ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
СЕРГІЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
РІШЕННЯ
29.05.2023 №41
Про створення комісії з перейменування назв топонімів, що звеличують, увіковічнюють, пропагують або символізують державу-окупанта або її визначні, пам’ятні, історичні та культурні місця, міста, дати, події, її діячів, які здійснювали військову агресію проти України та інших суверенних країн, державну тоталітарну політику та практику та затвердження Положення про перейменування назв топонімів
Керуючись ст.11 Конституції України. Частиною 2 ст.43 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами «Про заборону пропаганди російського неонацистського тоталітарного режиму, акту агресії проти України з боку російської федерації як держави-терориста, символіки, яка використовується збройними та іншими воєнними формуваннями рф у війні проти України», «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії»; ст.5 п.4 Закону «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у ХХ столітті; з метою недопущення повторення злочинів російського неонацистського й комуністичного режимів, відновлення історичної справедливості, усунення загрози незалежності, суверенітету, територіальній цілісності та національній безпеці України, виконавчий комітет Сергіївської сільської ради ВИРІШИВ:
3.1. аналіз усієї топоніміки громади та визначення переліку топонімів, які звеличують, увіковічнюють, пропагують або символізують державу-окупанта або її визначні, пам’ятні, історичні та культурні місця, міста, дати, події, її діячів, які здійснювали військову агресію проти України та інших суверенних країн, державну тоталітарну політику та практику, пов’язану з переслідуванням опозиції (опозиційних діячів), дисидентів та інших осіб за критику тоталітарного радянського та тоталітарного російського режиму, зокрема й громадян України, які мешкають на тимчасово окупованих територіях України або тимчасово перебували на території держави-окупанта та стали жертвами переслідування з боку російських репресивних органів.
3.2. підготовка довідок відповідно до встановленого переліку.
3.3.Напрацювання пропозицій і підготовка довідок щодо персоналій та подій з метою увічнення у нових назвах топонімів та з метою винесення на громадське обговорення на офіційному сайті громади.
Сільський голова Ігор ЛІДОВИЙ
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого комітету
Сергіївської сільської ради
29.05.2023 №41
СКЛАД
комісії з перейменування назв вулиць населених пунктів
Сергіївської сільської територіальної громади
Олег ДИЧОК |
- |
заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів влади, голова комісії; |
Тетяна НЕСТЕРЕНКО |
- |
завідувач сектору містобудування, архітектури, будівництва та ЖКГ виконавчого комітету, Сергіївської сільської ради, заступник голови комісії; |
Світлана ІВКО |
- |
начальник відділу освіти, молоді, спорту, культури та соціального захисту виконавчого комітету Сергіївської сільської ради, секретар комісії |
Члени комісії: |
||
Олексій КОРКІШКО |
- |
староста Розбишівського старостинського округу Сергіївської сільської ради; |
Тетяна ХОПТИНСЬКА |
- |
староста Качанівського старостинського округу Сергіївської сільської ради; |
Валентина ДУЗЬ |
- |
директорка Розбишівської гімназії Сергіївської сільської ради (за згодою); |
Антоніна ІЛЛЯШЕНКО |
- |
вчитель історії Сергіївського ліцею Сергіївської сільської ради Полтавської області (за згодою); |
Людмила БОГУСЛАВЕЦЬ |
- |
директорка КО «Центр культури та дозвілля Сергіївської сільської ради»; |
Ольга ЗАБОЛОТНА |
|
завідувачка Качанівською сільською бібліотекою, філії Центру культури та дозвілля Сергіївської сільської ради (за згодою); |
Валентина КУЛИНИЧ |
- |
державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних та фізичних осіб підприємців виконавчого комітету Сергіївської сільської ради; |
Олег ПУСТОВГАР |
- |
співробітник Управління забезпечення реалізації політики національної пам’яті в регіонах Українського інституту національної пам’яті (представник УІНП в Полтавській області) (за згодою). |
Секретар сільської ради Надія ІЛЛЯШЕНКО
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого комітету
Сергіївської сільської ради
29.05.2023 №41
ПОЛОЖЕННЯ
про перейменування назв топонімів, що звеличують, увіковічують, пропагують або символізують державу-окупанта або її визначні, пам’ятні, історичні та культурні місця, міста, дати, події, її діячів, які здійснювали військову агресію проти України та інших суверенних країн, державну тоталітарну політику та практику на території
Сергіївської сільської територіальної громади
1.1. Положення про перейменування назв топонімів, що звеличують, увіковічують, пропагують або символізують державу-окупанта або її визначні, пам’ятні, історичні та культурні місця, міста, дати, події, її діячів, які здійснювали військову агресію проти України та інших суверенних країн, державну тоталітарну політику та практику на території Сергіївської сільської територіальної громади (далі – Положення) розроблене з метою впорядкування механізму розгляду питань щодо перейменування вулиць, провулків, площ, скверів та інших об’єктів (надалі – Об’єкти топоніміки) на території Сергіївської сільської територіальної громади.
1.2. Це Положення визначає умови і порядок перейменування об’єктів топоніміки на території населених пунктів Сергіївської сільської територіальної громади (далі – Територіальна громада).
1.3. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
об’єкти топоніміки – вулиці, провулки, площі, парки, сквери та інші об’єкти які знаходиться в територіальній громаді;
вулиця населених пунктів (далі - Вулиця) – смуга сільської території, обмежена геодезично фіксованими червоними лініями, яка призначена для руху транспортних засобів та/або пішоходів, з усіма розташованими в її межах спорудами та інженерними мережами – складовими елементами вулиці;
провулок – незначна за шириною вулиця, визначена габаритом та обмежена двома вулицями або однією із вулиць, для обслуговування забудови шляхом забезпечення транспортного проїзду та пішохідного проходу;
площа – велика спеціально незабудована територія в населеному пункті, визначена містобудівною документацією для виконання спеціалізованих функцій містобудівної діяльності, в тому числі для організації проведення масових заходів культурного призначення громади міста;
парк – упорядкована й озеленена територія площею, що є самостійним архітектурно-організаційним комплексом, в межах якого забезпечується короткочасний відпочинок населення;
сквер – упорядкована й озеленена територія площею, яка є елементом архітектурно-художнього оформлення міста, відповідно до Генплану населеного пункту визначена червоними лініями із закріпленням їх на місці геодезичними фіксованими знаками, в межах якої забезпечується короткочасний відпочинок населення;
ініціатива про найменування/перейменування об’єкту топоніміки – письмовий документ, що є підставою для початку розгляду питання про присвоєння назви конкретно визначеному об’єкту топоніміки на території Сергіївської сільської територіальної громади;
пропозиція щодо найменування/перейменування об’єкту топоніміки (далі пропозиція) – звернення з питання найменування/перейменування об’єкту топоніміки, в якому викладено один або декілька варіантів найменування/перейменування цього об’єкту, чи запропоновано залишити існуючу назву.
3.1. Найменування та перейменування об’єктів топоніміки на території територіальної громади здійснюється з метою задоволення потреб територіальної громади в однаковому розумінні і використанні назв вулиць, провулків, площ, скверів та інших об'єктів розташованих на території територіальної громади, а також з метою закріплення місцевих топонімів, увічнення пам'яті фізичних осіб, назв ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій, пов'язаних з історією України та територіальної громади.
3.2. Найменування та перейменування об’єктів топоніміки проводиться з обов’язковим врахуванням загальних інтересів територіальної громади, а також географічних, історичних, топонімічних, культурних та інших особливостей об’єктів топоніміки, які планується найменувати та перейменувати.
3.3. При найменуванні та перейменуванні об’єктів топоніміки не допускається повторення вже існуючих назв інших об’єктів топоніміки, які знаходяться у межах села територіальної громади.
3.4. Імена фізичних осіб присвоюються з метою увічнення пам’яті про осіб, які:
3.4.1. Внесли вагомий вклад у боротьбу за незалежність, розбудову Української держави, підтримання міжнародного миру і безпеки, зміцнення міжнародного авторитету України.
3.4.2. Здійснили героїчний вчинок, звершення в ім’я Батьківщини.
3.4.3. Зробили значний особистий внесок у розвиток науки, освіти, культури та інших сфер суспільного життя.
3.5. Об’єктам топоніміки ім’я фізичної особи присвоюється лише після її смерті.
3.6. У разі якщо у фізичної особи, ім’я якої пропонується присвоїти об’єкту топоніміки, є родичі (діти, вдова, вдівець, а у разі якщо їх немає – батьки, рідні брати та сестри), додається також їх письмова згода на присвоєння імені.
3.7. Назви ювілейних та святкових дат, назви і дати історичних подій присвоюються з метою:
3.7.1. Популяризації видатних фактів історії України, що відображають звершення та надбання в ім’я України.
3.7.2. Формування історичної свідомості українського народу.
3.7.3. Сприяння розвитку науки, літератури, архітектури, мистецтва та інших сфер суспільного життя.
3.8. Об’єктам топоніміки присвоюються імена тих фізичних осіб, назв ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій, які пов’язані з об’єктами топоніміки, яким ці імена та назви присвоюються.
3.9. Імена фізичних осіб, назви ювілейних та святкових дат, назви і дати історичних подій присвоюються об’єктам топоніміки лише після проведення громадського обговорення.
3.10. У назвах об’єктів топоніміки не можуть згадуватися діячі тоталітарної доби, антидержавних спрямувань, російські або радянські назви.
3.11. Ініціаторами найменування або перейменування об’єкту топоніміки можуть бути:
3.11.1. Виконавчий комітет;
3.11.2. Сільський голова;
3.11.3. Постійна депутатська комісія сільської ради;
3.11.4. Громадські організації, установи, організації, підприємства, органи самоорганізації населення;
3.11.5. Жителі Сергіївської сільської територіальної громади (громадяни України).
3.12. Якщо ініціатором найменування або перейменування об’єкту топоніміки виступає виконавчий комітет, то ініціатива про найменування або перейменування об’єкту топоніміки оформлюється рішенням виконавчого комітету сільської ради.
3.13. Якщо ініціатором найменування або перейменування об’єкту топоніміки виступає сільський голова, то ініціатива про найменування або перейменування об’єкту топоніміки оформлюється розпорядженням сільського голови.
3.14. Якщо ініціатором найменування або перейменування об’єкту топоніміки виступає постійна депутатська комісія сільської ради, то ініціатива про найменування або перейменування об’єкту топоніміки оформлюється протоколом постійної депутатської комісії, який підписується членами постійної комісії, які були присутні на засіданні, де прийнято відповідне рішення.
3.15. Якщо ініціатором найменування або перейменування об’єкту топоніміки виступає громадська організація, установа, організація, підприємство, орган самоорганізації населення, то ініціатива про найменування або перейменування об’єкту топоніміки оформлюється листом за підписом керівника та скріплюється печаткою (за наявності).
3.16. Якщо ініціатором найменування або перейменування об’єкту топоніміки виступають жителі Сергіївської сільської територіальної громади, то ініціатива про найменування або перейменування об’єкту топоніміки оформлюється листом за підписом не менше ніж 10 членів територіальної громади із зазначення адрес їх проживання та особистих підписів.
3.17. Ініціатива про найменування або перейменування об’єкту топоніміки може містити:
3.17.1. Найменування суб’єкта, який підготував звернення із зазначенням адреси та контактних даних;
3.17.2. Протокол засідання (зборів) громадської організація, установа, організація, підприємство, органу самоорганізації населення про ініціювання звернення щодо перейменування або найменування об’єкту топоніміки.
3.17.3. Пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності та доцільності найменування або перейменування об’єкту топоніміки.
3.17.4. Інформаційну довідку імена фізичних осіб присвоюються з метою увічнення пам’яті про осіб, назви ювілейних та святкових дат, назви і дати історичних подій визначених у пункті 2.4 та 2.7 Порядку.
3.17.5. Перелік документів, що додаються до ініціативи про найменування та перейменування.
3.18. Ініціатива про найменування та перейменування об’єкту топоніміки може одночасно містити пропозицію щодо варіанту нової назви цього об’єкту.
3.19. Врахування громадської думки населення, та глибокого фахового вивчення і підготовки питань з найменування та перейменування об'єктів топоніміки здійснюється шляхом проведення громадського обговорення та засідання комісії з найменування та перейменування назв вулиць, провулків, проспектів, площ та скверів на території Сергіївської сільської територіальної громади відповідно до вимог розділу 4 та 5 Положення.
4.1. Громадське обговорення під час розгляду питань про найменування або перейменування об’єктів топоніміки на території Сергіївської територіальної громади (далі – громадське обговорення) проводиться з метою залучення мешканців Сергіївської територіальної громади до розгляду поданих пропозицій та отримання нових пропозицій від представників громадськості з питання найменування або перейменування об’єктів топоніміки.
4.2. Рішення про проведення громадського обговорення приймається його організатором з урахуванням вимог, установлених Законом України «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій», Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 24 жовтня 2012 р. № 989 і повинно містити питання, що виноситься на громадське обговорення, строк його проведення, перелік заходів, які планується здійснити у рамках такого обговорення, та відповідальних осіб.
4.3. На громадське обговорення подаються всі звернення, що надійшли до Сергіївської сільської ради, та відповідають вимогам цього положення.
4.4. Організатор громадського обговорення самостійно визначає форми його проведення (конференція, форум, громадські слухання, засідання за круглим столом, збори, зустрічі, теле- або радіодебати, Інтернет-конференція, голосування) виходячи з необхідності залучення якомога більшої кількості зацікавлених учасників та власних організаційних можливостей.
4.5. Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає, найменування та місцезнаходження для юридичних осіб, у строк, передбачений в інформаційному повідомленні про проведення громадського обговорення.
4.6. Пропозиції (зауваження) реєструються організатором громадського обговорення.
5.1. Комісія з найменування та перейменування назв вулиць, провулків, проспектів, площ та скверів на території Сергіївської територіальної громади (далі – Комісія) утворюється з метою глибокого фахового вивчення і підготовки до розгляду на засіданні Сергіївської сільської ради питань з найменування та перейменування об'єктів топоніміки.
5.2. Комісія створюється згідно рішення виконавчого комітету Сергіївської сільської ради.
5.3. Голова комісії керує роботою комісії та головує на її засіданнях.
5.4. Голова, секретар і члени комісії працюють на громадських засадах.
5.5. До складу Комісії можуть входити: громадські діячі та представників відповідних депутатських комісій та виконавчих органів Сергіївської сільської ради.
5.6. Склад, голову та секретаря Комісії затверджує виконавчий комітет.
5.7. Голова Комісії керує роботою Комісії та головує на її засіданнях.
5.8. Робота Комісії проводиться гласно.
5.9. Організаційне забезпечення роботи Комісії здійснює сектор містобудування, архітектури, будівництва та ЖКГ виконавчого комітету Сергіївської сільської ради,.
5.10. Засідання Комісії проводиться не пізніше 30 робочих днів з моменту проведення громадського обговорення.
5.11. У засіданнях Комісії за запрошенням можуть брати участь представники засобів масової інформації та громадськості територіальної громади; голови відповідних постійних депутатських комісій, а також інші депутати сільської ради з правом дорадчого голосу.
5.12. Комісія у своїй діяльності керується цим Положенням, рішеннями виконавчого комітету, рішеннями сільської ради та іншими чинними законодавчими та підзаконними нормативно-правовими актами України.
5.13. Засідання Комісії вважаються правочинними за умови присутності більше 1/2 її членів.
5.14. Комісія зобов’язана:
5.14.1. Збирати та узагальнювати всі письмові, електронні та усні пропозиції з питання найменування або перейменування об’єкту топоніміки;
5.14.2. Оцінювати подані пропозиції на предмет відповідності цього положення;
5.14.3. Оцінювати подані пропозиції на предмет наявності в них варіантів назв, які передбачають присвоєння об’єкту топоніміки імені фізичної особи, ювілейної та святкової дати, назви і дати історичної події;
5.14.4. Підготувати звіт про результати роботи комісії та надати його на розгляд виконавчого комітету не пізніше ніж через 30 робочих днів з моменту проведення громадського обговорення.
5.15. Комісія має право:
5.15.1. Отримувати додаткові документи, які необхідні для повного і всебічного вивчення питання щодо найменування або перейменування об’єкти топоніміки;
5.15.2. Проводити історико-краєзнавчу, наукову та інші види експертиз та досліджень;
5.15.3. З метою попереднього поглибленого вивчення окремих питань Комісія може збиратися позачергово.
5.16. Комісія приймає рішення у вигляді рекомендації, і воно вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше 2/3 членів Комісії, що присутні на засіданні. У разі якщо голоси членів комісії розділилися порівну, голос голови комісії є вирішальним. Комісія оформлює рішення у вигляді протоколу.
5.17. Протокол засідання Комісії підписують її голова та секретар, або особи, що тимчасово виконують їх обов’язки.
5.18. Звіт про результати роботи Комісії затверджується на засіданні Комісії шляхом голосування. Звіт вважається затвердженим, якщо за нього проголосувала більшість від загального складу Комісії.
6.1. Узагальнення всіх поданих усних, письмових, електронних пропозицій з питання найменування або перейменування об’єкту топоніміки, які надійшли до сільської ради під час громадського обговорення та відповідають вимогам цього Положення, здійснює комісія шляхом підготовки звіту про результати роботи комісії.
6.2. Варіанти назв найменування або перейменування об’єкту топоніміки, які надійшли до сільської ради, але не відповідають вимогам цього Положення, вносяться в окремий розділ звіту про результати роботи комісії.
6.3. Звіт про результати роботи комісії виноситься на розгляд виконавчого комітету сільської ради, який готує та вносить на розгляд ради питання щодо найменування/перейменування об’єкту топоніміки з урахуванням усіх пропозицій, які відповідають вимогам цього Порядку.
6.4. На розгляд засідання ради готуються проекти рішень, кількість яких дорівнює всім варіантам найменування/перейменування, які були включені до звіту про результати роботи комісії як такі, що відповідають вимогам цього Положення.
6.5. Найменування та перейменування об’єктів топоніміки на території Сергіївської сільської територіальної громади здійснюється виключно шляхом прийняття рішення сільською радою.
6.6. Рішення сільської ради про найменування або перейменування об’єктів топоніміки доводяться до відома громадськості через засоби масової інформації та через офіційний веб-сайт сільської ради.
6.7. Найменовані або перейменовані об’єкти топоніміки підлягають обов’язковому внесенню до Реєстру вулиць та інших поіменованих об'єктів у Сергіївській територіальній громаді.
6.8. Фінансування заходів, пов’язаних із найменуванням або перейменуванням об’єктів топоніміки проводиться за рахунок коштів сільського бюджету, або інших не заборонених законодавством джерел фінансування.
6.9. Процедура розгляду ініціативи найменування або перейменування об’єкту топоніміки вважається завершеною після винесення на розгляд сесії сільської ради підготовлених виконавчим комітетом відповідно до вимог Положення проєктів рішень незалежно від результатів голосування депутатів сільської ради.
7.1. Повторний розгляд ініціативи найменування об’єкту топоніміки на території Сергіївської сільської територіальної громади, щодо якої здійснювався прийом пропозицій та проводилися громадські обговорення, можливий не раніше ніж через 1 місяць з дня проведення громадського обговорення незалежно від результатів розгляду попередньої ініціативи.
7.2. Повторний розгляд ініціативи про перейменування об’єкту топоніміки на території Сергіївської сільської територіальної громади, щодо якої здійснювався прийом пропозицій та проводилися громадські обговорення, можливий не раніше ніж через 1 рік з дня проведення громадського обговорення незалежно від результатів розгляду попередньої ініціативи.
8.1. Зміни та доповнення до Положення про найменування та перейменування вулиць, провулків, площ, парків, скверів та інших об’єктів на території Сергіївської територіальної громади ради вносяться рішенням сільської ради.
Секретар сільської ради Надія ІЛЛЯШЕНКО