Частиною третьою статті 24 Кодексу законів про працю України визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

     Враховуючи положення вищезазначеної статті, було прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 17.06.2015» р. № 413 «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» (Постанова N 413), якою передбачено, що дата наказу (розпорядження) про прийняття працівника на роботу та дата початку роботи працівника відрізняються (колонки 8 і 9 додатка до зазначеної постанови). Така ж думка викладена і у Листі Міністерства соціальної політики України від 10.08.2015 р. № 1038/13/84-15, тобто, до початку роботи працівника інформація про його зарахування має бути подана до Державної фіскальної служби або її територіальних органів і дата наказу про прийняття працівника на роботу та дата початку роботи працівника ( дати в колонках 8 і 9) не співпадають.

      Листом Держпраці України від 03.08.2015 р. N 1364/24/21/01/2298-15 щодо подання Повідомлення про прийняття працівника на роботу, визначено, що  повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу є частиною укладання трудового договору, яке складається із виданого наказу та повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів.


        Міністерство соціальнї політики у своєму листі від 19.08.2015 р. N 1069/13/84-15 «Щодо практичного застосування постанови КМУ від 17.06.2015 р. N 413» повідомляє, що відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України у випадку фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) юридичні та фізичні особи — підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

   Головний державний інспектор                                               Л.Д.Тіхонова                                                         

Корисна інформація

ЛЕГАЛІЗАЦІЯ ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ та заробітної плати – важлива тема сьогодення!

Урядом прийнято ряд рішень з даного питання, зокрема на виконання доручень Прем’єр-міністра України В. Гройсмана за результатами наради від 03.09.2018р. та Голови Державної служби України з питань праці Р. Чернеги від 11.09.2018р.

Легалізацію заробітної плати

Легалізацію заробітної плати

Одними з найболючіших проблем сьогодення в нашій державі є виплата заробітної плати «в конвертах» та легалізація робочих місць.

Призначення житлових субсидій

27 квітня Кабінет Міністрів України прийняття постанови № 329, вніс зміни до програми призначення житлових субсидій.

 На які новації треба звернути увагу в першу чергу?

вгору