Menu

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

СЕРГІЇВСЬКОЇ  СІЛЬСЬКОЇ  РАДИ 

РІШЕННЯ

 

18.06.2021                                                                                                                                                                                                  №61

 

Про Бюджетний Регламент проходження бюджетного процесу в Сергіївській сільській територіальній громаді

 

         Відповідно до положень Бюджетного кодексу України, наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2019 №228 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні», виконавчий комітет Сергіївської сільської ради ВИРІШИВ:

 

  1. Затвердити Бюджетний Регламент проходження бюджетного процесу в Сергіївській сільській територіальній громаді.
  2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, (голова комісії – Смаль М.А.).

 

Сільський голова                                                                                                                                                                                         І.Г. Лідовий

                   Додаток

до рішення виконавчого комітету

                                                                 Сергіївської сільської ради від

                                        18.06.2021 №64

 

Бюджетний Регламент

проходження бюджетного процесу

в Сергіївській сільській територіальній громаді

 

І. Загальні положення

 

  1. Бюджетний Регламент регулює порядок здійснення процедур на кожній стадії бюджетного процесу з урахуванням норм і положень бюджетного законодавства і визначає терміни їх виконання та відповідальних учасників за своєчасне виконання відповідних заходів.
  2. Бюджетний Регламент:

- визначає основні організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання бюджету сільської територіальної громади та звітування про його виконання;

- забезпечує координацію та узгодженість дій між усіма учасниками бюджетного процесу;

-  забезпечує прозорість та публічність бюджетного процесу.

  1. Бюджетний Регламент складається з наступних розділів:

- складання прогнозу бюджету сільської територіальної громади;

- порядок складання проєкту бюджету сільської територіальної громади;

- організація виконання бюджету сільської територіальної громади; підготовка, розгляд та оприлюднення річної звітності про виконання бюджетних програм та бюджету сільської територіальної громади.

 

  1. Складання прогнозу бюджету сільської територіальної громади

 

  1. Фінансовий відділ Сергіївської сільської ради щороку спільно з головними розпорядниками бюджетних коштів відповідно до цілей та пріоритетів, визначених у прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку України, основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади, та з урахуванням Бюджетної декларації складає прогноз бюджету сільської територіальної громади - документ середньострокового бюджетного планування, що визначає показники бюджету громади на середньостроковий період (на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди) і є основою для складання проєкту бюджету сільської територіальної громади.
  2. Прогноз бюджету сільської територіальної громади складається з дотриманням норм Бюджетного кодексу України.
  3. Показники прогнозу бюджету сільської територіальної громади формуються з урахуванням положень та показників, визначених на відповідні бюджетні періоди Бюджетною декларацією та прогнозом бюджету сільської територіальної громади, схваленим у попередньому бюджетному періоді. При цьому показники прогнозу бюджету сільської територіальної громади можуть відрізнятися від показників, визначених на відповідні бюджетні періоди прогнозом бюджету сільської територіальної громади, схваленим у попередньому бюджетному періоді, у разі:

1) відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку сільської територіальної громади від прогнозу, врахованого при складанні прогнозу бюджету сільської територіальної громади, схваленого у попередньому бюджетному періоді;

2) відхилення бюджетних показників, визначених рішенням про бюджет сільської територіальної громади, від аналогічних показників, визначених у прогнозі бюджету сільської територіальної громади, схваленому у попередньому бюджетному періоді;

3) прийняття нових законодавчих та інших нормативно-правових актів, рішень сільської ради, виконавчого комітету сільської ради, що впливають на показники бюджету громади та у середньостроковому періоді.

  1. Прогноз бюджету сільської територіальної громади повинен містити:

1) основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку сільської територіальної громади;

2) загальні показники доходів і фінансування бюджету сільської територіальної громади, повернення кредитів до бюджету сільської територіальної громади, загальні граничні показники видатків бюджету сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

3) показники за основними видами доходів бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

4) показники дефіциту (профіциту) бюджету сільської територіальної громади, показники за основними джерелами фінансування бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

5) граничні показники видатків бюджету сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету сільської територіальної громади головним розпорядникам бюджетних коштів (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

6) обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проєктів, визначені в межах загальних граничних показників видатків бюджету сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету сільської територіальної громади;

7) інші показники і положення, необхідні для складання проєкту рішення про бюджет сільської територіальної громади.

  1. Складання прогнозу бюджету сільської територіальної громади передбачає виконання плану заходів згідно з додатком 1 до цього Бюджетного регламенту. В разі необхідності Фінансовий відділ може уточнити терміни виконання окремих заходів плану, про що в письмовій формі повідомляє відповідних учасників бюджетного процесу.

 

ІІІ. Порядок складання проєкту бюджету сільської територіальної громади

 

  1. Проєкт рішенням про бюджет сільської територіальної громади має містити:

1) загальні суми доходів, видатків та кредитування бюджету сільської територіальної громади (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);

2) доходи бюджету сільської територіальної громади за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);

3) фінансування бюджету сільської територіальної громади за бюджетною класифікацією (у додатку до рішення);

4) бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету сільської територіальної громади за бюджетною класифікацією з обов'язковим виділенням видатків споживання (з них видатків на оплату праці, оплату комунальних послуг і енергоносіїв) та видатків розвитку (у додатках до рішення);

5)  бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів (у додатках до рішення);

6) розмір оборотного залишку коштів бюджету сільської територіальної громади;

7) додаткові положення, що регламентують процес виконання бюджету сільської територіальної громади.

  1. Перелік захищених видатків бюджету сільської територіальної громади визначається у відповідності до норм Бюджетного кодексу України.
  2. У проєкті рішення про бюджет сільської територіальної громади видатки та кредитування за головними розпорядниками бюджетних коштів деталізуються за програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету сільської територіальної громади, за групами функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету та окремими категоріями економічної класифікації видатків бюджету і класифікації кредитування бюджету.
  3. Проєкт рішення про бюджет сільської територіальної громади перед його розглядом на сесії сільської ради схвалюється виконавчим комітетом сільської ради.

     Разом з ним подаються:

1) пояснювальна записка до проєкту рішення, яка має містити:

- інформацію про соціально-економічний стан сільської територіальної громади і прогноз розвитку на наступний бюджетний період, покладені в основу проєкту бюджету сільської територіальної громади;

- оцінку доходів бюджету сільської територіальної громади з урахуванням втрат доходів внаслідок наданих податкових пільг;

- пояснення до основних положень проєкту рішення про бюджет сільської територіальної громади, включаючи аналіз пропонованих обсягів видатків і кредитування за бюджетною класифікацією. Пояснення включають бюджетні показники за попередній, поточний, наступний бюджетні періоди в розрізі класифікації видатків та кредитування бюджету;

- обґрунтування особливостей міжбюджетних взаємовідносин та надання субвенцій на виконання інвестиційних проєктів;

- інформацію щодо погашення місцевого боргу, обсягів та умов місцевих запозичень;

2) показники витрат бюджету громади, необхідних на наступні бюджетні періоди для завершення інвестиційних проектів, що враховані в бюджеті, за умови якщо реалізація таких проєктів триває більше одного бюджетного періоду;

3) перелік інвестиційних проєктів на середньостроковий період;

4) переліки та обсяги довгострокових зобов’язань за енергосервісом за бюджетними програмами до повного завершення розрахунків з виконавцями енергосервісу;

5) інформація про хід виконання бюджету сільської територіальної громади у поточному бюджетному періоді;

6) пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту бюджету сільської територіальної громади (подаються постійній комісії сільської територіальної громади ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку,).

  1. Складання проекту бюджету сільської територіальної громади передбачає виконання плану заходів згідно з додатком 2 до цього Бюджетного регламенту.
  2. В разі необхідності Фінансовий відділ може уточнити терміни виконання окремих заходів плану, про що в письмовій формі повідомляє відповідних учасників бюджетного процесу.
  3. Відповідно до положень Бюджетного кодексу України місцеві бюджети затверджуються до 25 грудня року, що передує плановому.

 

  1. Організація виконання бюджету сільської територіальної громади

 

  1. Фінансовий відділ здійснює загальну організацію та управління виконанням бюджету сільської територіальної громади, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
  2. Казначейське обслуговування бюджету сільської територіальної громади здійснюється територіальними органами Казначейства України відповідно до норм Бюджетного кодексу України та згідно з Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 (зі змінами).
  3. Внесення змін до рішення про бюджет сільської територіальної громади може здійснюватись:

- на підставі офіційного висновку Фінансового відділу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) бюджету сільської територіальної громади. Факт перевиконання дохідної частини загального фонду бюджету сільської територіальної громади визнається за підсумками першого півріччя та наступних звітних періодів з початку поточного бюджетного періоду за умови перевищення доходів загального фонду бюджету сільської територіальної громади (без урахування міжбюджетних трансфертів), врахованих у розписі бюджету на відповідний період, не менше ніж на 5 відсотків. Факт недоотримання доходів загального фонду бюджету сільської територіальної громади визнається за підсумками квартального звіту в разі недоотримання доходів загального фонду бюджету сільської територіальної громади, врахованих у розписі бюджету на відповідний період, більше ніж на 15 відсотків;

- необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування);

- відхилення оцінки основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку від прогнозу, врахованого під час затвердження бюджету на відповідний бюджетний період;

- перевищення очікуваного обсягу витрат на обслуговування та погашення місцевого боргу, витрат, пов’язаних з виконанням гарантійних зобов’язань територіальної громади міста, над обсягом коштів, визначеним рішенням про бюджет сільської територіальної громади на таку мету;

- необхідності зменшення бюджетних асигнувань за порушення бюджетного законодавства.

  1. Якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про бюджет сільської територіальної громади, витрати бюджету сільської територіальної громади здійснюються відповідно до норм Бюджетного кодексу.
  2. Виконання бюджету сільської територіальної громади передбачає виконання плану заходів.

 

  1. Підготовка, розгляд та оприлюднення річної звітності про виконання бюджетних програм та бюджету сільської територіальної громади

 

  1. Зведення, складання та подання звітності про виконання бюджету сільської територіальної громади здійснюється територіальним органом Казначейства України за формами, визначеними Наказом Міністерства фінансів України від 17.01.2018 №12 «Про організацію роботи зі складання Державною казначейською службою України бюджетної звітності про виконання місцевих бюджетів» (зі змінами).
  2. Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів регламентується наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44.
  3. Інформація про бюджет оприлюднюється з додержанням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" в частині оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних. Умови та порядок забезпечення доступу до інформації про використання коштів державного і місцевих бюджетів визначаються Законом України "Про відкритість використання публічних коштів".
  4. План заходів щодо підготовки, розгляду та оприлюднення звітності про виконання бюджету сільської територіальної громади.

 

  1. Порядок фінансування видатків бюджету сільської територіальної громади

 

  1. Фінансування головних розпорядників здійснюється фінансовим відділом Сергіївської сільської ради щомісяця протягом відповідного бюджетного року у межах, передбачених у бюджеті сільської територіальної громади бюджетних призначень:

- відповідно до помісячного розпису асигнувань загального фонду з урахуванням зареєстрованих фінансових зобов’язань (крім оплати праці та нарахування на оплату праці та виділення коштів для надання кредитів) в органах Державної казначейської служби України (далі – органи Казначейства);

- відповідно до помісячного розпису асигнувань спеціального фонду  (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) у межах фактичних надходжень до спеціального фонду згідно з заявками на фінансування головних розпорядників із зазначенням цільового спрямування.

  1. Прийняття заявок на фінансування від головних розпорядників здійснюється фінансовим відділом щоденно. У випадках додаткової потреби у фінансуванні захищених статей видатків фінансовий відділ забезпечує позачергове опрацювання наданих головними розпорядниками заявок.
  2. У змісті заявки на фінансування поточних видатків відображається інформація у розрізі кодів програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (КПКВКМБ), бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів, кодів економічної класифікації видатків (КЕКВ). За кодами економічної класифікації видатків, а саме 2210, 2240, 2280, 2700, 3100, 3200 обов’язково зазначається деталізація видатків.
  3. Заявка на фінансування підписується керівником, головним бухгалтером головного розпорядника із скріпленням гербовою печаткою та подається до фінансового відділу.
  4. Фінансовий відділ перевіряє надані головними розпорядниками заявки на фінансування та проводить фінансування головних розпорядників.
  5. Головні розпорядники коштів бюджету в особі їх керівників:

-  здійснюють управління бюджетними коштами  у межах встановлених їх бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм,  забезпечуючи  ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів,  організацію та координацію роботи  розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та  одержувачів  бюджетних коштів у бюджетному процесі;

- враховують об’єктивну потребу в коштах кожної бюджетної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ, обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості;

- забезпечують дотримання нормативно-правових актів з питань публічних закупівель;

- забезпечують контроль за своєчасною реєстрацією бюджетними установами та одержувачами бюджетних коштів фінансових зобов’язань в органах Казначейства з урахуванням пріоритетів;

- забезпечують надання заявок на фінансування до фінансового відділу у визначені терміни;

- забезпечують розподіл коштів між розпорядниками коштів нижчого рівня та одержувачами коштів згідно з наданими заявками на фінансування та обґрунтуваннями необхідності здійснення видатків;

- проводять заходи з запобігання фактам незаконного, неефективного та не результативного використання бюджетних коштів, виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності розпорядників коштів нижчого рівня та підвідомчих бюджетних установ, одержувачів бюджетних коштів; забезпечують внутрішній контроль.

- відповідно до статей 116, 121 Бюджетного кодексу України посадові особи, з вини яких допущено порушення бюджетного законодавства, несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законом.

 

Начальник  Фінансового   відділу                                                                                                                                              Валентина ЛОБОДА

Карта захисних споруд полтавської області

вгору