Menu

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

СЕРГІЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

РІШЕННЯ

30.08.2021                                                                                                    №89

 

Про схвалення прогнозу бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки

 

Керуючись статтями 140, 142 Конституції України, статтею 75 Бюджетного кодексу України, підпунктом 1 пункту «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Плану заходів щодо складання прогнозу бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022 – 2024 роки, затвердженого рішенням Виконавчого комітету  Сергіївської  сільської ради від 18 червня  2021 року № 85, виконавчий комітет Сергіївської сільської ради ВИРІШИВ:

 

  1. Схвалити прогноз бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки, що додається.
  2. Фінансовому відділу прогноз бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки, схвалений виконавчим комітетом Сергіївської сільської ради, разом із фінансово-економічним обґрунтуванням подати для розгляду до черговорї сесії Сергіївської сільської ради.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку (Смаль М.А.).

 

Сільський голова                                                                               І.Г. Лідовий

 

 

 

СХВАЛЕНО

                                                                                                     Рішення Виконавчого комітету

                                                                                               Сергіївської сільської ради

«30» серпня 2021 року № 89

ПРОГНОЗ

бюджету Сергіївської сільської територіальної громади

на 2022 – 2024 роки

(16518000000)

(код бюджету)

 

І. Загальна частина

 

Прогноз бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки (далі – Прогноз) розроблено відповідно до статті 75¹ Бюджетного кодексу України, діючого Податкового та Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин.

Показники Прогнозу сформовано на підставі положень Бюджетної декларації на 2022-2024 роки, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 року № 548, а також на основі комплексного аналізу економічної ситуації, стану фінансового потенціалу, оцінки досягнутого рівня розвитку економіки і соціальної сфери Сергіївської сільської ради. Прогноз враховує положення Програми економічного і соціального розвитку села Сергіївської сільської ради на 2021 рік та основних напрямів розвитку на 2022 і 2023 роки, затвердженої рішенням виконавчого комітету Сергіївської  сільської ради від 30 серпня 2021 року , і місцевих галузевих програм на відповідний період, затверджених сільською радою.

Прогноз є стратегічним документом планування показників бюджету сільської територіальної громади на середньостроковий період і основою для складання проєкту бюджету на 2022 рік.

Мета Прогнозу полягає у формуванні послідовної та передбачуваної бюджетної політики на рівні громади шляхом створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення зв’язку між стратегічними цілями та можливостями бюджету в середньостроковій перспективі.

Для досягнення мети Прогнозу планується забезпечити виконання наступних завдань:

  • підвищення рівня доступності та якості публічних послуг;
  • забезпечення комфортності проживання мешканців громади;
  • прогнозування обсягів видатків, пов’язаних із продовженням вже існуючих бюджетних програм, та визначення наявності фінансового ресурсу для планування нових бюджетних програм;
  • забезпечення фінансування інвестиційних проєктів, що мають термін реалізації більше одного року;
  • підвищення результативності та ефективності видатків бюджету;
  • підвищення прозорості бюджетного процесу;
  • посилення бюджетної дисципліни та контролю за використанням бюджетних коштів;
  • підвищення рівня відповідальності учасників бюджетного процесу.

Прогноз містить цілі державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник коштів бюджету сільської територіальної громади, та показники їх досягнення на 2022 – 2024 роки у межах визначених граничних показників видатків та надання кредитів.

Виконання прогнозних показників бюджету в середньостроковому періоді дозволить:

  • реалізувати цілі державної політики та місцевого розвитку, включаючи покращення якості надання публічних послуг та комфортності проживання жителів громади;
  • забезпечити передбачуваність та послідовність бюджетної політики;
  • впровадити соціальні стандарти.

Можливими ризиками невиконання прогнозних показників можуть бути зростання тарифів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв на 5 % і більше у порівнянні з показниками, врахованими у Прогнозі, невиконання прогнозних показників доходів бюджету на 5 % і вище, підвищення рівня інфляції. Заходами з мінімізації впливу фіскальних ризиків на показники бюджету є здійснення заходів з енергозощадження, покращення адміністрування податків і зборів, зниження частки тіньової економіки, залучення грантів (кредитів) Міжнародних фінансових організацій, підвищення інвестиційної привабливості громади.

 

ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку

 

             Індикативні прогнозні показники бюджету громади на 2022-2024 роки є основою для складання розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності та формування показників проекту бюджету територіальної громади на середньострокову перспективу.

Прогнозні показники  бюджету громади ґрунтуються на принципі збалансованості бюджету, що призведе до підвищення результативності та ефективності витрачання бюджетних коштів, посилення бюджетної  дисципліни, покращить спрямовування  фінансового ресурсу на реалізацію пріоритетних соціальних напрямків та завдань для забезпечення динамічного і збалансованого розвитку громади.

На сьогоднішній день більшість підприємців продовжує працювати у сфері торгівлі та сільського господарства, спрямованої на забезпечення  економічної стабільності господарського комплексу та нарощування обсягів виробництва сільськогосподарської продукції, зростання реальних доходів та поліпшення життя мешканців громади.

Основними джерелами наповнення дохідної частини бюджету громади є:

  • податок та збір на доходи фізичних осіб
  • рентна плата
  • акцизний податок
  • Місцеві податки та збори (податок на майно, земельний податок, орендна плата,                                                                          єдиний податок, транспортний податок)                                                                                               
  • інші надходження (адміністративні штрафи і санкції, адміністративні збори та платежі)                                                                        

 

Демографічна сфера

 

Зберігається тенденція природного скорочення населення. Кількість померлих майже в п’ять разів перевищує кількість народжених. Прогнозний показник на 2021 рік складає: народжених - 9 осіб, померлих – 49 осіб. Прогнозний показник на 2022 рік складає: народжених - 12 осіб, померлих – 62 осіб. Прогнозний показник на 2023 рік складає: народжених - 15 осіб, померлих – 65 осіб. Прогнозний показник на 2024 рік складає: народжених - 15 осіб, померлих – 60 осіб.

Прогнозний показник наявного населення на 2021 рік складає 2,720 тис. осіб, на 2022 рік складає 2,710 тис. осіб, на 2023 рік складає 2,700 тис. осіб, на 2024 рік складає 2,695 тис. осіб

 

Доходи населення

 

Розмір середньомісячної заробітної плати штатних працівників громади, зайнятих в усіх сферах економічної діяльності (без урахування найманих працівників статистично малих підприємств та зайнятих у фізичних осіб - підприємців) у 2020 році становив 8220 грн. Прогнозний показник на 2021 рік складає 9 430 грн, на 2022 рік – 10 770 грн, на 2023 – 11 500 грн, на 2024 – 12 250 грн.

 

Динаміка розвитку малого підприємництва на території сільської ради свідчить про кількісне зростання  суб’єктів малого підприємництва. Станом на 01.01.2021 року на території громади діє 17 суб’єктів підприємницької діяльності, де працює 45 особи та фізичних осіб – 31.

Станом на 01.01.2021  площа землі в обробітку – 3,121 тис. га.

Пасажирським автомобільним транспортом проведено пільгове перевезенню, за 12 місяців  2020 року перевезено 4320  пасажирів, яким надано право на пільговий проїзд для окремих категорій громадян.

Загальна сума капітальних інвестицій, залучених в економіку та соціальну сферу території сільської територіальної громади за рахунок різних  джерел фінансування з 2020 року становить 625,0 тис. грн.

 

Цілі соціально-економічного розвитку громади:

 

  • Економічний розвиток громади та підвищення конкурентоздатності.
  • Розвиток інфраструктури громади та системи надання соціальних послуг.
  • Створення сприятливих умов для залучення інвестицій.

 

 При здійсненні прогнозу  бюджету громади на 2022- 2024 роки застосовані такі основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України: (%)

Прогноз за базовим сценарієм

Найменування показника, одиниця виміру

2020 рік

(звіт)

2021 рік

(затверджено)

2022 рік

(план)

2023 рік

(план)

2024 рік

(план)

Індекс споживчих цін:

грудень до грудня попереднього року, відсотки

105,0

108,9

106,2

105,3

105,0

Індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року)

114,5

117

107,8

106,2

105,7

 

Під час розрахунку враховано такі соціальні стандарти:

Прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються державні соціальні стандарти у сферах доходів населення, житлово – комунального, побутового, соціально – культурного обслуговування, охорони здоров’я та освіти.

У 2022-2024 роках прожитковий мінімум підвищуватиметься темпами, що на 2 відсоткових пункти перевищують показник прогнозного індексу споживчих цін на відповідний рік. Зростання  розмірів прожиткового мінімуму відбуватиметься з 1 липня та 1 грудня відповідного року і становитиме:

на одну особу в розрахунку на місяць:

2022 рік - з 1 січня  – 2 393 гривні, з 1 липня  – 2 508 гривні, з 1 грудня – 2 589 гривні;

2023 рік - з 1 січня  – 2 589 гривні, з 1 липня – 2 713 гривні, з 1 грудня – 2 778 гривні;

2024 рік  - з 1 січня  – 2 778 гривні, з 1 липня – 2 911 гривні, з 1 грудня – 2 972 гривні;

 

для основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років:

2022 рік - з 1 січня   – 2 100 гривні, з 1 липня  – 2 201 гривні, з 1 грудня – 2 272 гривні;

2023 рік  - з 1 січня  – 2 272 гривні, з 1 липня – 2 381 гривні, з 1 грудня  – 2 438 гривні;

2024 рік  - з 1 січня  – 2 438 гривні, з 1 липня – 2 555 гривні, з 1 грудня  – 2 609 гривні;

дітей віком від 6 до 18 років:

2022 рік - з 1 січня  – 2 618 гривні, з 1 липня – 2 744 гривні, з 1 грудня – 2 833 гривні;

2023 рік  - з 1 січня   – 2 833 гривні, з 1 липня – 2 969 гривні, з 1 грудня – 3 040 гривні;

2024 рік  - з 1 січня   – 3 040 гривні, з 1 липня – 3186 гривні, з 1 грудня – 3 253 гривні;

працездатних осіб:

2022 рік - з 1 січня  – 2 481 гривні, з 1 липня – 2 600 гривні, з 1 грудня – 2 684 гривні;

2023 рік  - з 1 січня  – 2 684 гривні, з 1 липня – 2 813 гривні, з 1 грудня – 2 880 гривні;

2024 рік  - з 1 січня  – 2 880 гривні, з 1 липня – 3 018 гривні, з 1 грудня – 3 082 гривні;

осіб, які втратили працездатність:

2022 рік - з 1 січня  – 1 934 гривні, з 1 липня – 2 027 гривні, з 1 грудня – 2 093 гривні;

2023 рік  - з 1 січня  – 2 093 гривні, з 1 липня – 2 193 гривні, з 1 грудня – 2 246 гривні

2024 рік  - з 1 січня  – 2 246 гривні, з 1 липня – 2 354 гривні, з 1 грудня – 2 403 гривні.

 

Умови оплати праці планується встановити на рівні:

розмір мінімальної заробітної плати:

2022 рік – з 1 січня  -6 500 гривні, з 1 жовтня– 6 700 грн.;

2023 рік – 7 176 гривні,

2024 рік  - 7 665 гривні;

розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

 2022 рік – з 1 січня– 2 893 гривні, з 1 жовтня– 2 982 гривні;

 2023 рік – 3 193 гривні,

 2024 рік  - 3 411 гривні.

Основні індикативні прогнозні показники місцевого бюджету на 2022- 2024 роки наведено у додатку 1 до Прогнозу.

 

ІІІ. Загальні показники бюджету

 

Прогноз бюджету на 2022-2024 роки включає прогнозні показники бюджету громади за основними видами доходів, фінансування, видатків і кредитування, а також прогнозні показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проєктів.

Зазначені показники є основою для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності, місцевих програм та формування показників проєкту бюджету сільської територіальної громади на 2022 рік.

Формування проєкту бюджету на відповідний рік здійснюватиметься з урахуванням змін основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади, а також змін у нормативно-правовій базі.

Обсяг ресурсу бюджету Сергіївської  сільської територіальної громади на 2022-2024 роки прогнозується в обсягах 55 891 690 грн, 61 426 370грн та 67 887 800 грн відповідно. У співставних умовах середньорічний темп росту надходжень та витрат складає 101,4 %. Загальні показники надходжень до бюджету та граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету у розрізі років середньострокового періоду наведені у додатку 1 до проєкту прогнозу бюджету.

 

ІV. Показники доходів бюджету

 

Прогноз дохідної частини бюджету громади розроблено відповідно до норм бюджетно-податкового законодавства, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та громади, особливостей податкової політики, передбачених Бюджетною декларацією на 2022-2024 роки, положень нормативно-правових актів сільської ради про встановлення місцевих податків і зборів.

З метою розширення податкової бази та залучення додаткових надходжень до бюджету громади визначено такі пріоритетні завдання:

  • сприяння розвитку бюджетоутворюючих підприємств, розширенню діючих виробничих потужностей, збільшенню виробництва продукції;
  • поліпшення економічних, правових та організаційних умов для залучення інвестиційних ресурсів та задіяння земельного потенціалу громади;
  • впровадження заходів, спрямованих на дерегуляцію підприємницької діяльності, поліпшення бізнес-клімату.

Для виконання пріоритетних завдань передбачається здійснити наступні заходи:

  • створювати щорічно нові робочі місця, проводити в установленому порядку перевірки фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання щодо дотримання норм законодавства в частині оплати праці у розмірі не менше мінімальної заробітної плати.

Очікуваний результат:

  • підвищення рівня зайнятості та соціального забезпечення населення, зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб;
  • провести інвентаризацію земельних ділянок, перегляд укладених договорів оренди земельних ділянок на предмет відповідності розміру орендної плати нормам Податкового кодексу України, що забезпечить задіяння земельного потенціалу громади для залучення інвестицій, збільшення надходжень плати за землю;

Прогнозні показники доходів бюджету сформовані на основі існуючої податкової бази та реалізації пріоритетних завдань із розширення її потенціалу. Показники доходів бюджету громади наведені в додатку 2 до прогнозу бюджету.

В структурі доходів найбільшу частку становитимуть податкові та неподаткові надходження – майже 80 %; міжбюджетні трансферти – більше 20 %.

Основним джерелом формування дохідної частини бюджету громади, як і в попередні періоди, залишатиметься податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, та місцеві податки і збори.

Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно до єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб, сталого підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, подальшого зростання середньомісячної заробітної плати найманих працівників шляхом збільшення продуктивності праці, легалізації виплати заробітної плати.

Темпи росту податку на доходи фізичних осіб прогнозуються у 2022 році на рівні 2,3 %, у 2023 році – на 7,7 % та у 2024 році – на 0,9 %.

Єдиний податок – це другий бюджетоутворюючий податок. Прогнозний обсяг єдиного податку на 2022-2024 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників, за ставками, встановленими рішенням сесії Сергіївської сільської ради від 10 липня  2020 року . Темпи росту єдиного податку прогнозуються у 2023 році – на 3,3 % та у 2024 році – на 2,3 %.

Розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2022-2024 роки проведено за підсумками фактичних надходжень за попередні роки, за ставками, визначеними рішенням сесії сільської ради, щодо земельного податку (від 10 липня 2020 року  , орендної плати, з урахуванням перегляду договорів оренди земельних ділянок в частині збільшення розміру орендної плати, поновлення строку дії договорів оренди, прийняття рішень про встановлення факту користування земельною ділянкою без оформлення правовстановлювальних документів, погашення податкового боргу, а також застосування з 2024 року індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення відповідно до вимог Податкового кодексу України.

             Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022-20224 роки прогнозуються з урахуванням збільшення ставок податку, які встановлені рішеннями Сергіївської сільської ради від 10 липня 2020 року та темпів зростання мінімальної заробітної

плати.

            Прогнозні надходження акцизного податку на 2022-2024 роки розраховані виходячи з фактичних надходжень, розширення бази оподаткування, за ставкою 5 % в частині акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну) .

             Впровадження послідовної та передбачуваної податкової політики на території громади в середньостроковому періоді дозволить забезпечити:

  • середньорічний приріст доходів бюджету на 1,4 %;
  • зростання бюджетоутворювальних податків, а саме податку на доходи фізичних осіб – на 3,6%, місцевих податків та зборів – на 5,5 %.

 

  1. Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, гарантованого територіальною сільською громадою боргу та надання місцевих гарантій

 

Показники фінансування бюджету Сергіївської сільської територіальної громади визначено з урахуванням вимог ст. 72  Бюджетного кодексу України та наведено у додатку 3 до Прогнозу.

            Показники місцевого боргу відсутні відповідно до  додатку 4 до Прогнозу.

            Показники гарантованого Сергіївською сільською територіальною громадою боргу та надання місцевих гарантій відсутні відповідно до додатку 5 до Прогнозу.

 

  1. Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету

 

Під час формування видаткової частини бюджету Сергіївської територіальної громади у середньостроковому періоді основним прагненням є досягнення цілей державної політики в межах ресурсних можливостей бюджету територіальної громади, спрямовування коштів на заходи відповідно до їх пріоритетності та актуальності, а також з урахуванням економного використання коштів за діючими бюджетними програмами.

Прогнозні показники видатків та кредитування бюджету сільської територіальної громади на 2022 – 2023 роки відображені на підставі поданих головними розпорядниками коштів пропозицій до Прогнозу, а саме:

  • граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів – додаток 6;
  • граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету – додаток 7.

В процесі формування видаткової частини бюджету враховані прогнозні розміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки на 2022-2024 роки відповідно до Бюджетної декларації, прийнятої Верховною Радою України 15 липня 2021 року:

 

 

Мінімальна заробітна плата (грн.)

темпи приросту

(%)

Посадовий оклад працівника

 І тарифного розряду ЄТС

темпи приросту

(%)

з 01 січня 2022 року

6 500

 

2 893

 

з 01 жовтня 2022 року

6 700

3,1

2 982

3,1

з 01 січня 2023 року

7 176

7,1

3 193

7,1

з 01 січня 2024 року

7 665

6,8

3 411

6,8

 

В першу чергу при формуванні видаткової частини прогнозу бюджету враховано вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами та некомерційними підприємствами охорони здоров’я.

Враховані також обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної

роботи установ та закладів соціально – культурної сфери, надання соціальних гарантій для малозахищених категорій громадян, підтримки в належному стані об’єктів житлово – комунального господарства, інших об’єктів інфраструктури міста, впровадження заходів з енергозбереження (енергоефективності), виконання в межах фінансових можливостей цільових (комплексних) програм.

 

Органи управління

 

Пріоритетним завданням є повноцінне забезпечення функціонування сільської ради, виконавчого комітету сільської ради, відділів виконавчого комітету сільської ради, якісне виконання повноважень, визначених Конституцією України та іншими законами, належне забезпечення виконання принципів народовладдя, забезпечення якісного контролю за використанням коштів на реалізацію заходів програми соціально-економічного розвитку.

В 2022-2024 роках планується здійснити такі заходи: організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально – технічне забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування.

                                                            

                                                        Освіта

 

       Цілі державної політики у сфері освіти реалізуються головними розпорядниками бюджетних коштів (додаток 6) та у середньостроковій перспективі будуть направлені на:

  • повноцінний розвиток кожної дитини, її успішну інтеграцію в українське суспільство та європейську інтеграцію;
  • забезпечення діяльності мережі дошкільних навчальних закладів різних типів, створення умов для їх функціонування, зміцнення матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів, урізноманітнення моделей організації дошкільної освіти, охоплення дітей обов’язковою дошкільною освітою;
  • здійснення заходів для забезпечення якісної, сучасної, конкурентоспроможної та доступної освіти шляхом реалізації таких заходів: забезпечення в рамках продовження реформи загальної середньої освіти «Нова українська школа» якісної та доступної освіти шляхом стимулювання вчителів до професійного розвитку, розбудови нового освітнього середовища;
  • забезпечення закладів загальної середньої освіти сучасним навчальним обладнанням та оновлення матеріально-технічної бази;
  • розбудова безпечної та інклюзивної системи освіти за допомогою наближення освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами максимально до місця їх проживання, врахування індивідуальних потреб і можливостей таких здобувачів освіти;
  • забезпечення функціонування ефективної та територіально доступної мережі інклюзивно-ресурсних центрів;
  • запровадження національної системи оцінювання якості освіти.

Основні результати, яких планується досягти:

  • створення нового освітнього середовища, яке відповідає вимогам сьогодення;
  • забезпечення доступної дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти з урахуванням демографічних та економічних реалій;
  • сприяння підвищенню мотивації учнів до навчання, а вчителів – до професійного розвитку;
  • надання освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами максимально наближено до місця проживання та з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей.

Реалізація освітніх послуг буде здійснюватися через існуючу мережу освітніх закладів, яка включає 3 заклади дошкільної освіти, 3 установи загальної середньої освіти.

 

Соціальний захист та соціальне забезпечення

 

Основними цілями реалізації державної політики у сфері соціального захисту та соціального забезпечення на 2022-2024 роки є посилення адресної соціальної підтримки для підвищення ефективності використання бюджетних коштів та їх спрямування соціально вразливим верствам населення.

Прогнозні граничні показники бюджету сільської територіальної громади по видатках на фінансування галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» на 2022-2024 роки передбачаються головними розпорядниками коштів. За рахунок коштів бюджету сільської територіальної громади у середньостроковому періоді планується утримувати заклад соціального захисту - центр надання соціальних послуг та на реалізацію програм соціального захисту та соціальної підтримки окремих категорій населення громади.

Завданнями на 2022-2024 роки є:

  • забезпечення максимальної адресності та наближеності надання відповідної соціальної підтримки тим, хто її потребує;
  • прозорість та доступність в отриманні соціальної підтримки;
  • надання соціальної підтримки з урахуванням уніфікованих критеріїв обрахунку сукупного доходу сім’ї та її фінансово-майнового стану;
  • забезпечення захисту прав дитини, у тому числі шляхом розвитку сімейних та інших форм виховання дітей, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
  • удосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі в умовах децентралізації з урахуванням міжнародних стандартів.

Основні результати, яких планується досягти:

  • адаптація системи надання соціальних послуг до нових вимог законодавства, спрощення порядку надання соціальних послуг, впровадження нових, сучасних комп’ютерних та Інтернет технологій;
  • охоплення соціальним захистом максимальної кількості сімей та малозабезпечених громадян, які потребують підтримки місцевої влади.

 

Культура і туризм

 

Цілями державної політики у сфері культури і туризму, втіленням яких на місцевому рівні займається головний розпорядник бюджетних коштів (додаток 6) є відродження та духовний розвиток традицій і культури української нації.

Прогнозні граничні показники бюджету територіальної громади головним розпорядником бюджетних коштів розподілені на реалізацію бюджетної програми КПКВ 4060 «Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів», реалізацію якої здійснюватиме Комунальний заклад «Центр культури та дозвілля » Сергіївської сільської ради.

Протягом 2022-2024 років планується досягти наступних результатів:

  • запровадження системи державних стандартів щодо надання культурних послуг населенню;
  • інтенсивний розвиток та актуалізація інформаційних ресурсів бібліотек і забезпечення доступу до них. Модернізація матеріально-технічної бази та інформаційно-технічної інфраструктури бібліотек.

 

                                                 Житлово-комунальне господарство

 

Реалізація цілей державної політики, власних повноважень органів місцевого самоврядування в сфері утримання, благоустрою та розвитку житлово-комунального господарства громади.

Пріоритетними напрямками розвитку житлово-комунального господарства є задоволення потреб мешканців в усіх видах житлово-комунальних послуг, створення комфортних умов для проживання та надання їм якісних житлово-комунальних послуг, належне утримання об’єктів комунальної власності, реконструкція системи водопостачання.

Основними завданнями та напрямами, за якими буде продовжено роботу в галузі житлово-комунального є:  освітлення території громади ; відновлення та створення нових зелених зон культурно-масового відпочинку для мешканців громади, покращення стану вулиць.

 

VIІ. Бюджет розвитку

 

Показники бюджету розвитку громади відсутні відповідно до  додатку 9 до Прогнозу.  На виконання інвестиційних проектів бюджетні призначення не передбачаються.

 

VІІI. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами

 

Обсяги міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів для бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки (освітня субвенція ) передбачаються на підставі Бюджетної декларації, прийнятої Верховною Радою України 15 липня 2021 року (додаток 11).

Міжбюджетні трансферти мають цільове спрямування і використовуються відповідно до порядків їх використання. Найбільшу питому вагу у обсязі міжбюджетних трансфертів займає освітня субвенція з державного бюджету.

Темпи зростання обсягів освітньої субвенції з державного бюджету становлять на 2022 рік до плану 2021 року – 109,1%, на 2023 рік до проєкту 2022 року – 109,5 %, на 2024 рік до проєкту 2023 року – 106,8 %.

З бюджету   Сергіївської сільської територіальної громади передбачається виділення субвенції на утримання об’єктів спільного користування в бюджет Гадяцькій міській територіальній громаді, а саме:

на 2022 рік в сумі 1 930 434 грн,

на 2023 рік в сумі 2 023 232 грн,

на 2024 рік в сумі 2 101 978 грн.

Міжбюджетні трансферти до бюджету Петрівсько-Роменської сільської територіальної громади у вигляді субвенції на утримання об’єктів спільного користування з інших місцевих бюджетів передбачається:

на 2022 рік в сумі 945 832 грн,

на 2023 рік в сумі 1 017 231 грн.

на 2024 рік в сумі 1 084 000 грн.

IХ. Інші положення та показники прогнозу бюджету

 

У прогнозі  бюджету  Сергіївської сільської  територіальної  громади  на  2022-2024 роки  відсутня інформація  для заповнення  додатків 4 «Показники  боргу  місцевого  боргу», 5 «Показники гарантованого територіальною громадою боргу і надання місцевих гарантій», 8 «Граничні показники кредитування бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету», 9 «Показники бюджету розвитку» та 10 «Обсяги капітальних вкладень бюджету у розрізі інвестиційних проєктів»

Конкретні показники обсягів бюджету Сергіївської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки будуть уточнюватися залежно від законодавчих змін у податковій політиці, показників соціального та економічного розвитку території та реальних можливостей бюджету на відповідні роки.

 

 

 

Начальник  фінансового  відділу

Сергіївської  сільської  ради                                                                       Валентина  ЛОБОДА

 

Карта захисних споруд полтавської області

вгору