ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
СЕРГІЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
РІШЕННЯ
18.06.2021 №61
Про Бюджетний Регламент проходження бюджетного процесу в Сергіївській сільській територіальній громаді
Відповідно до положень Бюджетного кодексу України, наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2019 №228 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні», виконавчий комітет Сергіївської сільської ради ВИРІШИВ:
Сільський голова І.Г. Лідовий
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Сергіївської сільської ради від
18.06.2021 №64
Бюджетний Регламент
проходження бюджетного процесу
в Сергіївській сільській територіальній громаді
І. Загальні положення
- визначає основні організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання бюджету сільської територіальної громади та звітування про його виконання;
- забезпечує координацію та узгодженість дій між усіма учасниками бюджетного процесу;
- забезпечує прозорість та публічність бюджетного процесу.
- складання прогнозу бюджету сільської територіальної громади;
- порядок складання проєкту бюджету сільської територіальної громади;
- організація виконання бюджету сільської територіальної громади; підготовка, розгляд та оприлюднення річної звітності про виконання бюджетних програм та бюджету сільської територіальної громади.
1) відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку сільської територіальної громади від прогнозу, врахованого при складанні прогнозу бюджету сільської територіальної громади, схваленого у попередньому бюджетному періоді;
2) відхилення бюджетних показників, визначених рішенням про бюджет сільської територіальної громади, від аналогічних показників, визначених у прогнозі бюджету сільської територіальної громади, схваленому у попередньому бюджетному періоді;
3) прийняття нових законодавчих та інших нормативно-правових актів, рішень сільської ради, виконавчого комітету сільської ради, що впливають на показники бюджету громади та у середньостроковому періоді.
1) основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку сільської територіальної громади;
2) загальні показники доходів і фінансування бюджету сільської територіальної громади, повернення кредитів до бюджету сільської територіальної громади, загальні граничні показники видатків бюджету сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
3) показники за основними видами доходів бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
4) показники дефіциту (профіциту) бюджету сільської територіальної громади, показники за основними джерелами фінансування бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
5) граничні показники видатків бюджету сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету сільської територіальної громади головним розпорядникам бюджетних коштів (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
6) обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проєктів, визначені в межах загальних граничних показників видатків бюджету сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету сільської територіальної громади;
7) інші показники і положення, необхідні для складання проєкту рішення про бюджет сільської територіальної громади.
ІІІ. Порядок складання проєкту бюджету сільської територіальної громади
1) загальні суми доходів, видатків та кредитування бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
2) доходи бюджету сільської територіальної громади за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
3) фінансування бюджету сільської територіальної громади за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);
4) бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету сільської територіальної громади за бюджетною класифікацією з обов'язковим виділенням видатків споживання (з них видатків на оплату праці, оплату комунальних послуг і енергоносіїв) та видатків розвитку (у додатках до рішення);
5) бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів (у додатках до рішення);
6) розмір оборотного залишку коштів бюджету сільської територіальної громади;
7) додаткові положення, що регламентують процес виконання бюджету сільської територіальної громади.
Разом з ним подаються:
1) пояснювальна записка до проєкту рішення, яка має містити:
- інформацію про соціально-економічний стан сільської територіальної громади і прогноз розвитку на наступний бюджетний період, покладені в основу проєкту бюджету сільської територіальної громади;
- оцінку доходів бюджету сільської територіальної громади з урахуванням втрат доходів внаслідок наданих податкових пільг;
- пояснення до основних положень проєкту рішення про бюджет сільської територіальної громади, включаючи аналіз пропонованих обсягів видатків і кредитування за бюджетною класифікацією. Пояснення включають бюджетні показники за попередній, поточний, наступний бюджетні періоди в розрізі класифікації видатків та кредитування бюджету;
- обґрунтування особливостей міжбюджетних взаємовідносин та надання субвенцій на виконання інвестиційних проєктів;
- інформацію щодо погашення місцевого боргу, обсягів та умов місцевих запозичень;
2) показники витрат бюджету громади, необхідних на наступні бюджетні періоди для завершення інвестиційних проектів, що враховані в бюджеті, за умови якщо реалізація таких проєктів триває більше одного бюджетного періоду;
3) перелік інвестиційних проєктів на середньостроковий період;
4) переліки та обсяги довгострокових зобов’язань за енергосервісом за бюджетними програмами до повного завершення розрахунків з виконавцями енергосервісу;
5) інформація про хід виконання бюджету сільської територіальної громади у поточному бюджетному періоді;
6) пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту бюджету сільської територіальної громади (подаються постійній комісії сільської територіальної громади ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку,).
- на підставі офіційного висновку Фінансового відділу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) бюджету сільської територіальної громади. Факт перевиконання дохідної частини загального фонду бюджету сільської територіальної громади визнається за підсумками першого півріччя та наступних звітних періодів з початку поточного бюджетного періоду за умови перевищення доходів загального фонду бюджету сільської територіальної громади (без урахування міжбюджетних трансфертів), врахованих у розписі бюджету на відповідний період, не менше ніж на 5 відсотків. Факт недоотримання доходів загального фонду бюджету сільської територіальної громади визнається за підсумками квартального звіту в разі недоотримання доходів загального фонду бюджету сільської територіальної громади, врахованих у розписі бюджету на відповідний період, більше ніж на 15 відсотків;
- необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування);
- відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку від прогнозу, врахованого під час затвердження бюджету на відповідний бюджетний період;
- перевищення очікуваного обсягу витрат на обслуговування та погашення місцевого боргу, витрат, пов’язаних з виконанням гарантійних зобов’язань територіальної громади міста, над обсягом коштів, визначеним рішенням про бюджет сільської територіальної громади на таку мету;
- необхідності зменшення бюджетних асигнувань за порушення бюджетного законодавства.
- відповідно до помісячного розпису асигнувань загального фонду з урахуванням зареєстрованих фінансових зобов’язань (крім оплати праці та нарахування на оплату праці та виділення коштів для надання кредитів) в органах Державної казначейської служби України (далі – органи Казначейства);
- відповідно до помісячного розпису асигнувань спеціального фонду (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) у межах фактичних надходжень до спеціального фонду згідно з заявками на фінансування головних розпорядників із зазначенням цільового спрямування.
- здійснюють управління бюджетними коштами у межах встановлених їх бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
- враховують об’єктивну потребу в коштах кожної бюджетної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ, обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості;
- забезпечують дотримання нормативно-правових актів з питань публічних закупівель;
- забезпечують контроль за своєчасною реєстрацією бюджетними установами та одержувачами бюджетних коштів фінансових зобов’язань в органах Казначейства з урахуванням пріоритетів;
- забезпечують надання заявок на фінансування до фінансового відділу у визначені терміни;
- забезпечують розподіл коштів між розпорядниками коштів нижчого рівня та одержувачами коштів згідно з наданими заявками на фінансування та обґрунтуваннями необхідності здійснення видатків;
- проводять заходи з запобігання фактам незаконного, неефективного та не результативного використання бюджетних коштів, виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності розпорядників коштів нижчого рівня та підвідомчих бюджетних установ, одержувачів бюджетних коштів; забезпечують внутрішній контроль.
- відповідно до статей 116, 121 Бюджетного кодексу України посадові особи, з вини яких допущено порушення бюджетного законодавства, несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законом.
Начальник Фінансового відділу Валентина ЛОБОДА