Menu

                ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням тринадцятої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської ради від 23.12.2021 року

програма

ПОВОДЖЕННЯ З ТВЕРДИМИ ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ

НА 2022-2025 РОКИ

с. Сергіївка 2021
Зміст

  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма……......4

      1.1. Загальна характеристика проблеми...…………………………………..4

      1.2. Розрахунок необхідної кількості контейнерів……………………….…4

      1.3. Визначення потреби в сміттєзбиральній та обслуговуючій техніці....4-5

  1. Визначення мети Програми..………………..………………………………5
  2. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми....................……6

      3.1. Механізм реалізації Програми..………………………………………..6

  • 1.1. Засоби нормативно-правового забезпечення...……………... …..6
    • 1.2. Засоби економічного забезпечення...………………………… ….7
    • 2. Обсяги та джерела фінансування Програми……………… …..…..7

      3.3. Строки та етапи виконання Програми……………………      ….…….8

  1. Очікувальні результати та ефективність Програми……………..………….8

  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

1.1 Загальна характеристика проблеми.

В останні десятиліття системи управління твердими побутовими відходами стають дедалі більш складними. Причинами цього є зростання обсягів утворення твердих побутових відходів, структурні зміни у складі ТПВ,  а також зміни в системі регіонального й місцевого управління та у законодавчій сфері поводження з відходами в Україні.

За досвідом європейських країн управління об'єктами в сфері поводження з відходами, з точки зору витрат на дану сферу, є більш ефективним на регіональному рівні, ніж на місцевому.

 

1.2.Розрахунок необхідної кількості контейнерів

Одним із важливих елементів Програми є проведення поетапної контейнеризації населених пунктів громади, яка передбачає визначення необхідної кількості контейнерів за умови повного унітарного (змішаного збору ТПВ), поступового впровадження роздільного збору відходів у громаді.

Практика застосування контейнерів для збирання ТПВ показала доцільність використання стаціонарних сміттєзбірних контейнерів ємністю 120 л (так званих, європейських).

Зведені результати розрахунків потреби у контейнерах для поетапного впровадження повної контейнеризації населених пунктів у Сергіївської ТГ наведено в таблиці 1

Таблиця 1

Необхідна кількість контейнерів для Сергіївської ТГ

Населений пункт

Кількість

дворищ

Кількість контейнерів

1

2

3

с. Сергіївка

337

337

с. Розбишівка

265

265

с. Качанове

130

130

Всього по ТГ

732

732

 

1.3.  Визначення потреби в сміттєзбиральній техніці

Практичний досвід організації санітарної очистки населених пунктів свідчить, що ефективність систем поводження з ТПВ значно залежить від транспортного забезпечення. Обслуговування контейнерів для збирання ТПВ відбувається різними типами сміттєвозів.

Оптимальними транспортними засобами для перевезення є:

  • на відстань понад 15 км – машини з місткістю кузова 18-24 м3;
  • на відстань менше 15 км – машини з місткістю кузова 10-15 м3;
  • відходів у сільській місцевості – машини з місткістю кузова 7,5-10 м3.

Найбільш поширеним (70%) за способом завантаження відходів є сміттєвози із заднім завантаженням, оснащені універсальним захватом, який працює з будь-якими типами сміттєвих контейнерів об’ємом до 1,1 м3. Такий сміттєвоз захоплює, піднімає і спорожняє будь-які баки масою 650-800 кг.

Поширеність бокового способу завантаження відходів складає 25% і обумовлена наявністю на території України широкого парку стаціонарних сміттєвих контейнерів об’ємом 0,75 і 0,8м3. Всі сучасні моделі сміттєвозів обладнуються в стандартній комплектації універсальними захватами для завантаження контейнерів об’ємом 0,75м3 та 1,1м3, крім серії КО-413, які можуть бути обладнані захватами для контейнерів об’ємом 0,75м3.

 Сміттєвоз із переднім завантаженням зручно використовувати при спорожненні євроконтейнерів об’ємом 2,0-5,0м3, а великі габарити транспортного сміттєвоза і переднє розташування кантувача вимагають великої площі для маневрування, що обумовлює незначну поширеність (5%) цього способу завантаження відходів у сміттєвози*.

Для Сергіївської громади найбільш ефективним є сміттєвози із заднім завантаженням

 

  1. Визначення мети Програми

Головною метою програми поводження з відходами є мінімізація утворення твердих побутових відходів та зменшення їх негативного впливу на здоров’я людини, на навколишнє природне середовище, створення умов, що сприятимуть забезпеченню повного збирання, перевезення, знешкодження та захоронення ТПВ. А це насамперед чисті села, річки, здорова громада та зайнятість населення.

 

Завданнями Програми є:

  • придбання необхідної кількості контейнерів для унітарного збирання відходів у населених пунктах ТГ;
  • придбання необхідної кількості сміттєзбиральної техніки, що розраховується на основі логістичних схем маршрутів їх руху та кількості  контейнерів;
  • паспортизація полігону ТПВ (пропонується, щоб полігон виступав в якості місця захоронення  відходів  під  час  перехідного  періоду  до  організації системи збору й вивезення ТПВ до субрегіональних  полігонів);
  • закриття несанкціонованих звалищ та тих, що не відповідають вимогам з екологічної безпеки, на основі даних інвентаризації стану діючих звалищ і полігонів;
  • висвітлення в ЗМІ та на веб-сторінці Сергіївської сільської ради інформації для населення стосовно послуг поводження з твердими побутовими відходами, матеріалів  для  підвищення  обізнаності  серед  населення  з  цього питання.

 

  1. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми

 

3.1.    Механізм реалізації Програми

3.1.1  Засоби нормативно-правового забезпечення

Основними регуляторними законодавчими документами в сфері поводження з відходами, зокрема твердими побутовими відходами, є:

  • Закон України «Про охорону навко­лишнього природного середовища» (вiд 25.06.1991, з подальшими доповненнями);
  • Закон України «Про відходи» (вiд 05.03.1998, з подальшими доповненнями);
  • Закон України «Про забезпечення санітарного й епідемічного благо­получчя населення» (від 24.02.1994, з подальшими доповненнями);
  • Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1997, N 24, ст.170);
  • Закон України «Про місцеві державні адміністрації» (Відомості ВР, 1999, № 20-21, ст..190);
  • Закон України «Про благоустрій населених пунктів» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 49, ст.517);
  • Закон України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, № 49, ст.571);
  • Закон України «Про житлово-комунальні послуги» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 47, ст.514),

а також:

  • Постанови КМУ від 10 грудня 2008 р. № 1070 «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів»;
  • Наказу Міністерства екології та природних ресурсів №12 від 14.01.1999 зі змінами від 25.01.2016 Наказ №25 «Про затвердження Інструкції про зміст і складання паспорта місць видалення відходів»;
  • Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 17.03.2011 № 145 «Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць»;
  • Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.2011 № 133 «Про затвердження Методики роздільного збирання побутових відходів»;
  • Наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 11.2006 № 396 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами», виданого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.04 №265.

 

3.1.2  Засоби економічного забезпечення.

Економічний механізм реалізації Програми передбачає:

  • визначення наявних та потенційних джерел фінансування заходів Програми;
  • формування тарифної політики в сфері поводження з ТПВ;
  • визначення та створення необхідних умов для залучення інвестицій в сферу поводження з відходами.

Формування системи економічних важелів потребує:

  • надання дотацій з місцевих бюджетів підприємницьким організаціям, що створюються для здійснення збирання та сортування відходів;
  • перегляд системи тарифів на збір і вивіз ТПВ та комунальних відходів з метою поступового забезпечення повної компенсації витрат відповідних організацій.

3.2. Обсяги та джерела фінансування Програми

Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів місцевого бюджету із залученням інших джерел фінансування, не заборонених законодавством

 

 3.3. Строки та етапи виконання Програми

Реалізацію поставлених у Програмі задач передбачено здійснювати у період 2022-2025 роки.

Головні заходи організаційно-технічного характеру Програмою заплановано здійснити у період 2022-2025 рр. Їх основна спрямованість полягає у створенні необхідних виробничо-технологічних потужностей  для збору, сортування та видалення відсортованих кінцевих фракцій ТПВ на спеціально облаштовані полігони.

 

  1. Очікувані результати та ефективність Програми

Основним результатом реалізації Програми є формування в Сергіївській ТГ системи управління твердими побутовими відходами.

 

Виконання Програми дасть змогу:

- зменшити шкідливий вплив побутових відходів на навколишнє середовище;

- зменшити обсяги захоронення побутових відходів;

- зменшити кількість несанкціонованих сміттєзвалищ;

 - створити умови для очищення населених пунктів громади від забруднення побутовими відходами;

- поліпшити якість обслуговування населення у сфері поводження з побутовими відходами;

- упровадити нові технології у сфері поводження з побутовими відходами;

 

Секретар сільської ради                                                           Надія ІЛЛЯШЕНКО    

Додаток 1

Заходи

Програми поводження з твердими побутовими відходами  на 2022-2025 рік

№ п/п

Заходи

Терміни та обсяг проведення робіт

Джерела фінансування

 

2022 рік

2023 рік

2024 рік

2025 рік

1

2

3

4

5

6

7

1.

Придбання індивідуальних контейнерів 120 л

200

200

182

150

Загальна орієнтовна вартість – 900,0 тис. грн.

2.

Облаштування контейнерних майданчиків в населених пунктах  Сергіївської ТГ

5 шт.

2 шт.

2 шт.

1 шт.

Загальна орієнтовна вартість – 120,0 тис. грн.

3.

Виготовлення Паспорту Качанівського сміттєзвалища

35,0

-

-.

-

Загальна орієнтовна вартість – 35,0 тис. грн.

4.

Придбання спецтехніки сміттєвоза з заднім завантаженням

 

2,1

 

 

Загальна орієнтовна вартість –

2,1 млн. грн

5.

Встановлення баків для небезпечних відходів

3 шт.

1 шт.

1 шт.

2 шт

Загальна орієнтовна вартість –

70,0 тис.грн

5.

Розробка логістичних схем маршруту сміттєзбиральної техніки для територій ТГ

-

-

-

-

 

Секретар сільської ради                                                                                                                                                             Надія ІЛЛЯШЕНКО

П А С П О Р Т

Програми поводження з твердими побутовими відходами  на 2022-2025 рік

1

Ініціатори розроблення Програми

Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради.

2

Підстава для прийняття Програми

Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», положення Законів України «Про відходи»,  «Про благоустрій населених пунктів», постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 265 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820-р «Про схвалення Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року», 

3

Розробники Програми

Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради

4

Співрозробники Програми

-

5

Відповідальний виконавець

Виконавчий комітетом Сергіївської сільської ради, КП «Сергіївське»

6

Учасники Програми

Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради, КП «Сергіївське»

8

Термін реалізації

2022-2025 роки

9

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм)

-

10

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі:

3 225,0 млн. грн

11

Коштів бюджету ТГ

3 225,0 млн. грн

12

Коштів інших джерел

-

 

Карта захисних споруд полтавської області

вгору