Menu
Сергіївська об'єднана територіальна громада

Сергіївська сільська територіальна громада

Звертаємось до Полтавської обласної державної адміністрації з проханням сприяти  Сергіївській об’єднаній територіальній громаді у захисті законних прав та позитивному вирішенні цього проблемного питання.

Звертаємось до Гадяцької районної ради, Лохвицької районної ради та інших громад з пропозицією об’єднання зусиль у вирішенні даного проблемного питання та захисту законних прав територіальних громад. У разі не вирішення вказаного питання пропонуємо захищати інтереси громад в судовому порядку шляхом подання колективного позову.

З огляду на вищевикладене, просимо правління  ПАТ «Укрнафта»  привести сплату податку на доходи  фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді  заробітної плати у відповідність до вимог Податкового та Бюджетного кодексів України, перераховуючи цей податок виключно за місцем  здійснення діяльності працівника, зокрема до бюджету Сергіївської об’єднаної територіальної громади.

Відкритий лист депутатів  Сергіївської сільської ради Гадяцького району Полтавської області з приводу сплати ПДФО за місцем здійснення діяльності працівника

 

Голові Полтавської

обласної державної адміністрації

Головку В.А.

 

Голові Лохвицької

районної ради

Храпаль А.О.

 

Голові Гадяцької

районної ради

Нікітенку В.П.

 

Правління  Публічного

акціонерного товариства

«Укрнафта»

 

Шановні  Валерій Анатолійович, Анатолій Олександрович,    

Володимир Павлович,

шановні члени правління ПАТ «Укрнафта»

Наші  землі  багаті  своїми  надрами,  які згідно  статті 13 Конституції України, є  власністю  народу  і  надаються  лише  в  користування.

На  території   Сергіївської  об’єднаної  територіальної  громади Гадяцького району Полтавської області  розташовані  й  успішно  працюють  підприємства нафтогазовидобувної,  газопереробної  промисловості,  які  підпорядковані  ПАТ  «Укрнафта» (НГВУ «Полтаванафтогаз», УАС ПАТ «Укрнафта», об’єкти Прикарпатського  УБР, об’єкти Качанівського ГПЗ).

Ці  підприємства  забезпечують  робочими  місцями  близько  200 жителів  сіл  Сергіївської  громади  та  понад  тисячу  жителів м. Гадяча та  інших населених  пунктів  району. 

Діти  й  онуки  цих  працівників  виховуються  в  садочках,  навчаються  в  школах,  лікуються  в  комунальних  закладах,  чиє  фінансування  здійснюється  з місцевого  бюджету.  Внаслідок невиконання норм Бюджетного та Податкового кодексів України, наповнення місцевого бюджету цими  промисловими підприємствами  здійснюється  у  дуже  обмежених   розмірах.

Водночас  промислові  підприємства  створюють  своєю  діяльністю  цілу  низку  проблем:

-                     Навантаження  на  наші  дороги  важковаговим технологічним  транспортом   веде  до  повної  руйнації  старого  дорожнього  покриття;

-                     Постійне     забруднення    навколишнього  середовища,  підземних  і наземних  вод, ґрунтів  веде  до  знищення  природних  екосистем  до  підвищення захворюваності  людей,  особливо  на  онкозахворювання;

-                     Мізерні  суми надходять  у  місцевий  бюджет  від  податку  на  майно  у  частині  плати  за  землю  та  за  нерухомість;

Незважаючи  на  заподіювану  шкоду   на  місці  видобутку, левова  частина  податків  направляється  в  столицю,  за  місцем  реєстрації  цих  підприємств.

Проте, саме місцевий бюджет є основним інструментом, за допомогою якого місцева влада може впливати на локальну активність, створювати умови для економічного та соціального піднесення території своєї юрисдикції.

Основним дохідним джерелом, яке складає основу формування фінансових ресурсів місцевих бюджетів в Україні, є податок на доходи фізичних осіб. Оскільки він посідає провідне місце у формуванні доходів місцевих бюджетів, від його обсягу значною мірою залежать фінансові можливості, зокрема,  Сергіївської об’єднаної  територіальної  громади щодо виконання делегованих та власних повноважень.

Разом з тим, порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено ст. 168 Податкового кодексу, відповідно до якої податок, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу.

Податківці неодноразово роз'яснювали, що податок на доходи фізичних осіб підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних районах міста, в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, незважаючи на відсутність у такого суб’єкта господарювання відокремлених структурних підрозділів (листи Державної фіскальної служби України від 28.09.2015 № 20530/6/99-99-17-02-01-15, від 21.03.2016 № 6093/6/99-99-19-03-02-15, лист Головного управління ДФС у Полтавській області від 28.03.2017 № 66/9/16-31-13-04-23).

Слід зазначити, що протягом 2017 року  до місцевого бюджету (бюджету Сергіївської об’єднаної територіальної громади) не надходили кошти зі сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб від вказаних вище підприємств нафтогазовидобувного комплексу.

Звертаємось до Полтавської обласної державної адміністрації з проханням сприяти  Сергіївській об’єднаній територіальній громаді у захисті законних прав та позитивному вирішенні цього проблемного питання.

Звертаємось до Гадяцької районної ради, Лохвицької районної ради та інших громад з пропозицією об’єднання зусиль у вирішенні даного проблемного питання та захисту законних прав територіальних громад. У разі не вирішення вказаного питання пропонуємо захищати інтереси громад в судовому порядку шляхом подання колективного позову.

З огляду на вищевикладене, просимо правління  ПАТ «Укрнафта»  привести сплату податку на доходи  фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку у вигляді  заробітної плати у відповідність до вимог Податкового та Бюджетного кодексів України, перераховуючи цей податок виключно за місцем  здійснення діяльності працівника, зокрема до бюджету Сергіївської об’єднаної територіальної громади.

 

Додатки:

копія листа Державної фіскальної служби України від 28.09.2015 №20530/6/99-99-17-02-01-15;

копія листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2016 № 6093/6/99-99-19-03-02-15;

копія листа Головного управління ДФС у Полтавській області від 28.03.2017 № 66/9/16-31-13-04-23.

 

Підписи  депутатів Сергіївської  сільської ради

Білик Володимир Григорович                                                ____________(В.Г.Білик)

Богуславець Анатолій Іванович                                            _______(А.І. Богуславець)
Горб Віктор Іванович                                                             _____________(В.І. Горб )

Дичок Олег Романович                                                          ____________(О.Р. Дичок)
Дузь Валентина Михайлівна                                                 ____________(В.М. Дузь)
Золотоверх Василь Андрійович                                           ________(В.А. Золотоверх)

Ілляшенко Надія Василівна                                                  ________(Н.В. Ілляшенко)
Кревсун Ніна Григорівна                                                      __________(Н.Г. Кревсун)
Литвин Віта Михайлівна                                                       __________(В.М. Литвин)

Лобода Олександр Васильович                                            ___________(О.В.Лобода)
Мартиненко Олег Олексійович                                            ______(О.О. Мартиненко)
Смаль Микола Анатолійович                                               ___________(М.А. Смаль)
Фенько Олександр Григорович                                            ___________(О.Г. Фенько)
Шапошник Сергій Михайлович                                           _______(С.М. Шапошник)

Додаток 1 - Лист ДФС від 28.09.2015 №20530/6/99-99-17-02-01-15

Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), в межах компетенції розглянула лист щодо роз'яснення окремих норм законодавства і повідомляє таке.

Підпунктом 14.1.30 п. 14.1 ст. 14 ПКУ передбачено, що поняття «відокремлені підрозділи» для цілей розділу IV ПКУ вживається у значенні, визначеному Господарським кодексом України від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі – ГКУ).

Згідно зі ст. 55 ГКУ суб’єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов’язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. При цьому зазначені суб’єкти мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Статтею 64 ГКУ визначено порядок організації структури підприємств, відповідно до якої підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо). Дотримання умови щодо внесення юридичною особою до Єдиного державного реєстру юридичних та  фізичних осіб - підприємців інформації про такі підрозділи не вимагатиметься.

Функції, права та обов’язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, встановленому статутом підприємства або іншими установчими документами.

При цьому підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Водночас при створенні підприємством філії, представництва, відділення та інших відокремлених підрозділів питання про розміщення таких підрозділів підприємства необхідно погоджувати з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку.

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої ПДФО, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI із змінами та доповненнями (далі – БКУ).

Відповідно до ст. 64 БКУ ПДФО, який сплачується податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах ПДФО, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

Підпунктом 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ передбачено, що суми ПДФО, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) ПДФО за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. ПДФО, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати ПДФО відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету ПДФО, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого ПДФО на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів (п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами та доповненнями (далі – Порядок).

Так, п.п. 7.1 п. 7 Порядку визначено, якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Враховуючи викладене вище, ПДФО підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних регіонах України, в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання, незважаючи на відсутність у такого суб’єкта господарювання відокремлених структурних підрозділів.

Що стосується звітності за ф. № 1ДФ, то у разі, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, Податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до органу державної фіскальної служби за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до органу ДФС за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податків податковим агентом протягом звітного періоду.

Отже, якщо юридичною особою не проведено нарахування доходів працівникам своїх невідокремлених підрозділів, то податкові розрахунки на працівників цих підрозділів до органу ДФС не подаються.

  

Голова                                                                                    Р.М. Насіров

 

 

Додаток 2 - Лист ДФС від 21.03.2016 № 6093/6/99-99-19-03-02-15

 

Державна фіскальна служба України розглянула звернення платника податку щодо окремих питань, пов’язаних із включенням зазначеного товариства до Реєстру великих платників податків та переведенням на податковий облік до контролюючого органу по супроводженню великих платників податків, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Щодо сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб

Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено статтею 168 ПКУ, відповідно до якої податок підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі – БКУ).

Відповідно до статті 64 БКУ податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

Згідно з підпунктом 168.4.3 пункту 168.4 статті 168 ПКУ суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Відповідно до підпункту 168.4.4 пункту 168.4 статті 168 ПКУ юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.

Згідно з пунктом 63.3 статті 63 ПКУ платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Водночас підпунктом 7.1 пункту 7 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, визначено, якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Враховуючи викладене вище, податок на доходи фізичних осіб, який сплачується юридичною особою, зараховується до відповідного бюджету за своїм попереднім місцезнаходженням (розташуванням) та до бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) неуповноважених підрозділів в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичним особам таких неуповноважених підрозділів.

 Додаток 3

 

 

 

 

Карта захисних споруд полтавської області

Запобігання та протидія домашньому насильству

 

 

 

 

вгору