформлення та видачі посвідчень про встановлення статусу багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї.

3.20. Спрямовує та координує діяльність «Центру надання соціальних послуг» Сергіївської сільської ради та інших установ, закладів і служб, що надають соціальні послуги.

3.21. Забезпечує доступність громадян до соціальних послуг, контролює їхню якість і своєчасність надання відповідно до законодавства.

3.22. Здійснення контролю за додержанням вимог Закону України «Про соціальні послуги».

3.23. Проведення інформаційно-просвітницької роботи серед населення спрямованої на підвищення обізнаності з питань прав та гарантій у сфері соціального захисту.

3.24. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні, аналітичні та статистичні матеріали, адміністративну, оперативну звітність з питань, що належать до його компетенції, для подання сільському голові.

3.25. Бере участь у роботі комісій, утворених при сільській раді з питань соціального захисту населення.

3.26. Забезпечує взаємодію з територіальним органом Пенсійного фонду України, органом соціального захисту населення районної державної адміністрації, районним центром зайнятості.

3.27. Забезпечує соціальний захист ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників та Захисниць України.

3.28. Веде облік внутрішньо переміщених осіб, багатодітних сімей, учасників ЧАЕС, учасників бойових дій, ветеранів війни, членів сімей загиблих Захисників та Захисниць України, осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю на території Сергіївської сільської ради.

2.29. Сприяє у вирішенні питань соціального захисту внутрішньо-переміщених осіб та проводить перевірки достовірності та повноти інформації про фактичне місце проживання / перебування внутрішньо переміщеної особи.

3.30. У межах своєї компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам та сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.

3.31. Сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації працівників відділу.

3.32. Надає пропозиції до проекту бюджету Сергіївської сільської ради в частині врахування видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення.

3.33. Організовує і проводить консультації, розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій з питань, що належать до його компетенції, вживає відповідних заходів щодо усунення причин, які викликають скарги.

3.34. Забезпечує захист персональних даних.

3.35. Виконання повноваження, делеговані органами виконавчої ради та інші повноваження покладені на Відділ відповідно до законодавства України.

 

  1. Права Відділу.

Відділ має право:

4.1. У встановленому порядку направляти запити та отримувати від державних органів влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій різних форм власності необхідну інформацію, звіти, статистичні та оперативні дані з питань, що стосуються діяльності відділу.

4.2. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів сільської ради, обласної, районної, державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою).

4.3. Вносити пропозиції з питань удосконалення роботи Відділу та виконавчого комітету сільської ради з питань соціального захисту та пенсійного забезпечення населення.

4.4. Брати участь у засіданнях, семінарах, нарадах та інших заходах з питань, що належать до компетенції Відділу.

4.5. Укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами, організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на Відділ завдань.

4.6. Вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо удосконалення роботи сільської ради з питань соціального захисту населення.

4.7. Готувати у межах своїх повноважень пропозиції щодо визначення видатків під час формування місцевого бюджету.

4.8. Надавати відповіді інформаційного характеру на бланку Відділу та за підписом керівника, що надсилаються до інших установ, на інформаційні запити, звернення громадян тощо, зокрема й на ті, що надійшли на адресу виконавчого комітету Сергіївської сільської ради та направлені на виконання до Відділу.

4.9. Інші права надані чинним законодавством.

 

  1. Керівництво

5.1. Відділ очолює начальник, який є посадовою особою місцевого самоврядування та призначається на посаду на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України і звільняється з посади сільським головою.

5.2. Начальник Відділу відповідно до функціональних обов’язків здійснює керівництво діяльністю Відділу, несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни.

5.3. Розробляє посадові інструкції працівників Відділу та визначає ступінь їх відповідальності.

5.4. Надає пропозиції сільському голові щодо заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, призначення на посаду і звільнення з посади працівників Відділу.

5.5. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконкому питань, що належать до компетенції Відділу, розробляє проєкти відповідних рішень виконавчого комітету та сільської ради.

5.6. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Відділу.

5.7. Організовує та проводить консультації, технічні навчання та семінари із спеціалістами Відділу з метою підвищення професійних знань, вмінь та навичок та вжиття відповідних заходів для усунення причин, які викликають скарги від громадян.

5.8. Функціональний розподіл обов’язків між працівниками відділу.

5.9. Планування роботи відділу та забезпечення звітування про його роботу.

5.10. Готує подання сільському голові щодо заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності та звільнення працівників Відділу.

5.11. Виконує від імені Відділу повноваження, передбачені цим Положенням.

5.12. Видає у межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання.

5.13. Здійснює інші повноваження та функції, передбачені посадовою інструкцією начальника відділу.

5.14. Здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до діючого законодавства.

5.15. На період відсутності начальника Відділу (відпустка, відрядження, хвороба, тощо) його обов’язки виконує спеціаліст І категорії відділу, який несе відповідальність за належне виконання покладених на нього обов’язків.

 

  1. Організація роботи.

6.1. Відділ здійснює свою діяльність в межах, визначених цим Положенням та посадовими інструкціями, зміни і доповнення до цього Положення вносяться виконавчим комітетом Сергіївської сільської ради.

6.2. Діловодство у Відділі ведеться згідно з номенклатурою справ виконавчого комітету Сергіївської сільської ради.

 

  1. Взаємодія.

7.1. Відділ, під час виконання покладених на нього функцій та завдань, взаємодіє зі спеціалістами, фахівців інших структурних підрозділів сільської ради, обласної, районної, державних адміністрацій, підприємствами, установами та організаціями (за погодженням з їх керівниками), представниками громадських об’єднань (за згодою). з департаментом соціального захисту населення обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування.

 

  1. Заключні положення

8.1. Працівники відділу призначаються на посаду та звільняються з посади сільським головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування. 

8.2. Посадові інструкції працівників відділу затверджуються сільським головою.

8.3. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться рішенням виконавчого комітету Сергіївської сільської ради.

 

Секретар сільської ради                                                         Надія ІЛЛЯШЕНКО

Карта захисних споруд полтавської області

вгору