Керуючись статтею 9, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», із метою залучення територіальної громади до прийняття управлінських рішень, надання можливості для вільного доступу до інформації про діяльність Ради, її виконавчих органів, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності, сільська рада ВИРІШИЛА:
СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(сорок третя сесія восьмого скликання)
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
11.07.2025
Про затвердження Положення про консультації з громадськістю в Сергіївській сільській територіальній громаді
Керуючись статтею 9, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», із метою залучення територіальної громади до прийняття управлінських рішень, надання можливості для вільного доступу до інформації про діяльність Ради, її виконавчих органів, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності, сільська рада ВИРІШИЛА:
Сільський голова Ігор ЛІДОВИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 43 сесії 8 скликання
Сергіївської сільської ради
від 11.07.2025
Положення
про консультації з громадськістю
в Сергіївській сільській територіальній громаді
Орієнтовний план оприлюднюються на офіційному веб-сайті Ради до початку року.
У разі надходження пропозицій щодо проведення консультацій з громадськістю з одного й того самого питання від не менше ніж трьох інститутів громадянського суспільства, які діють у межах Сергіївської сільської територіальної громади, такі консультації проводяться Радою, її виконавчими органами обов’язково.
Консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та вивчення громадської думки з одних і тих самих питань можуть проводитись одночасно.
– конференцій, форумів, громадських слухань, круглих столів, зборів, зустрічей, нарад з громадськістю;
– теле- або радіодебатів, Інтернет- та відео-конференцій, електронних консультацій.
1) визначення питання, яке планується винести на обговорення;
2) прийняття рішення про проведення обговорення;
3) розробка плану заходів з організації та проведення обговорення (за потреби);
4) вжиття заходів для забезпечення залучення всіх заінтересованих сторін, а також суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих суб’єктів (далі – заінтересовані сторони);
5) оприлюднення інформації про проведення обговорення на офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб;
6) збір та аналіз інформації про оцінку громадськістю ефективності запропонованого шляху вирішення питання;
7) формування експертних пропозицій щодо альтернативного вирішення питання;
8) забезпечення врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;
9) аналіз результатів обговорення;
10) оприлюднення результатів обговорення на офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб.
З метою належного організаційного забезпечення проведення публічного громадського обговорення Рада та її виконавчі органи можуть утворювати робочу групу за участю заінтересованих сторін.
1) найменування Ради, її виконавчого органу, які проводять публічне громадське обговорення;
2) питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення, адреса (гіпертекстове посилання) опублікованого на офіційному веб-сайті Ради тексту проекту акта;
3) можливі варіанти вирішення питання;
4) соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;
5) можливі наслідки запровадження рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
6) відомості про строк, місце, час заходів, порядок публічного громадського обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників;
7) спосіб забезпечення участі в публічному громадському обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
8) поштова й електронні адреси, строк і форма подання письмових пропозицій та зауважень;
9) адреса і номер телефону, за якими надаються консультації з питання, що винесено на публічне громадське обговорення;
10) прізвище, ім’я відповідальної особи Ради, її виконавчих органів;
11) строк і спосіб оприлюднення результатів публічного громадського обговорення.
Під час проведення заходів у рамках публічного громадського обговорення визначеною органом місцевого самоврядування особою ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції та зауваження.
Пропозиції та зауваження, що надходять до Ради, її виконавчих органів, протоколи публічних заходів оприлюднюються на офіційному веб-сайті Ради протягом 5 робочих днів після їх надходження (проведення заходу, що протоколюється).
Заінтересовані особи подають пропозиції і зауваження у письмовій формі із зазначенням свого найменування та місцезнаходження.
Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.
– найменування Ради, її виконавчого органу, які проводили обговорення;
– зміст питання або назва проекту акта, що виносилися на обговорення;
– інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні;
– інформація про пропозиції, що надійшли до Ради, її виконавчих органів за результатами обговорення, із зазначенням автора кожної пропозиції;
– інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов’язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;
– інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення.
– проведення соціологічних досліджень та спостережень (опитування, анкетування, контент-аналіз інформаційних матеріалів, фокус-групи тощо);
– створення телефонних «гарячих ліній», проведення моніторингу коментарів, відгуків, інтерв’ю, інших матеріалів у друкованих та електронних засобах масової інформації для визначення позицій різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
– опрацювання й узагальнення висловлених у зверненнях громадян пропозицій та зауважень з питання, що потребує вивчення громадської думки.
1) визначення:
– потреби у вивченні громадської думки з окремого питання;
– питання, з якого проводиться вивчення громадської думки, альтернативних пропозицій щодо його вирішення;
– строку, форми і методів вивчення громадської думки;
– дослідницьких організацій, фахівців, експертів, громадських організацій, які проводитимуть вивчення громадської думки (на конкурсній основі);
– ступеня репрезентативності соціальних груп населення та заінтересованих сторін, думка яких досліджується;
2) отримання підсумкової інформації за результатами вивчення громадської думки;
3) узагальнення громадської думки щодо запропонованого вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки;
4) забезпечення врахування громадської думки під час прийняття Радою, її виконавчими органами остаточного рішення з питань, що потребували вивчення громадської думки;
5) оприлюднення на офіційному веб-сайті Ради та в інший прийнятний спосіб результатів вивчення громадської думки (у тому числі звіту) протягом 5 робочих днів з моменту його завершення.
1) найменування Сергіївської сільської територіальної громади, її виконавчих органів, які організували вивчення громадської думки (вивчали громадську думку);
2) найменування частини Сергіївської сільської територіальної громади у разі вивчення громадської думки в межах окремого населеного пункту, частини територіальної громади;
3) соціальні групи населення та заінтересовані сторони, вивчення думки яких проводилося;
4) тема та питання, з яких проводилося вивчення громадської думки;
5) методи, що застосовувалися для вивчення громадської думки;
6) ступінь допустимого відхилення від обраної моделі дослідження;
7) інформація про осіб, що проводили вивчення громадської думки;
8) узагальнення громадської думки щодо запропонованого вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки, та її врахування під час прийняття Радою, її виконавчими органами остаточного рішення;
9) обґрунтування прийнятого рішення у разі неврахування результатів вивчення громадської думки.
Секретар сільської ради Надія ІЛЛЯШЕНКО