СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(двадцять п’ята сесія восьмого скликання)
РІШЕННЯ
07.04.2023
Про затвердження Положення про публічні електронні консультації з громадськістю з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування в Сергіївській сільській територіальній громаді
Керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою інституційного забезпечення та впорядкування процесу проведення електронних публічних консультацій в населених пунктах Сергіївської сільської територіальної громади, для безпосередньої участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, сільська рада ВИРІШИЛА:
2.1 Створити на офіційному Веб-сайті Сергіївської сільської територіальної громади в глобальній інформаційній мережі Інтернет - http://sergiyvska-rada.gov.ua/ розділ «Електронні консультації та опитування» з посиланням на веб-портал «Е-консультації» з відповідними підрозділами згідно з напрямками Положення.
2.2. Надати доступ відповідним структурним підрозділам Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради до адміністрування веб-порталу «Е-консультації» для здійснення наповнення необхідною інформацією, провести навчання посадових осіб та надавати необхідну консультаційну допомогу.
Сільський голова Ігор ЛІДОВИЙ
Додаток
до рішення 25 сесії Сергіївської сільської ради від 07.04.2023 «Про затвердження Положення про публічні електронні консультації з громадськістю з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування в Сергіївській сільській територіальній громаді»
ПОЛОЖЕННЯ
про публічні електронні консультації з громадськістю з питань, віднесених до компетенції органів місцевого самоврядування в Сергіївській сільській територіальній громаді
Е-консультації проводяться з метою:
залучення членів територіальної громади до вирішення та узгодження питань місцевого значення;
надання можливості для вільного доступу членів територіальної громади до інформації про діяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості їх діяльності;
вивчення думки членів територіальної громади щодо діяльності органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб;
визначення оптимальних та ефективних шляхів вирішення питання, формування концептуальних засад місцевої політики тощо.
Сільський голова (далі – “Голова”);
староста; Сергіївська сільська рада (далі – “Місцева рада”);
постійні комісії Місцевої ради;
структурний підрозділ апарату Місцевої ради та її виконавчого комітету;
виконавчий комітет Місцевої ради;
виконавчий орган Місцевої ради.
Е-консультації з громадськістю можуть ініціювати члени територіальної громади, представники громадських рад та інших консультативно-дорадчих органів, утворених при Сергіївській сільській раді, громадських об’єднань, благодійних організацій, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, органів самоорганізації населення, недержавних засобів масової інформації, інших непідприємницьких товариств та установ, легалізованих відповідно до законодавства шляхом направлення листа або створення Е-консультації на вебпорталі Е-консультацій.
Ініціатори Е-консультацій з громадськістю у листі щодо ініціювання їх проведення зазначають предмет Е-консультацій (питання місцевого значення, напрям політики місцевого самоврядування, проєкт акта органу місцевого самоврядування тощо), коротке обґрунтування актуальності предмета консультування, перелік суб’єктів ініціювання консультування. Рішення про проведення Е-консультацій з громадськістю з їх ініціативи приймається сільським головою або Сергіївською сільською радою чи її постійною комісією.
Ініціатори Е-консультацій через вебпортал Е-консультацій може подати свої пропозиції після проходження процедури реєстрації на вебпорталі Е-консультації.
У разі відповідності Е-консультації вимогам пункту 13 цього Положення Модератор не пізніше наступного дня після перевірки надає консультацію відповідним структурним підрозділом органу місцевого самоврядування для вивчення та аналізу. У разі прийняття позитивного висновку структурним підрозділом органу місцевого самоврядування щодо ініційованої Е-консультації Користувачем вебпорталу, замовником проведення такої Е-консультації стає структурний підрозділ органу місцевого самоврядування, який зазначає на вебпорталі додатково інформацію про автора ініціативи.
У разі прийняття негативного висновку структурним підрозділом виконавчого комітету Сергіївської сільської ради щодо ініційованої Е-консультації користувачем вебпорталу, оприлюднення такої Е-консультації не здійснюється, а ініціатору, у той же термін, надсилається вмотивована відмова в особистий кабінет на вебпорталі Е-консультацій.
Користувач, якому відмовлено в оприлюдненні у зв’язку з необхідністю доопрацювання Е-консультації, може виправити недоліки та ініціювати Е-консультацію повторно. У разі отримання повторної відмови, Е-консультація з ініційованого питання не проводиться.
Також інформація про проведення Е-консультації на вебпорталі Е-консультації може поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.
отримувати інформацію про Е-консультації;
здійснювати моніторинг процесу підготовки та прийняття рішень Сергіївською сілською радою, які були прийняті на основі Е-консультацій;
подавати до Сергіївської сілської ради пропозиції та коментарі з питань місцевого значення, що були винесені на Е-консультації;
отримувати від Сергіївської сілської ради та її посадових осіб відомості та інформацію, що необхідна для участі в Е-консультаціях, за винятком інформації з обмеженим доступом.
У разі коли пропозиція щодо проведення Е-консультацій з одного і того ж питання надійшла не менше ніж від трьох членів територіальної громади, Інститутів громадянського суспільства або трьох представників інших заінтересованих сторін, які провадять діяльність на території Сергіївської сільської територіальної громади, такі Е-консультації проводяться обов'язково у разі якщо текст Е-консультації не суперечить положенням пункту 13 цього Положення.
- визначається питання, яке буде винесене на Е-консультацію та альтернативні пропозиції щодо його вирішення;
- приймається рішення про проведення Е-консультації;
- розробляється план заходів з організації та проведення Е-консультації (у разі потреби);
- вживаються заходи для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб'єктів господарювання, Інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих осіб;
- оприлюднюється інформація про проведення Е-консультації на вебпорталі Е-консультації;
- збираються коментарі й пропозиції щодо вирішення певного питання або результати опитування задля виявлення громадської думки, шляхом проведення Е-консультації;
- формуються пропозиції та коментарі щодо кожного альтернативного вирішення питання;
- проводиться аналіз результатів та узагальнюється інформація отримана шляхом проведення Е-консультації;
- забезпечується врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;
- оприлюднюються результати Е-консультації на вебпорталі Е-консультації та в інші прийнятні способи.
документи з питань, що є предметом Е-консультацій, повинні бути стисло розміщені на платформі й передбачати всю інформацію, необхідну для розуміння суті питання, варіантів його вирішення, можливих ризиків щодо кожного з варіантів вирішення, необхідних ресурсів тощо;
усі учасники Е-консультацій повинні мати можливість висловити свою думку;
з питань, що є предметом Е-консультацій, проводиться відповідна інформаційно просвітницька кампанія, а канали комунікації адаптовані до потреб громади;
учасники Е-консультацій повинні мати достатньо часу для підготовки пропозицій, зауважень, оцінок, висновків, відповідей тощо з питань, що є предметом Е-консультацій;
учасники Е-консультацій повинні отримувати відповідний зворотний зв’язок від ініціатора Е-консультацій з питань, що є предметом Е-консультацій, шляхом оприлюднення інформації про результати проведеної Е-консультації на вебпорталі Е-консультацій.
що мають важливе значення для Сергіївської сілської територіальної громади і стосуються конституційних прав, свобод, інтересів і обов'язків членів територіальної громади; що стосуються здійснення територіальною громадою повноважень місцевого самоврядування;
надання пільг чи встановлення обмежень для суб'єктів господарювання чи Інститутів громадянського суспільства; регуляторної політики;
що визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання розвитку територіальної громади, у тому числі затвердження програм економічного, соціального і культурного розвитку, інших цільових програм, рішень про стан їх виконання;
генерального планування територіальної громади, детальних планів території;
стратегії розвитку територіальної громади та змін до неї;
місцевого бюджету та звітів про його виконання;
що стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища, намірів створення на території територіальної громади екологічно небезпечних об’єктів, що можуть змінити умови життя і підвищити ризик техногенних аварій, спричинити виникнення шкідливих для здоров’я мешканців факторів, або які вимагають незалежної екологічної експертизи для з'ясування їх екологічної небезпеки;
надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також скасування такого дозволу;
відчуження об’єктів комунальної власності, що мають важливе значення для задоволення суспільних потреб територіальної громади, передачі їх в оренду та під заставу; об’єктів комунальної власності, що не підлягають приватизації; адміністративно-територіального устрою територіальної громади, передбачених законодавством;
статуту територіальної громади та змін до нього; символіки територіальної громади; правил благоустрою, забезпечення чистоти і порядку, торгівлі на ринках та інших правил, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;
зміни тарифів на житлово-комунальні послуги, рішення щодо яких приймаються Сергіївською сілською радою; встановлення та зміни тарифів на проїзд у громадському транспорті;
встановлення та зміни місцевих податків та зборів; запровадження та зміни вартості платних послуг у лікувальних та навчальних закладах;
правового статусу громадських об’єднань, їх фінансування та діяльності;
присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, що за ними закріплені, об’єктам права власності, що належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій (з урахуванням положень Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 989).
Крім того, Е-консультації проводяться й з інших питань за рішенням Сергіївської сілської ради чи питань, внесених згідно з пунктами 11 та 12 цього Положення.
Предметом Е-консультацій з громадськістю можуть бути будь-які питання, віднесені законодавством до компетенції органу місцевого самоврядування.
електронного оприлюднення питань для Е-консультації (збір ідей) — для вирішення певного питання місцевого значення, місцевої політики з можливістю коментування та внесення власних пропозицій (редакцій);
електронного опитування — для вивчення громадської думки з питань, віднесених до відання органів місцевого самоврядування. Таке опитування може мати просту (певна кількість питань з закритим переліком варіантів відповідей; опитувальник з одним або кількома варіантами відповіді) та складну форми (опитувальник з можливістю редагування відповіді; з налаштуванням діапазону балів оцінки або рейтингування);
електронного обговорення проєкту акта органу місцевого самоврядування — оприлюднення проєкту акта з можливістю коментування документа та внесення власної редакції норми чи його положень.
- найменування органу місцевого самоврядування, який проводить обговорення;
- питання, яке винесене на Е-консультацію, а також альтернативні пропозиції щодо його вирішення; текст проєкту нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування; аналітичні документи, інформаційні матеріали, розрахунки, кошториси, що стосуються винесеного питання тощо;
- соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;
- можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- відомості про строк, порядок обговорення питання винесеного на Е-консультацію, спосіб внесення пропозицій чи зауважень учасників, які беруть участь в консультації;
- спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- прізвище, ім'я відповідальної особи органу місцевого самоврядування;
- строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.
Усі пропозиції, коментарі та зауваження вносяться в протокол Е-консультації та зберігаються протягом 5 років.
ЗВІТ
за результатами консультацій з громадськістю у формі обговорення нормативно-правого акта _____________ (назва питання, що є предметом Е-консультацій з громадськістю) __________________ (посилання на сторінку зі звітом на вебсайті Сергіївської сілської ради)
Зазначається відповідний орган місцевого самоврядування, який ініціював відповідно до пункту 11 Положення та забезпечував проведення зазначеної Е-консультації.
Зазначаються посадові особи місцевого самоврядування, депутати Сергіївської сілської ради, представники громадських організацій (зазначаються їх посади), члени територіальної громади (зазначаються адреси їх проживання), які взяли участь в обговоренні.
Прізвище, ім’я, по батькові учасника Е-консультацій |
Посада, адреса місця проживання |
Формулюється коротко зміст пропозицій, що висловлювалися під час Е-консультацій, із зазначенням їх авторів.
Зміст пропозицій |
Прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи), реквізити (для юридичної особи) автора пропозицій |
Відображається позиція органу місцевого самоврядування щодо врахування чи відхилення висловленої в ході Е-консультацій пропозиції з обґрунтуванням того чи іншого варіанта прийнятого рішення.
Зміст пропозицій |
Прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи), реквізити (для юридичної особи) автора пропозицій |
Позиція органу місцевого самоврядування (враховано чи не враховано) з відповідним обґрунтуванням |
Зазначається інформація про прийняття чи відхилення органом місцевого самоврядування чи його посадовою особою результатів Е-консультацій під час прийняття остаточного рішення щодо питання/проєкту, що було предметом проведення Е-консультації у формі обговорення нормативно-правового акта.
ЗВІТ
за результатами консультацій з громадськістю у формі опитування
Зазначається відповідний орган місцевого самоврядування, який ініціював відповідно до пункту 10 Положення та забезпечував проведення зазначеної Е-консультації
Зазначається питання, що є предметом Е-консультації.
Зазначається загальна кількість осіб (користувачів), які проголосували
Кількість користувачів |
Позиція користувачів |
Позиція органу місцевого самоврядування (враховано чи не враховано) з відповідним обґрунтуванням |
ЗВІТ
за результатами консультацій з громадськістю у формі консультації
Зазначається відповідний орган місцевого самоврядування, який ініціював відповідно до пункту 11 Положення та забезпечував проведення зазначеної Е-консультації.
Зазначається питання, що є предметом Е-консультації.
Зазначається загальна кількість осіб (користувачів), які залишили свої коментарі
Кількість користувачів |
Позиція користувачів |
Позиція органу місцевого самоврядування (враховано чи не враховано) з відповідним обґрунтуванням |