Menu

СЕРГІЇВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(двадцять шостої позачергової сесія восьмого скликання)

 

РІШЕННЯ

 

23 травня 2023 року

 

Про внесення змін до Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року

 

Відповідно до Закону України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальної громади, визначених потребами її мешканців, враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, що затверджена Постановою  Кабінету Міністрів України від 05.08.2020р №695, та Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року, що затверджена рішення пленарного засідання другої сесії обласної ради восьмого скликання від 29 грудня 2020 року. №27, сільська рада ВИРІШИЛА:

 

  1. Внести зміни до Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року (далі – Програма) затвердженої рішенням сьомої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської ради від 02 липня 2021 року, а самевикласти в новій редакції (додаток 1).
  2. Внести зміни до ПОРЯДОК використання коштів Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради на виконання заходів Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій  Сергіївської  територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року (далі – Порядок), затвердженої рішенням сьомої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської ради від 02 липня 2021 року, а саме викласти в новій редакції (додаток 2).
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

Сільський голова                                                                                 Ігор ЛІДОВИЙ

 

Додаток 1

До рішення двадцять шостої позачергової сесії восьмого скликання Сергіївської сільської ради від 23.05.2023 року

 

 

 

 

ПРОГРАМА (нова редакція)

 підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій  Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року

с. Сергіївка - 2023 рік

Паспорт

Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій  Сергіївської сільської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року

1.

Ініціатор розроблення Програми

Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради

2.

Законодавче забезпечення Програми

Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» з урахуванням пріоритетів загальнодержавної політики, інтересів територіальної громади, визначених потребами ії мешканців. При розробленні Програми враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року, що затверджена Постановою  Кабінету Міністрів України від 05.08.2020р №695, та Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року, що затверджена рішення пленарного засідання другої сесії обласної ради восьмого скликання від 29 грудня 2020 року. №27

3.

Розробник Програми

Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради

4.

Співрозробники  Програми

-

5.

Відповідальні виконавці Програми

Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради та відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Сергіївської сільської ради

6.

Учасники Програми

Сільськогосподарські підприємства – представники малого та середнього бізнесу, фермерські, особисті селянські господарства, підприємці, релоковані підприємства, громадські організації, населення  громади.

7

Термін реалізації Програми

Протягом 2021 – 2027 років

8.

Перелік  бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

Обласний бюджет,  власні ресурси територіальної громади, інші джерела фінансування, в т. ч.  ресурси публічних коштів, цільових, бюджетних центральних програм органів виконавчої влади, що будуть спрямовані на розвиток різних сфер у регіонах, субвенцій, трансферів з державного бюджету до місцевих бюджетів, ресурсів інвесторів, власних коштів, зареєстрованих в громаді суб'єктів господарювання.

 

Вступ

Програма розроблена Виконавчим комітетом Сергіївської сільської ради Миргородського району  Полтавської області  на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної територіальної громади та прогнозів і пропозицій старост,  аграрних підприємств, фермерських та особистих селянських господарств, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади з врахуванням основних напрямків підтримки обласної «Програми розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавщини за пріоритетними напрямкам на період до 2027 року».

Сільське господарство є однією з найважливіших складових економіки країни. Його прискорений розвиток є запорукою підвищення рівня і покращення якості життя населення та продовольчої безпеки регіону і держави в цілому.

 

Метою програми є:

  • створення умов для зміцнення потенціалу громади на основі ефективного функціонування реального сектору економіки та розвитку підприємництва ;
  • забезпечення ефективного використання земельних ресурсів;
  • створення умов для економічного зростання шляхом сприяння залученню інвестицій та впровадженню підприємствами інноваційних і інвестиційних проектів, спрямованих на виробництво конкурентоспроможної продукції із застосуванням ресурсозберігаючих технологій;
  • підвищення ефективності фінансово-бюджетної політики, зміцнення та збільшення дохідної частини бюджету, оптимізації раціонального використання бюджетних коштів;
  • підвищення рівня добробуту населення, збереження історико-культурної спадщини, співпрацю між громадськістю, бізнесом і владою, покращення екологічної безпеки території громади.

 

Основні пріоритетні напрями Програми:

  Напрям 1. Підвищення конкурентоздатності малого та середнього аграрного бізнесу:

  • Галузь тваринництва.
  • Галузь рослинництва.

 

  Напрям 2. Підвищення доданої вартості в аграрній сфері:

  • Розвиток сільськогосподарської обслуговуючої кооперації.
  • Підтримка сільськогосподарської дорадчої діяльності.
  • Підтримка інвестиційної діяльності шляхом участі у виставкових заходах та поширенні передового досвіду аграрних підприємств, фермерських господарств, підприємців, що працюють на території  ТГ, просування місцевих продуктів, кращих практик розвитку сільських населених пунктів.

 

Напрям 1 Підвищення конкурентоздатності малого та середнього аграрного бізнесу.

Малі сільськогосподарські виробники створюють близько 50 % валового сільськогосподарського продукту, зокрема переважну частину картоплі, фруктів, овочів, молока. Вони охоплюють близько 80 відсотків населення, зайнятого у сільському господарстві. Понад 20 відсотків малих сільськогосподарських виробників здійснюють комерційну діяльність, реалізуючи власно вироблену продукцію переважно на локальних( місцевих) ринках, решта – ведуть натуральне та напівнатуральне виробництво. Але не зважаючи на той факт, що малі виробники істотно впливають на якість життя у сільській місцевості, вони майже не отримують державної підтримки на розвиток виробництва, підвищення їх конкурентоспроможності. Їх доходи не є стабільними і вони практично не долучені до процесів модернізації та диверсифікації діяльності.

Головним завданням реалізації даного напряму Програми є розроблення механізмів підтримки малих виробників сільськогосподарської продукції та релокованих підприємств сільськогосподарського напряму діяльності для сприяння їх конкурентоздатності, доходності,  що в кінцевому підсумку призведе до збільшення надходжень до бюджету громади.

Тваринництво.

  • Відшкодування витрат сімейним фермам, ОСГ, релокованим підприємствам та фермерським господарствам по вирощуванню ВРХ, кіз, овець, хутрових тварин, які пов’язані із селекційно-племінною роботою, ветеринарним обслуговуванням та придбанням обладнання.

Завдання:

  • Заохотити власників ОСГ, фермерських господарств (селянських фермерських господарств), релокованих підприємств сільськогосподарського напряму до збереження та нарощення існуючого поголів’я худоби;
  • Підвищити необхідний рівень продуктивності тварин;
  • Покращити якість виробленої сільськогосподарської продукції;

Заходи:

  1. Відшкодування витрат на проведення штучного осіменіння телиць та корів в сімейних фермах, ОСГ, фермерських (селянських фермерських) господарствах, релокованих підприємств сільськогосподарського напряму, які утримують від 3 голів, шляхом повернення коштів у розмірі 100% вартості послуг та відшкодування вартості витрат на придбання вакцини для ветеринарного обслуговування хутрових тварин для  виробників сільськогосподарської продукції, що утримують від 100 голів хутрових звірів.
  2. Проведення виплати в розмірі 5000 грн. за кожну голову приросту поголів’я корів молочного і м’ясного напряму продуктивності станом на 1 жовтня поточного  року в порівнянні з  1 жовтня минулого року та за закуплені племінні корови, нетелі, телички молочного напряму продуктивності у розмірі 10 000 грн. за кожну наявну закуплену голову за умови утримання від від 3 голів та 2,0 тис. грн за кожну наявну закупленуідентифіковану і зареєстровану голову овець та кіз репродуктивного віку, за умови утримання від 10 голів їх маточного поголів’я.
  3. Відшкодування вартості доїльного обладнання та обладнання для переробки, зберігання молока, обладнання для заготівлі і переробки кормів ОСГ, обладнання для утримання ВРХ фермерським (селянським фермерським) господарствам та сімейним фермам, релокованих підприємств сільськогосподарського напряму, які утримують від 3 до 20 корів та або від 10 голів кіз, овець шляхом компенсації витрат в розмірі 70% але не більше 30 000 грн. га одне ОСГ, фермерське (селянське фермерське) господарство, релоковане підприємство сільськогосподарського напряму або сімейну ферму.

 

Результат:

  • Стабілізація чисельності поголів’я корів та його нарощення в індивідуальному секторі та фермерських господарствах;
  • Покращено генетичні якості сільськогосподарських тварин;
  • Збільшено виробництво молока в господарствах населення та фермерських господарствах, підвищено продуктивності корів, а також покращено якість молока;
  • Збільшено рівень доходів особистих селянських господарств, стимулювання  підприємництва та здійснено вплив на підвищення конкурентоздатності виробників сільськогосподарської продукції малих форм господарювання.

 

Рослинництво

  • Розвиток садівництва та ягідництва.

Завдання:

  • Закладка нових та реконструкція старих садів сортами короткого циклу, що вступають у фазу плодоношення на 3-й, 4-й рік після садіння з метою ефективного використання земельних ресурсів в ТГ;
  • Збільшення обсягів виробництва та покращення якості плодоовочевої продукції для споживання місцевим населенням та населенням інших регіонів України.

       Заходи:

  1. Компенсація в розмірі 70% вартості витрат, що понесені на посадку плодово  -  ягідних насаджень та встановлення систем зрошення на площі не більш як 2 га в розмірах:
    • за 1 га яблуневого або грушевого саду не більше 150 тис. грн.;
    • за 1 га кісточкових не більше 150 тис. грн.;
    • за 1 га ягідника не більше 150 тис. грн.;
    • за 1 га встановлених систем зрошення не більше 50,0 тис. грн.
  2. Компенсація 100% витрат при закладенні саду та ягідників на ділянках, що знаходяться у використанні загальноосвітніх, професійно-технічних, медичних, соціальних закладів, що знаходяться на балансі ТГ.

   

             Результати:

  • Збільшено валове виробництво плодів  та ягід;
  • Підвищено рівень якості вирощеної продукції;
  • Створено додаткові робочі місця;
  • Збільшено рівень забезпечення місцевого населення  якісною, реалістичною за ціною плодово-ягідною продукцією у відповідності до медичних норм.

Технічне переоснащення

1.3 Технічне переоснащення новоствореним юридичним, фізичним особам та сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи)

Опис проблеми:

Для успішного ведення фермерського господарства була й залишається механізація ручної праці. У сільському господарстві самохідна техніка може використовуватися при веденні робіт з обробки землі, посівних роботах, збиранні врожаю, заготівлі кормів, транспортних роботах. Особливо така техніка необхідна в овочівництві, садівництві та ягідництві. При цьому використання мотоблоків і мотокультиваторів є малоефективним, а трактори з потужністю до 100 кВт є оптимальним варіантом для дрібних товаровиробників. Використання сучасної самохідної сільськогосподарської техніки підвищить ефективність роботи середніх та дрібних товаровиробників та значно покращить умови праці.

Завдання:

  • заохочення власників ОСГ до трансформування в сімейні фермерські господарства;
  • підвищення ефективності роботи, покращення умов праці та збільшення доходів сільського населення.

Заходи:

Компенсація новоствореним (перші три роки після реєстрації) юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи), а в разі створення відповідних суб’єктів господарювання учасниками бойових дій без обмеження терміну після реєстрації, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, мають за попередній звітний період чистий дохід (виручку) до 10,0 млн грн та не більше 300 га земель сільськогосподарського призначення в обробітку, за придбану в поточному році нову тракторну техніку вітчизняного виробництва (та/або збірки) потужністю до 100 кВт в розмірі 20% вартості (без ПДВ), але не більше як 50,0 тис. грн на суб’єкт господарювання.

Результати:

  • створення сприятливих умов для створення машино-тракторного парку, шляхом придбання на пільгових умовах нової тракторної техніки вітчизняного виробництва (та/або збірки);
  • підвищення ефективності роботи та покращення умов праці, шляхом використання більш маневрених, паливно економних механізованих засобів виробництва.

 

Напрям 2. Підвищення доданої вартості в аграрній сфері:

Велика частина сільськогосподарської продукції в регіоні виробляється саме в особистих селянських і фермерських господарствах , які не мають постійно діючих каналів реалізації  такої продукції. Тому, вирощена сільськогосподарська продукція, як правило, реалізується на стихійних ринках, через посередників, за цінами, що є нижче ринкових. Дуже часто така продукція внаслідок відсутності належного маркетингу взагалі залишається на полях або псується.

Традиційним засобом виживання дрібних виробників сільськогосподарської продукції  є кооперація, яка надає вихід на цивілізовані ринки .

Але формування мережі сільськогосподарських кооперативів стримується через слабку матеріальну базу, відсутність кваліфікованих кадрів, недостатню обізнаність селян у перевагах кооперації та алгоритму створення та функціонування обслуговуючих кооперативів.

Вирішення питання щодо збуту продукції виробниками сільськогосподарської продукції малих форм господарювання можливе лише за умови фінансової підтримки створення і розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, як важливого чинника  створення ланцюжків доданої вартості, покращення якості продукції і як наслідок підвищення їх конкурентоспроможності.

Розв’язання проблеми реалізації та  переробки сільгосппродукції, що вирощена дрібними товаровиробниками, можливе лише за умови фінансової підтримки  створення та розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (СОК), що є важливою соціально-економічною інституцією підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва, активного розвитку сільської місцевості та підвищення рівня і якості життя сільського населення.

Розвиток аграрного виробництва у представників малих форм господарювання значною мірою гальмується недостатнім рівнем економічної культури як сукупності знань, вмінь, навичок і досвіду ведення аграрного бізнесу. Більшість сільського населення перебуває осторонь перетворень в аграрному секторі,  внаслідок чого вони не знаходять свого місця в сучасній системі аграрних відносин. Лише використовуючи сучасні знання, застосовуючи сучасні технології , техніку можна перетворити сільське господарство на високоефективний сектор економіки. Дорогою до знань для селян є сільськогосподарське дорадництво. Беззаперечна також роль дорадництва у забезпеченні адаптації малого аграрного виробництва  до санітарних і фітосанітарних вимог європейського законодавства, що зумовлено вступом України до СОТ та підписанням Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.

Напрямок підтримки сільськогосподарської дорадчої діяльності направлений на підписання всього комплексу завдань, пов’язаних з провадженням у виробництво досягнень науки і сучасних технологій, удосконалення методів і способів прибуткового господарювання суб’єктів аграрного виробництв, оновленням економічної культури сільського населення, зміцнення конкурентоспроможного людського капіталу  в громаді.

Напрямок підтримки дорадництва ґрунтується на нормах ЗУ «Про сільськогосподарську дорадчу діяльність».

Дуже важливим аспектом  розвитку підприємництва є створення сприятливих умов для проведення та участі виробників сільськогосподарської продукції, що провадять діяльність на території ОСГ, у регіональних, всеукраїнських та міжнародних виставкових заходах, що також сприятиме просуванню місцевих продуктів, а в кінцевому підсумку забезпеченню позитивного інвестиційного іміджу ТГ.

 

Завдання:

  • Стимулювання процесів  самоорганізації сільськогосподарських товаровиробників усіх форм власності на кооперативних принципах;
  • Надання  організаційної та інформаційної підтримки при створенні сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  • Поліпшення матеріально - технічної бази сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  • Інформаційно-дорадче забезпечення інноваційного розвитку агропромислового виробництва, стимулювання розвитку малого підприємництва в сільській місцевості як сільськогосподарського напрямку так і несільськогосподарського.
  • Розвиток сільських територій та розв’язання соціальних проблем  через підвищення рівня поінформованості сільського населення;
  • Поширення передових практик суб’єктів господарювання, підвищення позитивного інвестиційного іміджу ТГ.

 

Заходи:

  1. Організація інформаційно-роз’яснювальної роботи серед членів ОСГ, фермерських господарств та фізичних осіб – виробників сільськогосподарської продукції (релокованих в тому числі) про конкурентні переваги провадження їх діяльності у складі сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
  2. Участь у співфінансуванні в обласній  «Програмі розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавщини за пріоритетними напрямкам на період до 2027 року» при формуванні матеріально-технічної бази  при створенні сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів в ТГ;
  3. Забезпечення фінансування  наданих в ТГ соціально-спрямованих дорадчих послуг.
  4. Організація місцевих виставкових заходів та фінансування участі ТГ у регіональних, всеукраїнських та міжнародних виставкових заходах.

 

Результати:

  • Підвищено рівень знань з основ кооперації та переваг функціонування сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів в ТГ;
  • Створено та облаштовано сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, що підвищить рівень конкурентоздатності малих виробників сільськогосподарської продукції;
  • Створено додаткові робочі місця;
  • Підвищено рівень обізнаності жителів ТГ з питань впровадження сучасних сільськогосподарських технологій, агробізнес-менеджменту та маркетингу, диверсифікації виробництва, несільськогосподарського підприємництва в тому числі сільського зеленого туризму,
  • Надано допомогу ОСГ, фермерським господарствам щодо їх участі у виконанні державних та місцевих програмах розвитку АПК та  сільських територій;
  • Створено умови для залучення іноземних інвестицій, грантів, кредитних ресурсів в проекти розвитку малого аграрного бізнесу та розвитку сільських територій;
  • Сприяння пристосуванню виробників сільськогосподарської продукції до умов СОТ, ЄС, інших міжнародних документів, пов’язаних з сільськогосподарським виробництвом та розвитком сільської місцевості;
  • Збільшено надходження до  бюджету ТГ;
    • Підвищено рівень організації презентаційної діяльності;
    • Забезпечено сприяння розвитку зовнішніх економічних зв’язків суб’єктів господарювання ТГ, просування місцевих продуктів; підвищено    інвестиційну привабливість  регіону.

 

 

Секретар сільської ради                                                      Надія ІЛЛЯШЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заходи, обсяги та джерела фінансування

Програми «підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року» 

№ з/п

Найменування заходу

Виконавець

Термін виконання

Орієнтовні обсяги фінансування

(тис. грн.)

Роки

Всього

джерела фінансування

державний бюджет

обласний бюджет

 бюджет ТГ

інші джерела

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Скоординована робота громади для підтримки аграрного сектору

1

Розвиток аграрного сектору є запорукою підвищення рівня і покращення якості життя населення та продовольчої безпеки регіону і держави в цілому.

Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету Сергіївської сільської ради, відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Сергіївської сільської ради

 

 

 

2021-2027 р

 

 

 

 

 

2021-

2027

в т. ч.

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

-

2

Створено робочу групу з впроваджуння Програми «підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року» 

липень
2021

2021-

2027

в т.ч.

-

-

-

-

-

2022

-

-

-

-

-

2023

-

-

-

-

-

2024

-

-

-

-

-

2025

-

-

-

-

-

2026

-

-

-

-

-

2027

-

-

-

-

-

3

Забезпечено проведення засідань робочої групи з питань планування, координації роботи, обліку, звітування, прийому документів  та вирішення інших поточних питань впровадження Програми

щорічно

2021-

2027
в т.ч.

-

-

-

-

-

2022

-

-

-

-

-

2023

-

-

-

-

-

2024

-

-

-

-

-

2025

-

-

-

-

-

2026

-

-

-

-

-

2027

-

-

-

-

-

4

Належна координація впровадження Програми «підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій Сергіївської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року» 

постійно

2021-

2027

в т.ч.

-

-

-

-

-

2022

-

-

-

-

-

2023

-

-

-

-

-

2024

-

-

-

-

-

2025

-

-

-

-

-

2026

-

-

-

-

-

2027

-

-

-

-

-

5

Громада  має достовірну інформацію про наявні та задіяні земельні ресурси

постійно

2021-2027 роки

2021-2027

 

-

-

-

-

6

Популяризація вітчизняної продукції спрямована на розвиток сільськогосподарських товаровиробників громади

постійно

2021-2027 роки

2021-2027

 

-

-

-

-

7

Проведення інформаційно-комунікаційні роботи: інформування, донесення інформації через різні канали комунікації, соціальні мережі, збори громадян (сходи селян),  розповсюджено наочних матеріалів

постійно

2021-2027 роки

2021-2027

 

-

-

-

-

8

Фінансова підтримка ОСГ сімейним фермам, ФОП, та фермерським господарствам (тваринництво):

2021-2027 роки

 

279,500

-

-

279,500

-

8.1

Проведення виплат за кожну голову приросту поголів’я молочного напрямку станом на 1 жовтня поточного року з 1 жовтням минулого року

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

-

-

-

-

8.2

Відшкодування за кожну ново закуплену голову ВРХ молочного напрямку продуктивності

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

 

50,000

50,000

50,000

50,000

50,000

 

-

-

 

 

50,000

50,000

50,000

50,000

50,000

 

-

8.3

Відшкодування вартості доїльного обладнання та обладнання  для переробки, зберігання молока, обладнання для заготівлі і переробки кормів, обладнання для утримання ВРХ в розмірі 70%, але не більше ніж 30 тис грн..

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

 

4,500

5,000

5,000

5,000

5,000

-

-

 

 

4,500

5,000

5,000

5,000

5,000

-

8.4

Відшкодування витрат понесених на проведення штучного осіменіння телиць корів, які утримують від 3 голів шляхом повернення коштів у розмірі 100% вартості послуг та відшкодування вартості витрат на придбання вакцини для вет. обслуговування

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

 

 

 

-

-

-

-

9

Фінансова підтримка ОСГ сімейним фермам, ФОП, та фермерським господарствам (рослинництво):

2021-2027 роки

 

395,500

-

-

395,500

-

9.1

Компенсація в розмірі 70% вартості витрат , що понесені на посадку плодово-ягідних насаджень та встановлення зрошення

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

 

 

-

-

-

-

9.2

За 1 га грушевого яблуневого саду не більше 40 тис. грн.

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

-

-

-

-

9.3

За 1 га кісточкових не більше 15 тис. грн.

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

-

-

-

-

9.4

За 1 га ягідника не більше 140 тис. грн

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

-

-

151,200

150,000

-

-

 

 

151,200

150,000

-

 

За встановлених систем зрошення не більше ніж 50 тис грн..

 

2021

 

2022

 

2023

 

2024

 

2025

 

2026

 

2027

 

 

44,300

50,000

-

-

 

 

44,300

50,000

-

 

 

Секретар сільської ради                                                             Надія ІЛЛЯШЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Рішенням двадцять другої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської ради від 21.12.2022 року

 

ПОРЯДОК

використання коштів Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради на виконання заходів Програми

підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій  Сергіївської  територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року (нова редакція)

 

  1. Загальні положення

 

1.1.Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених в бюджеті ТГ на виконання  заходів Програми підтримки аграрного сектору та розвитку сільських територій  Сергіївської територіальної громади за пріоритетними напрямками на період до 2027 року ( Надалі – Порядок).

1.2. Головним розпорядником коштів  та відповідальним виконавцем Програми є Виконавчий комітет Сергіївської сільської рада (надалі – Уповноважений орган).

1.3. Порядок базується на основних положеннях та нормах, що визначені Порядком використання коштів обласного бюджету на виконання заходів «Програми розвитку та підтримки аграрного комплексу Полтавщини за пріоритетними напрямками на період до 2027 року», прийнятий рішенням першого пленарного засідання четвертої сесії обласної ради восьмого скликання від 23 лютого 2021 року Головним розпорядником бюджетним коштів та відповідальним виконавцем обласної Програми є Департамент агропромислового розвитку облдержадміністрації ( надалі – Департамент АПР).

1.4. Бюджетні кошти ТГ спрямовуються на виконання пріоритетних завдань з підтримки,  визначених Програмою, на умовах співфінансування з коштами обласного бюджету за такими напрямками:

  • розвитоктваринництва;
  • садівництвота ягідництво;
  • технічнепереоснащення;

1.5. На конкурсних засадах в ТГ розподіляються кошти по фінансуванню технічного переоснащення (часткова компенсація на придбання техніки вітчизняного виробника), відшкодування вартості доїльного обладнання та для переробки, зберігання молока, відшкодування вартості витрат на проведення штучного осіменіння телиць та корів, придбання вакцини для ветеринарного обслуговування хутрових тварин а також підтримка, що надається при закладенні саду та ягідників на ділянках, що знаходяться у використанні загальноосвітніх, професійно-технічних, медичних, соціальних закладів, що знаходяться на балансі ТГ.

1.6. При фінансуванні напрямків програми, що підтримуються на умовах співфінансування з обласним бюджетом,  передбачається отримання субвенції  до бюджету ТГ.

Відповідальним за виконання заходів, які фінансуються шляхом надання субвенції ТГ є виконавчий комітет Сергіївської сільської ради.

 Субвенції до місцевих бюджетів на підтримку заходів регіональних, місцевих програм підтримки АПК розподіляються між місцевими бюджетами на підставі рішення сесії обласної ради.

1.7. Фінансова підтримка не надається заявникам, які:

  • Визнані банкрутами або стосовно яких порушено справу про банкрутство (для юридичних осіб);
  • Перебувають  у стадії припинення юридичної особи;
  • Перебувають у стадії припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця;
  • Подали завідомо недостовірні відомості та документи під час звернення за наданням  підтримки;
  • Мають заборгованість з податків і зборів;
  • Отримали фінансову підтримку з порушенням умов ії надання або умов щодо цільового використання бюджетних коштів, що доведено в установленому порядку.
  • Заявкаподана учасником конкурсу, який є пов’язаною особою (в розумінні Податкового кодексу України) з іншими учасниками цього ж конкурсу та/або зі службовими (посадовими) особами Департаменту чи членами Комісії;
    • Відповідальність за достовірність поданих документів несуть заявники на участь у Програмі.

 

  1. Положення для заходів, які проводяться на конкурсній основі

2.1. Для проведення конкурсу з визначення учасників Програми ТГ створює комісію до складу якої входять спеціалісти виконавчого органу ТГ, представники старостатів, депутати ТГ, представники профільних зацікавлених асоціацій та об’єднань. Очолює комісію Голова ТГ.

2.2.Комісія розпочинає приймання заявок на участь у конкурсі та документів, що додаються до них, з дня оприлюднення оголошення про порядок  та умови проведення конкурсу у друкованих засобах масової інформації, а закінчує за 5 днів до останнього засідання Комісії.

2.3. В оголошенні про проведення конкурсу передбачається подання наступної інформації:

- назва юридичної особи, юридична адреса установи, куди подаються документи;

- термін подачі документів;

- завдання та заходи з підтримки та розвитку АПК, які будуть фінансуватись на конкурсній основі;

- критерії та умови відбору суб’єктів господарювання, яким надається фінансова підтримка, в тому числі і на умовах співфінансування з обласного бюджету, а також обсяг такої підтримки;

- номер і дата документу, яким затверджено Порядок використання коштів Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради на виконання заходів Програми.

2.4. Претенденти на одержання  фінансової підтримки на конкурсній основі подають до Комісії наступні документи:

  • заявку за встановленою формою;
  • копію (скан-копію) паспорта, облікової картки платника податків(за наявності) та копію довідки про відкриття поточного рахунку в банку – для фізичних осіб-учасників;
  • копію статутного документа та довідку про банківські реквізити;
  • свідоцтво про реєстрацію фермерського господарства(селянського фермерського господарства) або договір про створення сімейного фермерського господарства, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
  • копію фінансової звітності за останній рік відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» (додаток 1 «Баланс» ( Звіт про фінансовий стан), форма № 2 «Звіт про фінансові результати» (Звіт про сукупний дохід);
  • довідку про відсутність(наявність) заборгованості з податків і зборів;
  • скорочену довідку про те, що претендент не є банкрутом і стосовно нього не порушено провадження у справі про банкрутство;
  • письмове зобов’язання повернути у місячний термін до обласного бюджету кошти у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання;
  • перелік документів, визначених відповідно до напрямів фінансової підтримки.

2.5. Подані Комісії документи реєструються у журналах реєстрації заявок на участь у конкурсі.

2.6. Документи, подані не в повному обсязі, не реєструються і повертаються заявникам. Доопрацьований пакет документів може подаватися повторно.

2.7 Засідання Комісії проводяться у разі потреби. Останнє засідання конкурсної комісії проводиться до 1 грудня звітного року. Комісія розглядає подані документи на участь у конкурсі у порядку черговості їх реєстрації за відповідним напрямом фінансової підтримки.

2.8 Рішенням комісії подані заявки з повним пакетом документів виносяться на засідання сесії Сергіївської сільської ради.

2.9 Рішення про надання фінансової підтримки приймається сесією Сергіївської сільської ради на її засіданні у присутності не менш як двох третин депутатів відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на сесії. На  основі відповідного рішення сесії видається розпорядження сільського голови.

На підставі розпорядження голови  протягом 15-ти робочих днів складається Реєстр одержувачів фінансової підтримки.

За напрямками, що фінансуються виключно з коштів ТГ, фінансування провадиться на підставі актів виконаних робіт. В подальшому коштів перераховуються одержувачам.

За напрямками, що здійснюються на умовах співфінансування з коштами обласного бюджету, складені  Реєстри суб’єктів господарювання, яким зараховано кошти фінансової підтримки, подаються до Департаменту АПР  разом з пакетами сформованих документів  переможців конкурсу, а також рішенням сесії ТГ або інвесторів про готовність співфінансування.

Департамент формує реєстри фактично нарахованих сум у розрізі місцевих бюджетів та подає до Департаменту фінансів облдержадміністрації.

Після надходження коштів  субвенції Департамент здійснює перерахування коштів на рахунки місцевих бюджетів відповідно до розпису субвенції з урахуванням фактично нарахованих сум.

2.10. Після отримання коштів субвенції Уповноважений орган відповідно до реєстрів перераховують одержувачам кошти на рахунки, відкриті в банках.

 

  1. Порядок використання коштів за напрямками:
    • Розвитоктваринництва

3.1.1. Фінансова підтримка юридичним особам, фізичним особам- підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи-підприємця), які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції за останній рік до 10 млн грн за приріст поголів’я корів молочного і м’ясного напряму продуктивності власного відтворення у розмірі 5,0 тис. грн, на яку збільшено основне стадо на 1 жовтня поточного року порівняно з наявним поголів’ям корів станом на 1 жовтня минулого року та за закуплені телиці парувального віку, нетелі або корови молочного і м’ясного напряму продуктивності у розмірі 10,0 тис. грн за кожну наявну закуплену голову, за умови утримання від 3 голів корів та 2,0 тис. грн за кожну наявну закуплену ідентифіковану і зареєстровану голову овець та кіз репродуктивного віку, за умови утримання від 10 голів їх маточного поголів’я.

  • Фінансовапідтримка за приріст поголів’я корів власного відтворення молочного і м’ясного напряму продуктивності та за закуплені телиці парувального віку, нетелі або корови молочного і м’ясного напряму продуктивності надається юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи-підприємця).

Уповноважені особи виконкомів сільських, селищних та міських рад та/або Департамент для отримання фінансової підтримки за приріст поголів’я корів молочного і м’ясного напряму продуктивності власного відтворення та за закуплені телиці парувального віку, нетелі або корови молочного і м’ясного напряму продуктивності приймають на участь у Програмі такі документи, крім документів передбачених пунктом 2.4 цього Порядку:

  • реєстр наявності ідентифікованих і зареєстрованих тварин в Єдиномудержавному реєстрі тварин (ЄДРТ) станом на 1 жовтня минулого року та 1 жовтня поточного року, видані в установленому порядку;
  • копіїплатіжних документів за закуплені телиці парувального віку, нетелі або корови молочного і м’ясного напряму;
  • письмовезобов’язання повернути в місячний строк до бюджету Полтавської області чи бюджету ТГ отримані кошти, в разі зменшення нарощеного та (або) придбаного поголів’я станом на 1 січня двох наступних років, окрім випадків вибуття, спричинених інфекційними захворюваннями не з вини власника, що підтверджено відповідним структурним підрозділом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.

Одержувачі відшкодування зобов’язані до 20 січня після звітного періоду протягом двох наступних років подавати до виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад та/або Департаменту витяг з Єдиного Державного реєстру тварин (ЄДРТ), що підтверджує наявність в господарстві ідентифікованого і зареєстрованого поголів’я станом на 1 січня.

  • Фінансова підтримка за кожну наявну закуплену ідентифіковануголову вівці та кіз репродуктивного віку надається юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи-підприємця).

Уповноважена особа виконавчого комітету Сергіївської сільської ради  та/або Департамент для отримання фінансової підтримки за кожну наявну закуплену ідентифіковану голову вівці та кіз репродуктивного віку приймають на участь у Програмі такі документи, крім документів передбачених пунктом 2.4 цього Порядку:

  • реєстр наявності ідентифікованих і зареєстрованих в ЄДРТ тварин вреєстрі станом на 1 жовтня минулого року та 1 жовтня поточного року, видані в установленому порядку;
  • копіїплатіжних документів за закуплені вівці та кози;
  • письмовезобов’язання повернути в місячний строк до бюджету Полтавської області та бюджету Сергіївської сільської ради отримані кошти, в разі зменшення нарощеного та (або) придбаного поголів’я станом на 1 січня двох наступних років, окрім випадків вибуття, спричинених інфекційними захворюваннями не з вини власника, що підтверджено структурними підрозділом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.

Одержувачі відшкодування зобов’язані до 20 січня після звітного періоду наступного року подавати до виконавчого комітету Сергіївської сільської ради та/або Департаменту реєстр наявності ідентифікованих і зареєстрованих тварин в реєстрі, що підтверджує наявність в господарстві ідентифікованого і зареєстрованого в ЄДРТ поголів’я станом на 1 січня.

3.2 Відшкодування вартості витрат на проведення штучного осіменіння телиць та корів (за умови утримання від 3-х корів) придбання вакцини для ветеринарного обслуговування хутрових тварин (за умови утримання від 100 голів)

Відшкодування вартості витрат на проведення штучного осіменіння телиць та корів надається власникам сімейних ферм та ОСГ, фермерським господарствам (селянським фермерським господарствам), які утримують від 3 корів за штучно осіменено голову в поточному році, але не більше, ніж раз на рік.

Послуги зі штучного осіменіння телиць та корів надаються племпідприємствами Полтавської області.

Комісії для відшкодування вартості штучного осіменіння телиць та корів власникам сімейних ферм та ОСГ, фермерським господарствам (селянським фермерським господарствам), що приймають участь у конкурсі додатково до переліку, що наведений в п. 2.4 даного Порядку подаються:

  • Довідка про надані послуги зі штучного осіменіння, видану племпідприємством, або іншою установою чи суб’єктом господарювання, якими надані послуги із зазначенням постачальника спермопродукції та завірену печаткою (за наявності);
  • Довідка про наявність корів, телиць, видану сільською радою (ОТГ), не пізніше як за два тижні до дня ії подання у довільній формі;
  • Копії паспортів великої рогатої худоби.

Відшкодування вартості витрат на придбання вакцини для ветеринарного обслуговування хутрових тварин надається власникам сімейних ферм, ОСГ та фермерським господарствам (селянським фермерським господарствам), які утримують від 100 голів хутрових тварин, за проведену вакцинацію поголів’я в поточному році.

Комісія для відшкодування вартості витрат на придбання вакцини для ветеринарного обслуговування хутрових тварин власникам сімейних ферм, ОСГ та фермерським господарствам (селянським фермерським господарствам) приймає на участь у Програмі такі документи, крім документів передбачених пунктом 2.4. цього Порядку:

  • Копію підтверджуючого документу на придбання вакцини;
  • Довідку про наявність хутрових тварин, видану сільською радою (ТГ) не пізніше як за два тижні до дня її подання, у довільній формі.).
    • Відшкодування вартості доїльного обладнання та обладнання дляпереробки, зберігання молока та м’яса, обладнання для заготівлі та переробки кормів, обладнання для утримання ВРХ суб’єктам господарювання, які утримують від 3 корів та (або) від 10 голів кіз та вівці шляхом компенсації витрат в розмірі 70 %, але не більше 30,0 тис. грн на один суб’єкт, який має чистий дохід (виручку) від реалізації продукції за останній рік до 10 млн грн.

Відшкодування 70% вартості доїльного обладнання та обладнання для переробки, зберігання молока та м’яса, обладнання для заготівлі та переробки кормів, обладнання для утримання ВРХ надається юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи-підприємця), які утримують від 3 корів та (або) від 10 голів кіз, вівці репродуктивного віку, ідентифікованих та зареєстрованих у встановленому порядку.

Часткове відшкодування витрат на доїльне обладнання, обладнання для переробки, зберігання молока та м’яса, обладнання для заготівлі та переробки кормів, здійснюється юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи-підприємця) за закуплене для власного користування доїльне обладнання, обладнання для переробки, зберігання молока та м’яса, обладнання для заготівлі та переробки кормів.

Для отримання часткового відшкодування витрат на обладнання суб’єкти господарювання подають уповноваженій особі  виконавчого комітету Сергіївської сільської ради, та/або Департаменту такі документи, крім документів передбачених п. 2.4 цього Порядку:

  • довідку про кількість корів, кіз, вівці, видану сільською, селищною чиміською радою не пізніш як за два тижні до дня її подання у довільній формі;
  • копіїпаспортів великої рогатої худоби;
  • копіїреєстраційних свідоцтва кіз, вівці;
  • копіїплатіжних документів та технічної документації на доїльне обладнання, обладнання для переробки, зберігання молока та м’яса, обладнання для заготівлі та переробки кормів.

Перевага надається суб’єктам господарювання, які придбали доїльне обладнання, обладнання для переробки, зберігання молока та м’яса, обладнання для заготівлі та переробки кормів у виробників Полтавської області.

  • Садівництвота ягідництво
    • Підтримкарозвитку садівництва ягідництва та овочівництва шляхом компенсації 70% вартості понесених витрат на закладку плодово-ягідних насаджень (при цьому компенсація посадкового матеріалу не може перевищувати 20% його вартості), встановлення систем зрошення та спорудження шпалери на площі до 2 га в рік.

Учасниками програми є: юридичні особи та фізичні особи-підприємці – сільгоспвиробники, сімейні фермерські господарства (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи- підприємця

Для участі в конкурсному відборі учасники подають Комісії такі документи, крім документів передбачених п. 2.4 цього Порядку:

  • копії документів, що посвідчують право власності чи оренди земельноїділянки на період: для ягідництва 3-5 років, для садівництва не менше 15 років;
  • копіїнакладних, платіжних документів та договорів на придбання матеріальних цінностей, посадкового матеріалу, інші підтверджуючі документи на виконання робіт;
  • копіїдокументів, підтверджуючих походження посадкового матеріалу;
  • активиконаних робіт по посадці плодово-ягідних насаджень, встановлення систем зрошення та спорудження шпалери, за затвердженою Департаментом формою.

 

  • Технічнепереоснащення
    • Компенсація новоствореним юридичним особам, фізичним особам-підприємцям, сімейним фермерським господарствам (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи- підприємця), а в разі створення відповідних суб’єктів господарювання учасниками бойових дій без обмеження строку після реєстрації, які здійснюють сільськогосподарську діяльність, мають за попередній звітний період чистий дохід (виручку) до 10,0 млн грн та не більше 300 га земель сільськогосподарського призначення в обробітку, за придбану в поточному році нову тракторну техніку вітчизняного виробництва (та/або збірки) потужністю до 100 кВт в розмірі 20% вартості (без ПДВ), але не більше як 50,0 тис. грн на суб’єкт господарювання.

Учасниками програми є: новостворені юридичні особи та фізичні особи- підприємці, сімейні фермерські господарства (без набуття статусу юридичної особи, які організовуються на основі діяльності фізичної особи-підприємця), відповідні суб’єкти господарювання створенні учасниками бойових дій (без обмеження строку після реєстрації), які здійснюють сільськогосподарську діяльність, мають чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік до 10,0 млн. грн.

Перелічені вище учасники програми можуть бути одержувачами бюджетних коштів за умови, що їхньою основною діяльністю є постачання сільськогосподарських товарів (за визначенням, наведеним у пункті 2.15 статті 2 Закону України “Про державну підтримку сільського господарства України”), вироблених ними на власних або орендованих основних засобах, за умови, що питома вага вартості таких сільськогосподарських товарів становить не менше

75 відсотків вартості всіх товарів, поставлених такими юридичними та фізичними особами протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно. Відповідність учасника цьому критерію, декларується у заявці за встановленою Департаментом формою. У разі надання недостовірної інформації сільськогосподарський товаровиробник повертає отримані бюджетні кошти і позбавляється протягом трьох років від дати виявлення такого порушення права на отримання часткової компенсації вартості техніки та обладнання.

Першочергове право на отримання компенсації надається суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність пов’язану із розвитком тваринництва, садівництва і ягідництва, овочівництва, органічного виробництва та виробництва нішевих і лікарських культур.

Для участі в конкурсному відборі учасники подають Комісії такі документи, крім документів передбачених п. 2.4 цього Порядку:

  • копії документів, що посвідчують право власності чи оренди земельноїділянки;
  • копіюпосвідчення учасника бойових дій (для учасників бойових дій);
  • копіюдоговору купівлі-продажу;
  • копіюплатіжних документів на придбання техніки (рахунок-фактура, платіжне доручення, видаткова накладна);
  • копіюсвідоцтва про державну або відомчу реєстрацію техніки;
  • копіюпаспорта техніки.

Техніка, придбана з частковою компенсацією вартості, протягом трьох років не підлягає відчуженню та використовується за призначенням. У разі відчуження такої техніки протягом трьох років, учасник програми повертає отримані бюджетні кошти і позбавляється протягом трьох років від дати виявлення такого порушення права на отримання компенсації вартості техніки.

 

Секретар сільської ради                                                            Надія ІЛЛЯШЕНКО

Карта захисних споруд полтавської області

вгору