Menu

 

СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ГАДЯЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(сьома сесія восьмого скликання)

 

РІШЕННЯ

 

02 липня  2021 року

Про затвердження Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської  територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року

 

Відповідно до Законів України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальної громади, визначених потребами її мешканців, враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, що затверджена Постановою  Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 р №695, та Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року, що затверджена рішення пленарного засідання другої сесії обласної ради восьмого скликання від 29 грудня 2020 року №27, сільська рада ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити Програму підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року (далі – Програма), що додається.
  2. Затвердити Порядок використання коштів Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради на виконання заходів Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року, що додається.
  3. Начальнику фінансового відділу виконавчого комітету Сергіївської сільської ради (Лободі В.Г.) передбачити кошти в бюджеті на виконання заходів Програми.
  4. Спеціалісту І категорії сектору економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради Батурі Я.Д. оприлюднити це рішення на офіційному Веб-сайті Сергіївської сільської ради в глобальній інформаційній мережі Інтернет - http://sergiyvska-rada.gov.ua/.
  5. Контроль за виконанням данного рішення покласти на комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

Сільський голова                                                                                                                                                                                                       І.Г. Лідовий

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням сьомої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської

ради від 02.07.2021 року

ПРОГРАМА

 підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року

с. Сергіївка 2021 рік

Паспорт

Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій  Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027року

1.

Ініціатор розроблення Програми

Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради Гадяцького району  Полтавської області

2.

Законодавче забезпечення Програми

Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальної громади, визначених потребами ії мешканців. При розробленні Програми враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, що затверджена Постановою  Кабінету Міністрів України від 05.08.2020р №695, та Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року, що затвердженарішення пленарного засідання другої сесії обласної ради восьмого скликання від 29 грудня 2020 року. №27

3.

Розробник Програми

Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради

4.

Співрозробники  Програми

 

Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради, відповідальні працівники старостинських округів, що входять до складу Сергіївської  ТГ

5.

Відповідальні виконавці Програми

Виконавчий комітет Сергіївської сільської ради Миргородського району Полтавської області

6.

Учасники Програми

Сільськогосподарські підприємства – представники малого та середнього бізнесу, фермерські, особисті селянські господарства, підприємці, громадські організації, населення  громади.

7

Термін реалізації Програми

Протягом 2021– 2027 років

8.

Перелік  бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

Обласний бюджет,  власні ресурси територіальної громади, інші джерела фінансування, в т. ч.  ресурси публічних коштів, цільових, бюджетних центральних програм органів виконавчої влади, що будуть спрямовані на розвиток різних сфер у регіонах, субвенцій, трансферів з державного бюджету до місцевих бюджетів, ресурсів інвесторів, власних коштів, зареєстрованих в громаді суб'єктів господарювання.

 

 

 

Вступ

Програма розроблена Виконавчим комітетом Сергіївської сільської ради Миргородського району  Полтавської області  на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі територіальної громади та прогнозів і пропозицій старост,  аграрних підприємств, фермерських та особистих селянських господарств, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів громади з врахуванням основних напрямків підтримки обласної «Програми розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавщини за пріоритетними напрямкам на період до 2027 року».

Сільське господарство є однією з найважливіших складових економіки країни. Його прискорений розвиток є запорукою підвищення рівня і покращення якості життя населення та продовольчої безпеки регіону і держави в цілому.

 

Метою програми є:

  • створення умов для зміцнення потенціалу громади на основі ефективного функціонування реального сектору економіки та розвитку підприємництва;
  • забезпечення ефективного використання земельних ресурсів;
  • створення умов для економічного зростання шляхом сприяння залученню інвестицій та впровадженню підприємствами інноваційних і інвестиційних проектів, спрямованих на виробництво конкурентоспроможної продукції із застосуванням ресурсозберігаючих технологій;
  • підвищення ефективності фінансово-бюджетної політики, зміцнення та збільшення дохідної частини бюджету, оптимізації раціонального використання бюджетних коштів;
  • підвищення рівня добробуту населення, збереження історико-культурної спадщини, співпрацю між громадськістю, бізнесом і владою, покращення екологічної безпеки території громади.

 

Основні пріоритетні напрями Програми:

Напрям 1. Підвищення конкурентоздатності малого та середнього аграрного бізнесу:

  • Галузь тваринництва.
  • Галузь рослинництва.

 

         Напрям 2. Підвищення доданої вартості в аграрній сфері:

  • Розвиток сільськогосподарської обслуговуючої кооперації.
  • Підтримка сільськогосподарської дорадчої діяльності.
  • Підтримка інвестиційної діяльності шляхом участі у виставкових заходах та поширенні передового досвіду аграрних підприємств, фермерських господарств, підприємців, що працюють на території ТГ, просування місцевих продуктів, кращих практик розвитку сільських населених пунктів.

 

         Напрям 1. Підвищення конкурентоздатності малого та середнього аграрного бізнесу.

      Малі сільськогосподарські виробники створюють близько 50 % валового сільськогосподарського продукту, зокрема переважну частину картоплі, фруктів, овочів, молока. Вони охоплюють близько 80 відсотків населення, зайнятого у сільському господарстві. Понад 20 відсотків малих сільськогосподарських виробників здійснюють комерційну діяльність, реалізуючи власно вироблену продукцію переважно на локальних( місцевих) ринках, решта – ведуть натуральне та напівнатуральне виробництво. Але не зважаючи на той факт, що малі виробники істотно впливають на якість життя у сільській місцевості, вони майже не отримують державної підтримки на розвиток виробництва, підвищення їх конкурентоспроможності. Їх доходи не є стабільними і вони практично не долучені до процесів модернізації та диверсифікації діяльності.

      Головним завданням реалізації даного напряму Програми є розроблення механізмів підтримки малих виробників сільськогосподарської продукції для сприяння їх конкурентоздатності, доходності,  що в кінцевому підсумку призведе до збільшення надходжень до бюджету громади.

Тваринництво.

  • Відшкодування витрат сімейним фермам, ОСГ та фермерським господарствам по вирощуванню ВРХ, кіз, овець, хутрових тварин, які пов’язані із селекційно-племінною роботою, ветеринарним обслуговуванням та придбанням обладнання.

Завдання:

  • Заохотити власників ОСГ, фермерських господарств (селянських фермерських господарств) до збереження та нарощення існуючого поголів’я худоби;
  • Підвищити необхідний рівень продуктивності тварин;
  • Покращити якість виробленої сільськогосподарської продукції;

Заходи:

  1. Відшкодування витрат на проведення штучного осіменіння телиць та корів в сімейних фермах, ОСГ, фермерських (селянських фермерських) господарствах, які утримують від 3 голів, шляхом повернення коштів у розмірі 100% вартості послуг та відшкодування вартості витрат на придбання вакцини для ветеринарного обслуговування хутрових тварин для виробників сільськогосподарської продукції, що утримують від 100 голів хутрових звірів.
  2. Проведення виплати в розмірі 5000 грн. за кожну голову приросту поголів’я корів молочного і м’ясного напряму продуктивності станом на 1 жовтня поточного року в порівнянні з  1 жовтня минулого року та за закуплені племінні корови, нетелі, телички молочного напряму продуктивності у розмірі 10 000 грн. за кожну наявну закуплену головуза умови утримання від від 3 голів та 2,0 тис. грн за кожну наявну закуплену ідентифіковану і зареєстровану голову овець та кіз репродуктивного віку, за умови утримання від 10 голів їх маточного поголів’я.
  3. Відшкодування вартості доїльного обладнання та обладнання для переробки, зберігання молока, обладнання для заготівлі і переробки кормів ОСГ, фермерським (селянським фермерським) господарствам та сімейним фермам, які утримують від 3 до 20 корів та або від 10 голів кіз, овець шляхом компенсації витрат в розмірі 20% але не більше 30 000 грн. га одне ОСГ, фермерське (селянське фермерське) господарство або сімейну ферму.

 

Результат:

  • Стабілізація чисельності поголів’я корів та його нарощення в індивідуальному секторі та фермерських господарствах;
  • Покращено генетичні якості сільськогосподарських тварин;
  • Збільшено виробництво молока в господарствах населення та фермерських господарствах, підвищено продуктивності корів, а також покращено якість молока;
  • Збільшено рівень доходів особистих селянських господарств, стимулювання підприємництва та здійснено вплив на підвищення конкурентоздатності виробників сільськогосподарської продукції малих форм господарювання.

 

Рослинництво

  • Розвиток садівництва та ягідництва.

Завдання:

  • Закладка нових та реконструкція старих садів сортами короткого циклу, що вступають у фазу плодоношення на 3-й, 4-й рік після садіння з метою ефективного використання земельних ресурсів в ТГ;
  • Збільшення обсягів виробництва та покращення якості плодоовочевої продукції для споживання місцевим населенням та населенням інших регіонів України.

       Заходи:

  1. Компенсація в розмірі 30% вартості витрат, що понесені на посадку плодово - ягідних насаджень та встановлення систем зрошення на площі не більш як 2 га в розмірах:
    • за 1 га яблуневого або грушевого саду не більше 40 тис. грн.;
    • за 1 га кісточкових не більше 15 тис. грн.;
    • за 1 га ягідника не більше 20 тис. грн.;
    • за 1 га встановлених систем зрошення не більше 10,0 тис. грн.
  2. Компенсація 100% витрат при закладенні саду та ягідників на ділянках, що знаходяться у використанні загальноосвітніх, професійно-технічних, медичних, соціальних закладів, що знаходяться на балансі ТГ.

Результати:

  • Збільшено валове виробництво плодів та ягід;
  • Підвищено рівень якості вирощеної продукції;
  • Створено додаткові робочі місця;
  • Збільшено рівень забезпечення місцевого населення якісною, реалістичною за ціною плодово-ягідною продукцією у відповідності до медичних норм.

Технічне переоснащення

1.3. Технічне переоснащення новоствореним юридичним, фізичним особам та сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи)

Опис проблеми:

         Для успішного ведення фермерського господарства була й залишається механізація ручної праці. У сільському господарстві самохідна техніка може використовуватися при веденні робіт з обробки землі, посівних роботах, збиранні врожаю, заготівлі кормів, транспортних роботах. Особливо така техніка необхідна в овочівництві, садівництві та ягідництві. При цьому використання мотоблоків і мотокультиваторів є малоефективним, а трактори з потужністю до 100 кВт є оптимальним варіантом для дрібних товаровиробників. Використання сучасної самохідної сільськогосподарської техніки підвищить ефективність роботи середніх та дрібних товаровиробників та значно покращить умови праці.

         Завдання:

  • заохочення власників ОСГ до трансформування в сімейні фермерські

господарства;

  • підвищення ефективності роботи, покращення умов праці та збільшеннядоходів сільського населення.

         Заходи:

         Компенсація новоствореним (перші три роки після реєстрації) юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи), а в разі створення відповідних суб’єктів господарювання учасниками бойових дій без обмеження терміну після реєстрації, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, мають за попередній звітний період чистий дохід (виручку) до 10,0 млн. грн.. та не більше 300 га земель сільськогосподарського призначення в обробітку, за придбану в поточному році нову тракторну техніку вітчизняного виробництва (та/або збірки) потужністю до 100 кВт в розмірі 20% вартості (без ПДВ), але не більше як 50,0 тис. грн на суб’єкт господарювання.

Результати:

  • створення сприятливих умов для створення машино-тракторного парку,шляхом придбання на пільгових умовах нової тракторної техніки вітчизняноговиробництва (та/або збірки);
  • підвищення ефективності роботи та покращення умов праці, шляхом

використання більш маневрених, паливно-економних механізованих засобів виробництва.

 

Напрям 2. Підвищення доданої вартості в аграрній сфері:

Велика частина сільськогосподарської продукції в регіоні виробляється саме в особистих селянських і фермерських господарствах, які не мають постійно діючих каналів реалізації  такої продукції. Тому, вирощена сільськогосподарська продукція, як правило, реалізується на стихійних ринках, через посередників, за цінами, що є нижче ринкових. Дуже часто така продукція внаслідок відсутності належного маркетингу взагалі залишається на полях або псується.

Традиційним засобом виживання дрібних виробників сільськогосподарської продукції  є кооперація, яка надає вихід на цивілізовані ринки .

Але формування мережі сільськогосподарських кооперативів стримується через слабку матеріальну базу, відсутність кваліфікованих кадрів, недостатню обізнаність селян у перевагах кооперації та алгоритму створення та функціонування обслуговуючих кооперативів.

Вирішення питання щодо збуту продукції виробниками сільськогосподарської продукції малих форм господарювання можливе лише за умови фінансової підтримки створення і розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, як важливого чинника  створення ланцюжків доданої вартості, покращення якості продукції і як наслідок підвищення їх конкурентоспроможності.

Розв’язання проблеми реалізації та  переробки сільгосппродукції, що вирощена дрібними товаровиробниками, можливе лише за умови фінансової підтримки  створення та розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (СОК), що є важливою соціально-економічною інституцією підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва, активного розвитку сільської місцевості та підвищення рівня і якості життя сільського населення.

Розвиток аграрного виробництва у представників малих форм господарювання значною мірою гальмується недостатнім рівнем економічної культури як сукупності знань, вмінь, навичок і досвіду ведення аграрного бізнесу. Більшість сільського населення перебуває осторонь перетворень в аграрному секторі,  внаслідок чого вони не знаходять свого місця в сучасній системі аграрних відносин. Лише використовуючи сучасні знання, застосовуючи сучасні технології, техніку можна перетворити сільське господарство на високоефективний сектор економіки. Дорогою до знань для селян є сільськогосподарське дорадництво. Беззаперечна також роль дорадництва у забезпеченні адаптації малого аграрного виробництва  до санітарних і фітосанітарних вимог європейського законодавства, що зумовлено вступом України до СОТ та підписанням Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.

Напрямок підтримки сільськогосподарської дорадчої діяльності направлений на підписання всього комплексу завдань, пов’язаних з провадженням у виробництво досягнень науки і сучасних технологій, удосконалення методів і способів прибуткового господарювання суб’єктів аграрного виробництв, оновленням економічної культури сільського населення, зміцнення конкурентоспроможного людського капіталу  в громаді.

Напрямок підтримки дорадництва ґрунтується на нормах ЗУ «Про сільськогосподарську дорадчу діяльність».

Дуже важливим аспектом  розвитку підприємництва є створення сприятливих умов для проведення та участі виробників сільськогосподарської продукції,  що провадять діяльність на території ОСГ, у регіональних, всеукраїнських та міжнародних виставкових заходах, що також сприятиме просуванню місцевих продуктів, а в кінцевому підсумку забезпеченню позитивного інвестиційного іміджу ТГ.

Завдання:

  • Стимулювання процесів самоорганізації сільськогосподарських товаровиробників усіх форм власності на кооперативних принципах;
  • Надання організаційної та інформаційної підтримки при створенні сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  • Поліпшення матеріально - технічної бази сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  • Інформаційно-дорадче забезпечення інноваційного розвитку агропромислового виробництва, стимулювання розвитку малого підприємництва в сільській місцевості як сільськогосподарського напрямку так і несільськогосподарського.
  • Розвиток сільських територій та розв’язання соціальних проблем через підвищення рівня поінформованості сільського населення;
  • Поширення передових практик суб’єктів господарювання, підвищення позитивного інвестиційного іміджу ТГ.

 

Заходи:

  1. Організація інформаційно-роз’яснювальної роботи серед членів ОСГ, фермерських господарств та фізичних осіб–виробників сільськогосподарської продукції про конкурентні переваги провадження їх діяльності у складі сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  2. Участь у співфінансуванні в обласній  «Програмі розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавщини за пріоритетними напрямкам на період до 2027 року» при формуванні матеріально-технічної бази  при створенні сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів в ТГ;
  3. Забезпечення фінансування наданих в ТГ соціально-спрямованих дорадчих послуг.
  4. Організація місцевих виставкових заходів та фінансування участі ТГ у регіональних, всеукраїнських та міжнародних виставкових заходах.

 

Результати:

  • Підвищено рівень знань з основ кооперації та переваг функціонування сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів в ТГ;
  • Створено та облаштовано сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, що підвищить рівень конкурентоздатності малих виробників сільськогосподарської продукції;
  • Створено додаткові робочі місця;
  • Підвищено рівень обізнаності жителів ТГ з питань впровадження сучасних сільськогосподарських технологій, агро-бізнес менеджменту та маркетингу, диверсифікації виробництва, несільськогосподарського підприємництва в тому числі сільського зеленого туризму,
  • Надано допомогу ОСГ, фермерським господарствам щодо їх участі у виконанні державних та місцевих програмах розвитку АПК та сільських територій;
  • Створено умови для залучення іноземних інвестицій, грантів, кредитних ресурсів в проекти розвитку малого аграрного бізнесу та розвитку сільських територій;
  • Сприяння пристосуванню виробників сільськогосподарської продукції до умов СОТ, ЄС, інших міжнародних документів, пов’язаних з сільськогосподарським виробництвом та розвитком сільської місцевості;
  • Збільшено надходження до бюджету ТГ;
    • Підвищено рівень організації презентаційної діяльності;
    • Забезпечено сприяння розвитку зовнішніх економічних зв’язків суб’єктів господарювання ТГ, просування місцевих продуктів; підвищено інвестиційну привабливість  регіону.

 

Секретар сільської ради                                                               Н.В. Ілляшенко

Карта захисних споруд полтавської області

вгору